Hoppa till innehåll
Anime.se

Årets Nisse 2011 - nominering!


Tomten
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej alla glada manganördar! November har inträtt och jag har precis värmt säsongens första glögg. Som nytillträdd Tomte är jag lite nervös för min första Jul, men det kommer säkerligen att gå bra.

 

Som en del säkert känner till höll min bror, Zmanga-Tomten, tävlingen Årets Nisse på forumet Zmanga då det begav sig. Zmanga finns som bekant inte längre, och då bror min nyligen gått i pension hade jag som ny Tomte tänkt återuppliva denna fina tradition här på Anime.se istället.

 

Vad innebär Årets Nisse, undrar ni som inte sett tävlingen tidigare? Årets Nisse bestäms av forumets egna besökare. Det kan vara en person som gjort något extra bra under året, varit väldigt snäll eller av någon annan anledning utmärkt sig.

 

Härmed inbjuder jag forumets besökare att under hela november månad nominera någon som just ni anser är värd att kallas Årets Nisse 2011. Alla forumets besökare får nominera precis vem på forumet de vill, även sig själva. Den första december sammanställs alla nomineringarna och omröstningen börjar. Då kommer de nominerade kandidaterna få göra sitt yttersta för att driva en valkampanj värdig en Nisse och vinna era röster.

 

Den som till slut står som framröstad vinnare av Årets Nisse 2011 vinner ära, berömmelse samt rätten att bära forumtiteln Årets Nisse 2011. Dessutom emottager vinnaren ett pris, sponsrad av Anime.se.

 

Låt Nisse-kampen börja, och God Jul!

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Årets Nisse är en tävling med fina anor, och det glädjer mig att se den här. Som gammal Zmanga-Nisse hoppas jag på att se vad för spännande kampanjer som våra egna Anime.se-medlemmar kan ta sig till. Det här är alltså också ett bra tillfälle för nykomlingar att visa vad de går för och så att säga skapa ett namn för sig själva. Så ni gröngölingar, om ni har en kul kampanjidé så är det fritt fram att nominera sig själva!

 

Som ett exempel på en kampanj kan jag visa min egen återvalskampanj från 2007, Hokuto no Nisse. Den blev dock aldrig fullbordad, och jag vann inte (jag vill minnas att Gurvon vann med hjälp av nepotism, bah!), men det var ganska mycket jobb i det. En kampanj kan dock se ut hur som helst, det måste inte vara bilder. Det kan vara "jag drar en ordvits om dagen tills jag vinner" (är det ett hot eller löfte?) eller "jag postar de bästa julrelaterade videoklippen från YouTube" eller vad som helst.

 

Förresten, hur vill Tomten ha sina nomineringar? I tråden, i PM, per mejl? (Vilken mejladress?)

 

Jag börjar med att nominera direkt i tråden två personer: Klibbnisse och Genma. Klibbnisse om så bara för att han redan har "nisse" i namnet, och Genma för att... tja, jag vill att han ska dra ordvitsar. :wink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack till Sceleris för att ha fyllt i med lite mer information!

 

Nomineringarna är alltid spännande att läsa i tråden, men det går även bra att nominera via PM, via mejl till tomten@anime.se eller via traditionell post. Dock är det ganska hög belastning på vår postterminal så här års, så de tre första sätten är rekommenderade.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...