Hoppa till innehåll
Anime.se

Rurouni Kenshin återvänder


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

C1Elq.png

Himura Kenshin vässar eggen inför sin återkomst

 

 

I senaste numret av Shounen Jump bekräftades att en ny Rurouni Kenshin-anime är på ingång. Fans av serien har tagit emot nyheten med skräckblandad förtjusning. Förtjusningen över att en ny anime är på väg och rädslan för att man inte ska kunna nå upp till originalets nivå blandas om vartannat.

 

Detaljerna kring det nya projektet är i skrivande stund okända. Det man vet är att det är en ny anime på väg och att de bägge OVA-serierna samt filmen kommer släppas på Blu-ray mellan den 24:e augusti och den 26:e oktober i år.

 

De som har sett Rurouni Kenshin vet troligtvis att TV-serien delas in i tre delar. Efter den andra delen gick man över till att animera så kallat filler-material (alltså historier som inte baseras på källmaterialet). Dessa fillers varade tills dess att serien lades ner och man fick därför inte ta del av något vettigt slut. Många hoppas nu på att man kanske kommer göra om serien från början och följa källmaterialet hela vägen in i kaklet, precis som BONES gjorde med sin andra version av Fullmetal Alchemist.

 

Mer information kommer inom kort men i nuläget får man nöja sig med det lilla som stod i Shounen Jump.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle nog se en motsvarighet till Brotherhood om det kom, men vettefan, känns lite för gammalt för en sån storsatsning. Känns lite vettigare om det är bara någon OVA eller så.

 

I vilket fall är jag väldigt glad över att Tsuiokuhen kommer på Blu-ray! Jag håller tummarna så att de blir bra, för att bildkvaliteten ska bli så bra som jag alltid har velat se den.

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag jublade lite när jag såg nyheten. Relativt nyligen (inom det senaste halvåret) såg jag om serien, den var lika bra som jag kom ihåg den och toppade sedan av med mangan. En ny version, som med Brotherhood, skulle va' kul att se. Att "remastra" forna stora, välkända animéer från 90- eller tidigt 00-tal kan tyckas som ett steg tillbaka, men jämfört med mycket (inte allt) av det som sänds idag, som är något av en degeneration i och av sig självt i mina ögon, _känns_ det som ett steg framåt.

 

Om det bara blir en OVA så är det acceptabelt, så länge den blir bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta var en av de bästa anime nyheter jag läst på länge. Jag är ett stort fan av kenshin  och har sedan brotherhood gick hoppats att de skulle göra en liknande remake av Kenshin, så jag håller tummarna för mer än bara en ova, men givetvis är man ju nöjd med det man får :p

 

Om det blir en remake är det dock bäst de håller sig till mangan, fan om de typ slaktar ett så bra slut som de gjorde i reflections :/ Inte för att det sista slutet var dåligt jag menar hela ova'n upp till det :/

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...