Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tror att du kommer att gilla all animé gjord mellan 2005 och 2010. Eller fanns det några serier du inte tyckte om?

 

 

Hmm serier som jag inte tycker om... Naruto, bleach, Dragonball och de flesta andra utdragna serierna på 200 avsnitt +. Men om man ska hålla sig till 12-26 avsnitts serier så är det kanske Maria holic, Touka Gettan, Kimikiss pure rogue, Mouse, REC.. Listan kan bli lång. Men som du säger så finns det ganska mycket guld mellan 2005-2010. Har ju varit några anime fattiga månader nu så jag ser fram emot 2011. Tacka någon högre makt för Ore no imouto, motto to love ru och Amagami SS så att man klarar sig tills nästa år. :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla animen du sa har ju något gemensamt, det är att alla dom är inom ''school'' genren så antar att du skulle gilla någon anime och elever som går i skolan. Ichigo 100%, The World God Only Knows, Fruits Basket och School Days, detta är bara animen som jag har sett, finns nog många fler. Highschool of the Dead är ju helt underbar, men jag har inte hittat någon anime som är lik den, samma med Elfen Lied. :/

 

Skulle själv vilja ha lite tips, någon anime där det är människor i någon annan värld? Lite som Final Fantasy liknande och jag är så ''limited'' att jag inte kan ge äldre animer någon chans, så helst någon som är bra ritad osv!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har faktiskt sett alla animes som du tipsade om. :3

 

Chrome shelled regios kanske är något för dig? Tror det är framtiden dock och ingen annan värld. Den är från 2009 så årtalet borde ju inte vara något problem.

Last EXILE är mycket bra men den är dock från 2003 så jag vet inte om det faller dig i smaken men den är i en annan värld i alla fall.

 

Hoppas det hjälpte något!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Chrome Shelled Regios har jag sett och tyckte att den var helt okej, men såg den för ett bra tag sen och det enda jag gillade på den tiden var ''Naruto liknande'' animen, ska nog ta och kolla på The Vision of Escaflowne först eftersom att jag minns att någon tipsade om den innan, Last EXILE blir nog efter den, 2003 är inte så farligt. Tack för svaren! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle själv vilja ha lite tips, någon anime där det är människor i någon annan värld? Lite som Final Fantasy liknande och jag är så ''limited'' att jag inte kan ge äldre animer någon chans, så helst någon som är bra ritad osv!

 

Hmm, kanske Escaflowne och Fushigi yûgi?

  • Uppröstad 1
  • Nedröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill ha tips på anime-serier, inte specfikt Shonen eller shojo. Har sett t.ex. Toradora (älska), the melancholy of Haruhi någonting och sånt och K-ON (saknar kärlek i de två sista dock :O). Tips någon?

 

Jag tycker att du ska ge Clannad en chans. Se dock till att se säsongerna i rätt ordning, först Clannad och sedan Clannad ~After Story~. Se inte filmen med samma namn som serien.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, jag söker tips på en eller flera anime serier. Jag gillar allt, och det spelar ingen roll hur långa serierna är. Om ni har tid så kan ni kolla igenom min animelista och titta villka serier jag gillar och har sett och tipsa utifrån det. Här är min animelista http://myanimelist.net/animelist/Berran

 

Tack på förhand // Berran

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja gillar du stora robotar och episka rymdstrider så är Gurren Lagann något för dig att ta en titt på, även Heroic Age är bra grejjor! Lite lugnare tempo med underbara miljöer och myspys kanske Mushishi kan bjuda på.

 

Vi har 20 serier gemensamma med lika betyg så du kan ju kolla vidare i min lista eftersom den håller ungefär samma genre som din.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Eftersom att du har gett Naruto och Reborn 10 poäng så tror jag att du kommer gilla One Piece och Fairy Tail, huvudpersonerna är som alltid ''idioter'' men starka och blir starkare och möter starkare fiender ju längre in i serien man går.

 

Death Note har 10 poäng och Code Geass har 9, Legend of the Legendary Heroes(Densetsu no Yuusha no Densetsu) handlar om en snubbe som heter Ryner, han har en speciell ''kraft'' i sina ögon som gör att han använda exakt samma magi som de andra efter att han har sett dom använda magin(CG), hans bästa vän är kung och gör allt för att ta över världen för att det ska vara fred. (DN) När Ryner blir väldigt arg/ledsen så tappar han kontrollen över sig själv och blir helt mf stark, på samma sätt som Naruto när han blir Tailed Fox.

 

Btw, Tales of the Abyss är det värt att se?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej,jag undrar bara om någon har förslag på bra animes som har något med romantik och/eller ecchi att göra.

har själv sett ett par animes, inkluderat:

Chobits - Hyfsat bra, förutom att han blev kär i roboten xD.

Suzuka - Började bra, men var irriterad o lite ledsen för det mesta, tack vare huvudgubbens orealistiska jakt på en tjej ( fast hon dissat hon typ 1275 ggr).

Green green - Allt var helt ok, förutom dem tre över perversa killarna som inte ens va roliga, de va helt enkelt "disturbing" att titta på dem, vissa scener var lite förmycket kring dem.

School days - har ni sett den så vet ni vad jag menar, riktigt irriterad på playern.

 

Så för att summera vad jag söker efter kan man säga, lite realistiskt gällande romans. Så har ni några bra tips dela med er gärna =D.

 

P.S Hade varit bra om den snälla tjejen ( brukar finnas med) inte blir dissad,tycker bara synd om dem o alla tjejer i världen som upplever samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...