Hoppa till innehåll
Anime.se

~Moontoon's Galleri~


Moontoon
 Share

Rekommenderade inlägg

Det har vart för länge, sen jag kollade vad för nya bilder du kan ha ritat.

 

The Last Unicorn?

Som i den tecknade filmen av samma namn, som jag råkade se (tyskdubbad) en gång? (och senare fick syn på, och köpte, på SF bokhandeln)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det har vart för länge, sen jag kollade vad för nya bilder du kan ha ritat.

 

The Last Unicorn?

Som i den tecknade filmen av samma namn, som jag råkade se (tyskdubbad) en gång? (och senare fick syn på, och köpte, på SF bokhandeln)

 

Jajamen :) Jag vill så gärna se den svenska versionen igen. Nedrans pappa som bandade över den med fotbollsmatcher...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Väldigt fint, som alltid :)

 

Lite kritik:

Vänster hand tycker man i den situationen skulle greppa höger hand, vilket den inte ser ut att göra. Den bara ligger på den, helt avslappnad. Sen undrar jag vart vänster tummen fått plats (sen så vet jag inte riktigt hur lillfingret skulle kunna vara böjt sådär, och till en mindre grad lång och ringfingret, men det är mindre problem).

...och vilket finger (?) är det som sticker ut bakom den högsta (i bilden) knogen i vänster pekfinger?

 

Jag får även en känsla av att något är lite fel, som jag dock inte kan sätta fingret på.

Kanske är det att ansiktet känns lite platt?

Den har inte riktigt samma känsla av djup, som du lyckats få till på kroppen och håret.

 

Det känns lite skumt med att irisarna nästan helt fyller upp ögonen, men jag vet iofs inte om det är en brist, eller ej.

 

...och som (näst intill) alltid när jag ger kritik på bilder:

Jag önskar att jag kunde rita ens en bråkdel så väl ^_^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev verkligen förvånad när jag såg den bilden, jag kom ihåg att du ritade bra.. men den är ju fan fantastisk! Suveränt bra ritad, jag är ledsen att jag inte kan komma med någon vidare kritik, men lycka till med övriga bilder, du ritar riktigt bra!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev verkligen förvånad när jag såg den bilden, jag kom ihåg att du ritade bra.. men den är ju fan fantastisk! Suveränt bra ritad, jag är ledsen att jag inte kan komma med någon vidare kritik, men lycka till med övriga bilder, du ritar riktigt bra!

 

Nawww tack <3 Vad snäll du är. Jag tycker själv jag har gjort framsteg på sistonde.

 

A-lan - Tack för kritiken! Anatomin är något jag har problem med, haha. Jag övar på ;) Och när det gäller ögonen så brukar jag prova lite olika lösningar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och när det gäller ögonen så brukar jag prova lite olika lösningar.

Det är alltid bra att pröva olika sätt, för att se hur det blir.

Just så som det är i de där ögonen vet jag, som sagt, inte om det ser bra eller dåligt ut. Bara att det är ovanligt.

 

Nu när jag tittar närmare, så verkar iofs ögonbrynen på tok för högt upp också. Jag antar att de där strecken där uppe är ögonbrynen. Annars så har hon inga alls.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Det är alltid bra att pröva olika sätt, för att se hur det blir.

Just så som det är i de där ögonen vet jag, som sagt, inte om det ser bra eller dåligt ut. Bara att det är ovanligt.

 

Nu när jag tittar närmare, så verkar iofs ögonbrynen på tok för högt upp också. Jag antar att de där strecken där uppe är ögonbrynen. Annars så har hon inga alls.

 

Stämmer :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...