Hoppa till innehåll
Anime.se

Hunter x Hunter (2011)


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Rumor: New Hunter x Hunter TV Series Coming

 

A copy of a sales sheet has been posted to a Japanese bbs which suggests that Hunter x Hunter will be getting a new TV series. The sheet says that, along with the other promotional materials, information for a Hunter x Hunter TV anime will be revealed. It asks that the revealed information be posted together with the other materials for the release for volume 29 of the manga on August 4th. Volume 28 of the manga was released on July 4th and it was announced the manga will be resuming serialization in Shonen Jump in August as well.

Källa: Crunchyroll

 

Mangaserien ska ju som bekant börja om, och nu ryktas det alltså om att det kommer en ny tecknad TV-serie. Det får mig att undra om inte en del av uppehållet i publikationen kan bero på att Yoshihiro Togashi har samarbetat med produktionkommittén, ungefär som jag tror att Kentaro Miuras förseningar med Berserk beror mer på filmprojektet än Idolmaster.

 

Ärligt talat så vet jag inte om jag behöver någon animéfortsättning. Jag följer mangan, och det har aldrig blivit så bra som det var i York Shin.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Med tanke på att arken efter det TV-serien+OVA täckte har hållit på sedan dess så vet jag inte riktigt hur det skulle bli med en till tv-serie eftersom.. tja... dom har en ark att täcka i nuläget? :psyduck:

 

Däremot skulle säkert en film eller två som täcker myr-arken funka bättre tror jag. Nåja, är väl bara att vänta och se om det faktiskt blir något eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sant. Men om de arbetar mer direkt med Togashi så kanske de kommer att kunna avsluta "Myrornas krig" i mangaversionen, och därmed få en hel akt att animera. Vem vet, det kanske inte är så många kapitel kvar.

 

Ärligt talat skulle jag nog mer uppskatta en utfyllnadsakt, om den var lika välskriven som York Shin. 8)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Härligt detta, jag har länge känt att Hunter x Hunter har potential att locka nya tittare om den nylanserades. Och med Madhouse som animerar så kommer det bli läskigt snyggt. Fast jag kommer nog att få svårt att vänja mig vid nya röstisar. Jag kikade lite på vilka det var och även om många av dem har flera stora roller i bagaget känns det mer som "populärcasting" än typecasting. Nåja, vi får väl se hur det blir. Den gamla serien försvinner ju inte bara för att det kommer en ny.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tydligen ska ju Gon's VA vara hennes första "Anime jobb", om man ska tro Myanimelist's lista för henne (då det bara står Hunter x Hunter). Jag vet inte, helst hade jag ju velat ha röstskådespelarna ifrån första serien i vilket fall the viktiga - gon, killua, den blonda killen och Lenario (var det så han hette? jag orkar inte kolla upp det).

 

Men man lär väl vänja sig förr eller senare vid det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Personligen har jag fullt förtroende för Namikawa och tror att han kommer att göra en utmärkt Hisoka, den jag är mest orolig över är Miyuki Sawashiro som Kurapika. Jag gillar verkligen inte hennes pojk-röst.

 

Visst är det väldigt trevligt att det kommer en ny version av serien, men är det inte samtidigt en aning... onödigt? Visst, den nya versionen kommer säkerligen bli snyggare och så, men den gamla är ju riktigt bra och följer väl mangan hyfsat troget, bortsett från några fillers (jag har bara läst ett par volymer)? Det är ju fortsättningen man vill ha! Men det är klart, har vi väntat så pass länge kan vi väl vänta ett tag till. :) Jag ser mycket fram emot serien i vilket fall som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är nog lättare för dem att få upp lite hajp för en nu serie, än för en fortsättning på en serie som många kanske inte sett början på. Det blir framförallt lättare att få annonsörer, vilket är viktigt för att de ska kunna göra serierna över huvud taget.

 

Jag har som sagt väntat på detta och tycker det är en utmärkt ide, men med nya röstisar kommer det nog kännas lite konstigt till en början, ungefär som att ha på sig nya skor som man inte gått in än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Det känns helt sjukt att komma tillbaka till "scenen" och alla serier som fått mig att må så sjukt bra görs om in nya tappningar. Jag kan inget annat än känna mig väldigt inspirerad av att det satsas på det här sättet just nu, men som sant HxH fan så vore det konstigt om man inte håller sig lite på sin vakt.

 

Väntar spänt oavsett! Grymma "nyheter" för mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 8 months later...

Hej allihopa!

Jag har nu följt remaken ett tag( har inte sett första) eftersom jag många gånger fått serien rekommenderad till mig.

Tycker att serien börjar ganska svagt men visade potential så jag fortsatte följa den.

Efter ett gäng avsnitt blir den också bättre!

 

Och efter att ha sett senaste avsnittet förstår jag att jag helt har fastnat för serien =D

Det som gör att serien är bra i mina ögon är att det faktiskt finns taktik i striderna, och huvudpersonen är inte en total idiot (vilket tyvärr är ganska vanligt i genren).

 

Ser verkligen fram emot vad som skall hända härnäst!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hade du sett den gamla animéversionen? Om så, hur står den nya sig?

 

Jag minns att TheFluff skrev på ett annat forum att:

A reliable source in the anime industry informs me: "I met this guy working at Madhouse, and he was complaining about how Togashi (the HxH manga author) wanted the anime as a secure source of income. The Madhouse guy didn't seem to think it'd succeed though, since the entire thing is slated for only 36 episodes or so, and there's no way to animate the Chimera Ant arc. He also mentioned that the manga would be stopping again in December."

Blev lite fel. Mangan slutade förvisso i mars, vilket inte är så långt ifrån (men kanske ändå lätt att gissa sig till med tanke på Togashis arbetshistoria), men animén verkar bli en god bit längre än 36 avsnitt. Senaste avsnittet var det 35:e, med minst 3-4 avsnitt till bokade i TV-tablåerna, och om de inte hade för avsikt att fortsätta en god bit till så hade de knappast utannonserat rollistan för en hel kommande akt... Men någon bautaserie med 200 avsnitt kommer det knappast att bli, då hade de inte arbetat lika fort som de gjorde nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den akten som de utannoserat roller för är däremot väldigt kort jämfört med arket som är nu. Håller de samma tempo som de haft hittills så borde det inte vara allt för många avsnitt kvar. Jag skulle tippa på att den här serien slutar vid 50-65 avsnitt, speciellt då inga roller är angivna för greed-island arket i artikeln du länkade Sceleris. Det är klart de kan utannonsera fler allt eftersom och jag hade gärna sett att de animerade "Chimera Ant"-arket.

 

Personligen föredrar jag den gamla, dels för att jag gillar röstskådespelarna bättre i den. Men framför allt för att den nya lägger mer fokus på Killua och Gon. Kurapika och Leorio har visserligen en stor roll, men jag tycker att man aldrig hinner fatta tycke för dem som karaktärer. De känns mer som biroller med lite extra scentid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den akten som de utannoserat roller för är däremot väldigt kort jämfört med arket som är nu. Håller de samma tempo som de haft hittills så borde det inte vara allt för många avsnitt kvar. Jag skulle tippa på att den här serien slutar vid 50-65 avsnitt

50-65 är just vad jag skulle kalla för "en god bit längre än 36 avsnitt"... :ambivalentdrop:

 

Personligen föredrar jag den gamla, dels för att jag gillar röstskådespelarna bättre i den. Men framför allt för att den nya lägger mer fokus på Killua och Gon. Kurapika och Leorio har visserligen en stor roll, men jag tycker att man aldrig hinner fatta tycke för dem som karaktärer. De känns mer som biroller med lite extra scentid.

Åh, synd. Kurapika är ju typ den mest intressanta karaktären.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Nu har de släppt en beskrivning av den kommande filmen, som originalmangatecknaren Togashi har uppsikt över (och kommer på grundhandling till?). Spoilers om Kurapikas förflutna och mål:

Spoiler
Fantomtruppen massakrerade ju Kurapikas klan och tog deras ögon, och i filmen har tydligen någon anfallit och tagit även Kurapikas ögon. Tillsammans med Gon, Killua och Leorio kommer han att upptäcka den sanna identiteten bakom personen med spindeltatuering nr. 4. (Om detta innebär Hisoka eller personen som var nummer fyra i Fantomtruppen innan Hisoka återstår att se.)

 

Jag vet inte, låter väl intressant? ( '-')

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Avsnitt 58

 

 

Verkar som de kommer gå in i Greed island arcet (finns en poster med karaktärer och sånt hur de ser ut i denna animen), det återstår dock att se hur pass mycket längre än greed island serien kommer bli. Det skulle bli väldigt häftigt om de över alla förväntningar fortsätter in i nästa arc!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
A big announcement was promised for the end of the Hunter x Hunter Phantom Rouge anime movie. Turns out that the reveal was that a second anime feature is already in the works. A short teaser showed showed head of the Hunters, Chairman Netero and the Heaven's Arena fighting tower.

Åhå. Undrar om de tänker börja göra många filmer, typ en om året som One Piece/Naruto/Conan... :x

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

MYRORNAS KRIIIIIIIIIIIIIIG!

 

Ja, jag läste just på en japansk blogg att från och med 21 april så börjar "Chimärmyrornas krig" i animeversionen. Det är seriens hittills längsta "arc": i mangaform täckte akter 1-5 upp mangavolymer 1~18, medan bara "Myrornas krig" täckte upp volymer 18~30! Med andra ord: det är lååångt!

 

Det är alltså detta som kommer direkt efter den punkt där den gamla animeversionens sista OVA slutade.

 

På den länkade bloggen är man lite orolig över ett par saker: dels tänker man att de helt klart måste censurera en massa av våldet -- den nya animeserien är ju en morgonserie för barn -- och dels vill man att de lyckas lägga en massa krut på en av seriens viktigaste uppgörelser.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...