Hoppa till innehåll
Anime.se

Vill haförslag på Bra Manga


Doddis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag vill ha förslag på manga vill börja samla

vet ni då nån bra som man komme in i efter säg sisiodär 3-6 Pockets

jag vill hälst ha nåt sånt här:

~ DragoBall liknande eller Mecha

~ lite mindre våldsamt (alltså inga vuxen lite pang pang som i dragon ball gör inge :))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du skulle kunna kolla upp One Piece, Naruto(finns bara på engelska en så länge, men går beställa från sfbok på engelska).

 

Men One Piece borde du gilla om du tycker om Dragonball.

finns inte mycket mer att rekomendera om du inte är sugen på att läsa engelska böcker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Annars är One Piece den sämsta mangan jag någonsin har läst, för att inte tala om den dåliga översättningen. Du kan köpa den på Åhlens och andra bokaffärer men som sagt den är kass. Men du kanske gillar den...

Annars rekomendrar jag att du köper Manga Mania tidningarna eller Tokyo Babylon(dock bara på engelska).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du vill ha mecha-manga så skulle jag rekommendera N.G. Evangelion, som kommit ut i manga-form de senaste åren. Den är inte lika djup som animen och är egentligen inte så förtjust i den själv men den är rätt okej.

Appleseed eller Ghost in the Shell av Masamune Shirow har viss mecha i sig även om det kanske lutar mer åt cyberpunk hållet. Sistnämnda må inte vara så lättläst men läsvärd.

Ett sista förslag Gunnm eller Battle Angel Alita som den heter i väst, enligt mig iaf väldigt lätt att sätta sig in i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett sista förslag Gunnm eller Battle Angel Alita som den heter i väst, enligt mig iaf väldigt lätt att sätta sig in i.
Ja, den är ju jättetrevlig! Lite Schysst Ultravåld och Hjärnsubstans som målarfärg på var och varanan sida.
mmm One piece är underbar! sitter å läser sensate volymen just nu faktiskt ^^. En serien du måste läsa

Helt rätt. One pice och Dragon ball är bra serier för nybörjare, som precis håller på att bli interserade av såna däringa knepiga serier fån öst. Det är grundkursen, kan man säga. Fortsättningskursen är vad som helst av Mangafilmserietidningsgude, typ Atom boy, Metropolis, ect...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill varmt rekomendera "Love Hina", det finns inte nått pang-pang i den, men den är en störtskön manga! :P Hahaha kan fortfarande inte sluta skratta! XD

 

håller med dig, det är ingen fajting i den men de är en av de skönaste mangorna ja har läst

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett sista förslag Gunnm eller Battle Angel Alita som den heter i väst, enligt mig iaf väldigt lätt att sätta sig in i.
Ja, den är ju jättetrevlig! Lite Schysst Ultravåld och Hjärnsubstans som målarfärg på var och varanan sida.

Var det där en nitpick eller? Jag vill inte precis betona övervåldet som finns med i Gunnm. Förutom det är det faktiskt en väldigt bra serie som är värd att läsas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...