Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Har tänkt på en sak nästan alla amerikanare gillar se sina serier på dub. Lixom engelska voice actors e jo helt useless . Iallafall dem jag snackat med via forum på nätet gillade dub mer. Tror ni det är översikt eller att dem bara var fail just dem ....

 

Yeah nya naruto spelet kommer snart :D

Denna tråd är till för att ge andra tips på serier och filmer att se. Om du vill diskutera dubbar så kan du kolla in tråden "Dubbar!". Där har jag skrivit ett svar.

 

Och vill du prata Naruto-TV-spel så finns det ett spelforum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Denna tråd är till för att ge andra tips på serier och filmer att se. Om du vill diskutera dubbar så kan du kolla in tråden "Dubbar!". Där har jag skrivit ett svar.

 

Och vill du prata Naruto-TV-spel så finns det ett spelforum.

 

Aja det är sant jo men då kan jag starkt rekomendera Gintama som är en av dem roligaste random serien som jag har sett.

 

Tog den animen som flashade med bilder från min hjärna direkt .

 

Vill fixa myanime list ordentligt men dock får sitta där hur länge som helst då. Skulle varit smart och lagt in serierna efter hand som man kollar :/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett färdigt FMP nu och söker något liknande, jag har tänkt att kolla på Eureka 7 men vet inte hur den är. Det jag gillade i FMP! var animationen, karaktärsdesignen, karaktärerna, fajterna, storyn och framförallt komedin. Jag söker även en komedi, high school serie som t ex Clannad, den behöver dock inte vara lik Clannad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett färdigt FMP nu och söker något liknande, jag har tänkt att kolla på Eureka 7 men vet inte hur den är. Det jag gillade i FMP! var animationen, karaktärsdesignen, karaktärerna, fajterna, storyn och framförallt komedin. Jag söker även en komedi, high school serie som t ex Clannad, den behöver dock inte vara lik Clannad.

 

Du verkar inte ha sett FMP Fumoffu, något du verkligen borde ta och kolla in då.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Okej, men här ska du få en liten lista på andra highschool komedier som kan vara värda att kolla in.

 

Ah! My Goddess

Ai Yori Aoshi

Azumanga

Kanon Den som de flesta föredrar är av samma skapare som till Clannad (KyoAni).

Kannagi

Mahoromatic

Ouran High School Host Club

School Rumble

The Melancholy of Haruhi Suzumiya Även här är det KyoAni som ligger bakom.

 

Listan kan göras lång här men hoppas du kan hitta något här som kan passa din smak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett alla säsonger av Full Metal Panic, jag hittade inte Fumoffu på my anime list först för att jag stavade fel och skrev Full Metal Panic! istället för Full Metal Panic?

 

Full Metal Panic Fumoffu är en av dem roligaste vändningar en serie har gjort :D

 

Hamster dräkten fy fan dog av skratt :)

 

Och den personligheten som är roligast just nu i anime för min del är

 

Happy från Fairy tail

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjo! nu är jag ny här på forumet och vet dock inte om jag blir långvarig då mitt intresse för japan ligger mest hos deras bilar än resten av all apparatur och dylik dom producerar.

 

Då måste du ju kolla på driftingserien Initial D.

Spanade in detta tipset och den visade sig vara precis min kopp av te! Mer tips på detta tema eller anime som ger samma känsla uppskattas.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ohoy. Ett tag sedan jag skrev på den här tråden, men nu har jag inte sett någon ny anime på bra länge, och är sugen på lite okänt material.

 

Till skillnad från min första förfrågan så har jag öppnat upp för lite mer varierande genrer medans det har svalnat lite på andra håll.

 

Några bland dom senaste jag gett mig in på är

- Bleach(efter 5-6? år på on-hold), vilken jag drog igenom på lite mer än en vecka. Intressant: sådär

 

- Bakemonogatari, vilken jag försökte se på aldeles för trött och gav upp efter 2 avsnitt. Förvirrad: ja

 

- Detective Conan, vilken jag fortfarande kikar på lite då och då.

Bertyg: underbart underhållande. verkligen trevligt med dom råa scenerna och mystiken emellanåt. Det jag vill se mindre av är barn ligans småupdrag, gillar inte rösterna på den yngre generationen i den här serien.

 

Tänkte skriva mer men det är jättestörande att

texterutan hoppar upp och ner medans jag skriver.

 

Ger en länk till min animelista (ingen lång lista) så blir det lite lättare för mig, och kanske även för er. Tack på förhand!

 

http://myanimelist.net/animelist/Swiff

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

...Ger en länk till min animelista (ingen lång lista) så blir det lite lättare för mig, och kanske även för er. Tack på förhand!

 

http://myanimelist.net/animelist/Swiff

 

Jag ser att du gillade Samurai Shamploo, men har inte sett världens näst bästa animé?

Se cowboy Bebop :D

Du borde även se Macross Frontier

 

Det slår mig också att du har sett NGE, men inte filmen The end of evangelion!? SE DEN! B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Fick en rekommendation om den här serien på MAL för ett tag sedan, läste synopsen och fick upp intresset lite gran.

 

Det ska vara någon Shounen serie där karaktären är en medelmåtta i skola och allt han gör, drömmer sig bort någon annanstans om dagarna. En dag i skolan(tror jag) händer något och han får någon slags kraft.

 

Kommer tyvärr inte ihåg mer angående serien men jag kommer ihåg en recension om den där personen säger att huvudpersonen är ett riktigt as mot alla runt om honom efter att han får kraften, de 4 första avsnitten ska tydligen vara svåra att kolla på eftersom hans personlighet är så jäklig.

 

Tror även att seriens japanska titel börjar på "Kuro"-någonting och den har runt 7.30 på MAL rankingen.

 

Inte mycket att gå på men jag ger det en chans!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejhej! Söker en anime som liknar Kamikaze kaitou jeanne x) Typ.. att en gud vart kär i ngn, som sedan har fått krafter och bekämpar ondskan :P

:)

 

Det första jag tänkte på när jag läste "gud vart kär i ngn" var helt klart Ah! My Goddess, men tyvärr stämmer den inte in på resten av det du säger ;P

 

Vill man däremot lita på [...] så anser medlemmarna att Kaitou Saint Tail är lik. Jag har själv inte sett någon av serierna så jag kan inte säga så mycket tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej allihoppa, sprang på denna sajten genom vår kära google :) tänkte kolla bland er anime veteraner om ni hade något att rekomendera mig? jag har gjort en animelista och en serie som jag verkligen har fallit för är Fairy tail, vet ni om de finns några liknande serier? eller någon annan serie att rekomendera mig.

 

http://myanimelist.net/animelist/wicke8 ... =1&order=0

 

mvh

wicke

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...