Hoppa till innehåll
Anime.se

Brustet hjärta.


Cupcakeillon
 Share

Rekommenderade inlägg

Åh! Det vore awesome! :)

Inte sugen på att spela WoW då? XD<3 *försöka locka folk*

 

Tyvärr inte, det har blivit bannat hos oss. Ingen får röra eller spela WoW :p Det var jag som la upp den regeln då jag vet hur jag och min bror reagerar på spel. Vi skulle antagligen skita i skolan och så, och det går inte an hos mina föräldrar:p Däremot får du gärna spela Dota med mig och mina vänner :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tyvärr inte, det har blivit bannat hos oss. Ingen får röra eller spela WoW :p Det var jag som la upp den regeln då jag vet hur jag och min bror reagerar på spel. Vi skulle antagligen skita i skolan och så, och det går inte an hos mina föräldrar:p Däremot får du gärna spela Dota med mig och mina vänner :D

 

ÅÅååh. XDD Jag förstår, men okej, det blir säkert skoj ändå. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hojojoj. Idag var jag förbi mitt så kallade ex för att hämta några sista prylar ifrån honom.

Det enda han gjorde var typ att säga att han hade anledning till att misshandla mig pga. att jag hade förstört hans psyke till en sån grad att han inte kunde hantera det längre, och därför var tvungen att göra mig illa. Hmm, låter lite konstigt. Sen sa han åt mig att jag inte fick "flina på det sättet, han visste nog att jag bara försökte göra honom ilsken genom att stå och flina sådär". Jag stod och log för jag inte visste vad jag skulle säga över hans beteende! Men det vägrade han ta, jag gjorde så och fick inte bestämma själv varför jag log. När jag sa att jag inte förstod varför det tog slut på ett så abrupt och elakt sätt och sa att jag ville ha en bättre förklaring än sist när jag var där och han bara hävde ut sig elakheter, så fick jag bara som svar att jag spelade dum, för det tyckte han, och borde veta varför han började slåss pga. alla bråk och gräl vi gått igenom.

 

Jag förstår ingenting och börjar allt mer inse hur bra det var att det tog slut.

Idag mår jag faktiskt lite bättre. Inte lika förkrossad. : )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, jag vet. Låter totalt absurt. Jag kunde inte fatta det själv. Stod ju och typ flinade själv i den situationen, tyckte allt lät så bisarrt. XDD

Alltså... Ja, jag är lite mållös. "Ditt fel att jag slog dig" liksom, tror han saknar lite självinsikt. Skönt att höra att du mår bättre i alla fall, finns bättre pojkvänmaterial där ute. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså... Ja, jag är lite mållös. "Ditt fel att jag slog dig" liksom, tror han saknar lite självinsikt. Skönt att höra att du mår bättre i alla fall, finns bättre pojkvänmaterial där ute. :)

 

Usch, det jobbigaste är väl egentligen bara all den tid som gått förlorad till att försöka rädda vårat förhållande och att det gick åt skogen ändå, spelade ingen roll vad man gjorde för honom, det dög inte. Men bra var väl det egentligen, som jag själv insett och som alla ni och mina kompisar sagt till mig, bättre det att det tog slut nu än att han och jag skulle ha hållit ihop så länge så att vi faktiskt gifte oss och han började slå mig inför barnen, om vi skaffade sådana. Det är bättre såhär och nu får jag åtminstone mer tid att fixa upp allt det som jag inte haft tid med när jag var med honom. :> Bara så sjukt sårande att killen som sa att jag aldrig skulle behöva vara rädd igen för elaka pojkar och att bli sårad så illa som jag blivit förr i mitt liv gjorde såhär.. :( Nåja, tiden läker alla sår som man säger och för eller senare inser jag väl att han inte var bra för mig och att jag är värd bättre.. Måste bara få det att sjunka in men jag ska låta det ta tid det tar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, vet hur det är. En kombination över att man inte vill ge upp, och kanske brist på tidigare erfarenheter av långa förhållanden, att man kanske tycker det är jobbigt att göra slut eller liknande, gör att man drar ut på det så långt man kan. På både gott och ont.

 

Helt rätt att låta det ta den tid den tar! En knepig sak med förhållanden är att man mer eller mindre omedvetet tappar kontakten med vänner, vilket jag mådde lite dåligt av, och återknytningen med vänner är ett utmärkt sätt att hämta sig på!

 

Angående hans urflippning vet jag inte vad jag ska säga. Han vågade kanske inte göra slut och trodde det skulle bli lättare om han betedde sig som han gjorde. Att han aldrig skulle kunna ha en flickvän igen pga. dig låter lite överdrivet, minst sagt, men det var säkert stressen som talade. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mjo, vet hur det är. En kombination över att man inte vill ge upp, och kanske brist på tidigare erfarenheter av långa förhållanden, att man kanske tycker det är jobbigt att göra slut eller liknande, gör att man drar ut på det så långt man kan. På både gott och ont.

 

Helt rätt att låta det ta den tid den tar! En knepig sak med förhållanden är att man mer eller mindre omedvetet tappar kontakten med vänner, vilket jag mådde lite dåligt av, och återknytningen med vänner är ett utmärkt sätt att hämta sig på!

 

Angående hans urflippning vet jag inte vad jag ska säga. Han vågade kanske inte göra slut och trodde det skulle bli lättare om han betedde sig som han gjorde. Att han aldrig skulle kunna ha en flickvän igen pga. dig låter lite överdrivet, minst sagt, men det var säkert stressen som talade. :)

 

Jag hoppas iallafall att jag i framtiden kanske kan bli hans vän igen och att vi kanske kan hålla kontakten, dock vet jag inte om ni andra rekommenderar det. Jag känner mig hemsk över att jag inte kunde vara den rätta för honom och göra mer för honom, usch. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas iallafall att jag i framtiden kanske kan bli hans vän igen och att vi kanske kan hålla kontakten, dock vet jag inte om ni andra rekommenderar det. Jag känner mig hemsk över att jag inte kunde vara den rätta för honom och göra mer för honom, usch. >_<

Alltså, med tanke på hans beteende och att han faktiskt slog dig är det snarare han som ska _förtjäna_ din vänskap åter. Visst finns det två sidor av en historia och det är aldrig bara en persons fel, men slag och liknande är att gå över gränsen. Så det så! Ni kanske återfår kontakten, kanske inte. Men tänk inte på det under tiden. :)

 

Och, känn dig aldrig hemsk för att du vara den rätta för någon. Folk passar olika bra ihop helt enkelt, ingens fel att det tar slut i ett förhållande. Det är bara att resa sig och ta en paus, innan nästa försök!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Som sagt tidigare är det väll tur att du inte var "den rätta".

Jag kan inte förstå hur du kan känna så efter det som har hänt, speciellt så som har bettet sig efter det hela.

 

Jag antar att jag helt enkelt har ett för stort hjärta och han har fått ta för mycket plats i det. Det blir nog lättare att komma över när känslorna lagt sig lite och förnuftet börjar "leda" mitt tänkande. Jag har svårt att tycka illa om någon, trots ett hett temperament. Hehe. ^^;;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag antar att jag helt enkelt har ett för stort hjärta och han har fått ta för mycket plats i det. Det blir nog lättare att komma över när känslorna lagt sig lite och förnuftet börjar "leda" mitt tänkande. Jag har svårt att tycka illa om någon, trots ett hett temperament. Hehe. ^^;;

Äh. "För" stort hjärta finns inte. Stort hjärta = bra hjärta! Du får ta en vårstädning i det helt enkelt. :)

 

Allt blir lättare när det får ligga vila ett tag. Jag har också svårt att bli riktigt arg på folk när jag blir irriterad, eftersom jag vet att man alltid lugnar sig efter ett tag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Äh. "För" stort hjärta finns inte. Stort hjärta = bra hjärta! Du får ta en vårstädning i det helt enkelt. :)

 

Allt blir lättare när det får ligga vila ett tag. Jag har också svårt att bli riktigt arg på folk när jag blir irriterad, eftersom jag vet att man alltid lugnar sig efter ett tag.

 

Jag blir riktigt arg på folk, jag menar, när jag är förbannad nog så höjer jag rösten ordentligt. Men då måste det vara av en bra anledning. XD Annars är jag nog.. rätt snäll, skulle jag tro. :D<3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir riktigt arg på folk, jag menar, när jag är förbannad nog så höjer jag rösten ordentligt. Men då måste det vara av en bra anledning. XD Annars är jag nog.. rätt snäll, skulle jag tro. :D<3

Jag blir inte arg ofta, och när jag väl blir det sätter jag mig i ett hörn och tjurar. Typisk konflikträdd svensk. :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blir inte arg ofta, och när jag väl blir det sätter jag mig i ett hörn och tjurar. Typisk konflikträdd svensk. :/

 

Oooj, och jag säger alltid till när jag är missnöjd och visar det nog ganska starkt utåt i både ord och handlingar. Surar och höjer rösten.. Eheh. XD Men mitt ex var konflikträdd, antar att han upplevde det svårt att diskutera med mig när han var mer inåtvänd och det var inte jag. Suuuck, things sure are complicated. >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är iallafall något :) Förresten, har du något datum då du ska till Stockholm? Håller nämligen på att sätta ihop ett ett personlig skolschema just nu.

 

Försöker planera in resan någon gång nu i mitten av april. :> Är inte helt säker på datumet ännu. O:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...