Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Hela serien på en dag? Det gick snabbt! o_O

 

Du borde förstås se Fullmoon wo Sagashite (baserad på en manga av samma tjej som gjorde Kamikaze kaitou Jeanne)

 

Kanske kan du även gilla någon av följande:

Shugo Chara

Princess Tutu

Sailor Moon

Sugar Sugar Rune

Ojama Doremi (Magical Doremi)

Magic User's Club

Magic Knight Rayearth

Nurse Angel Ririka SOS

Pretear

Tokyo Mew Mew

Cardcaptor Sakura

Mermaid Melody Pitchi Pitchi Pitch

 

Jag har inte set ens hälften av dessa men du borde nog kunna hitta någonting som du gillar bland dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Är det någon som på rak arm skulle kunna tipsa om en anime med japansk historisk förankring som utspelar sig från låt oss säga slutet på 1800-talet eller tidigare som INTE innehåller massvis med övernaturliga fenomen och varelser?

 

T.ex Rurouni Kenshin är ett bra exempel, jag har inget emot att karaktärerna är en smula bättre på att slåss än vad som är realistiskt.

Fokus behöver heller inte vara på action men några action scener ska hälst vara med.

Här är 2 exempel på vad jag vill ha men som av de anledningar jag nämner inte är vad jag letar efter. (mindre spoilers inkluderade):

 

Hakuoki

Denna nya serien om Shinsengummi tyckte jag var bra men är inte riktigt vad jag är ute efter. Den började riktigt bra men föll ihop lite när det blev för mycket demoner och vampyrer. Kommer dock forsätta se säsong 2 i höst. :P

Bakumatsu Kikansetsu Irohanihoheto

Intressant tid i japans historia som tyvär förstördes av att storyn kretsade kring en ondskefull dödskalle som kunde ta över folk och kontrollera dem.

 

Peace Maker Kurogane är ett annat exempel på ungefär vad det är jag söker men gärna med lite mer action. Det kan även vara i stil med Blade of the Immortal om man bortser från att Manji är odödlig vilket jag inte vill att någon ska vara. Nu har handlingen i den iofs inte mycket av japans historia i sig men den utspelar sig iaf under rätt tidsepok och det är lite den stilen jag vill ha på serien fast gärna med historiska anknytningar.

 

Nä nu blev detta lite långt men det är väl lika bra att beskriva så nogrant man kan så det är lättare att tipsa om rätt serier...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som på rak arm skulle kunna tipsa om en anime med historisk förankring som utspelar sig från låt oss säga slutet på 1800-talet eller tidigare som INTE innehåller massvis med övernaturliga fenomen och varelser?

Emma!

 

Fast mangan kanske är att föredra eftersom Kaoru Mori är en sådan förträfflig tecknare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det någon som på rak arm skulle kunna tipsa om en anime med historisk förankring som utspelar sig från låt oss säga slutet på 1800-talet eller tidigare som INTE innehåller massvis med övernaturliga fenomen och varelser?

Emma!

 

Fast mangan kanske är att föredra eftersom Kaoru Mori är en sådan förträfflig tecknare.

 

Suck jag skrev så mycket men lyckades ändså inte förmedla vad jag var ute efter :P

Jag menade japansk historisk anknytning, vilket nog framkom av serierna jag skrev upp men jag nämnde inte det så kanske blev lite oklart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilfred hängde med. The Tale of Genji fanns ju både som film och som 11 delars serie och den verkar vara lite intressant. Det var något åt det hållet jag sökte.

Tackar.

 

Jag uppdaterade min OP så det står att det är japans historia det var tänkt att handla om...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker en anime som har en intressant story, intressanta karaktärer, bra animation. Det får gärna vara action i men det är inget krav jag har tröttnat på all shounen action där alla står och väntar på att den ena ska attackera t ex i Bleach. Fajterna ska heller inte ta upp tre avsnitt utan ska vara över relativt snabbt. Det behöver inte vara spännande hela tiden men jag föredrar lite sammanhängande avsnitt, men det fungerar som det gör i Cowboy Bebop.

 

Så jag vill alltså inte se nån super action shounen serie, utan en kvalitetsfyld serie i vilken genre som helst, ge gärna förslag på serier i olika genren då jag inte riktigt vet vad jag vill se. Hoppas inte det var för många krav och tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ingen aning vad jag ska se här näst, håller på tar igen Full metal alchemist: Brotherhood men den går lite segt. Även Durarara!! verkar inte tända mig speciellt så jag söker något mer nu. Jag är öppen för alla förslag och har inga direkta krav, vill försöka få in så mycket olika anime som möjligt i mitt kollektiv.

 

Suggest on!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är öppen för alla förslag och har inga direkta krav, vill försöka få in så mycket olika anime som möjligt i mitt kollektiv.

Magiska flickor kanske?: Cardcaptor Sakura, Magic Knight Rayearth, Mahou Shoujo Lyrical Nanoha och Moetan

Lite udda men kul: Detroit Metal City, FLCL och Paranoia Agent

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej

 

letar efter en anime som jag tyvär inte komer i håg namnet på men tänkte fråga om ni kanske vet vilken det är jag söker.

det handlar om en kille som hamnar i en annan värde där tjejer kör stora robotar som han råkar ramla in i en av dom och det vissar sig att dom har en mätare som vissar hur bra kompiitabla dom är med förarna normalt går dom här mätarna på plus men när han kör går dom ner på minus i stället.

 

serien har en harem känsla och det finns en tjeje från han värld som också hamnar i trubel en hel del

 

 

vet inte om detta är till räckligt att gå på men hoppas det

 

tack för svaren i förhand

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hej

 

letar efter en anime som jag tyvär inte komer i håg namnet på men tänkte fråga om ni kanske vet vilken det är jag söker.

det handlar om en kille som hamnar i en annan värde där tjejer kör stora robotar som han råkar ramla in i en av dom och det vissar sig att dom har en mätare som vissar hur bra kompiitabla dom är med förarna normalt går dom här mätarna på plus men när han kör går dom ner på minus i stället.

 

serien har en harem känsla och det finns en tjeje från han värld som också hamnar i trubel en hel del

 

 

vet inte om detta är till räckligt att gå på men hoppas det

 

 

 

tack för svaren i förhand

 

svarat dig i tråden Sceleris länkat

Här!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej alla, nu är jag tillbaka och letar efter en serie, sist letade jag lite naruto-stuk. Fast jag hittade istället Black Lagoon och fastnade för det, riktigt bra serie.

 

Det jag vill ha är något liknande Black lagoon, gärna action och humorfylld. Längd på serien spelar ingen roll, 1-400 avsnitt är ok för mig, enda egentliga kraven jag har på serien är att den ska vara avslutad, dvs. inget som fortfarande sänds och inte innehålla monster eller liknande som de flesta actionfyllda serier verkar göra, då sådant tråkar ut mig. Jag gillar dessutom inte mecha något vidare.

 

Satte ihop en animelista med, har försökt komma ihåg allt jag sett, men vet att endel saknas: http://myanimelist.net/animelist/aooio

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...