Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

animefeber!

 

Det är vinter och det har varit jättekallt ute! Har bläddrat igenom hela bleach (jag kollade på 25 avsnitt för säkert 4-6 år sedan) emot min vilja, hajime no ippo för fjärde gången, akagi för femte gången, kaiji för tredje gånen, death note för tredje gången, code geass för andra gången... Funderar på att titta på spice and wolf eller law of ueki igen... Men det jag allra helst vill är att få ett hett tips! Ja, tänk.. Vad glad jag skulle bli.

 

http://myanimelist.net/animelist/Swiff <- Där är det jag inte behöver tips om, för jag har antingen redan fått en uppfattning eller sett halva serien redan.

 

Kan någon rädda mig! =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

animefeber!

 

Det är vinter och det har varit jättekallt ute! Har bläddrat igenom hela bleach (jag kollade på 25 avsnitt för säkert 4-6 år sedan) emot min vilja, hajime no ippo för fjärde gången, akagi för femte gången, kaiji för tredje gånen, death note för tredje gången, code geass för andra gången... Funderar på att titta på spice and wolf eller law of ueki igen... Men det jag allra helst vill är att få ett hett tips! Ja, tänk.. Vad glad jag skulle bli.

 

http://myanimelist.net/animelist/Swiff <- Där är det jag inte behöver tips om, för jag har antingen redan fått en uppfattning eller sett halva serien redan.

 

Kan någon rädda mig! =)

 

Tja, ett hett tips torde vara Spice and Wolf II eftersom du tycks överväga att se om första säsongen.

 

Jag såg också att du satte 8/10 på första säsongen av Clannad men att du satte 5/10 på Clannad ~After Story~ efter bara fem avsnitt och droppade den. Fem avsnitt in i andra säsongen har det som är After Storyn i källmaterialet inte ens börjat. De första 8 avsnitten av den andra säsongen behandlar inte After Storyn, de behandlar 3 stycken "nyckelsegment" som hör till det källmaterial som utgjorde första säsongen - alltså själva skoldelen. Själva "After Storyn" börjar i och med avsnitt 9 av säsong 2 och det är där som hela Clannads poäng ligger. De flesta brukar tycka att den andra säsongen är klart bättre än den första men det beror naturligtvis lite på vad man är ute efter. Lättsam humor varvat med en del allvar och en del söt skolromantik? Ja, då fungerar första säsongen bättre. Ett i allra högsta grad seriöst och karaktärsdrivet drama med fokus på temat "familj"? Se i så fall vidare.

 

Visst kan man ogilla andra säsongen ändå, det säger jag ingenting om. Det jag försöker säga är bara att de första 8 avsnitten av andra säsongen är väldigt annorlunda jämfört med själva After Storyn.

 

Vi går vidare. Jag såg att du hade sett första säsongen av Darker Than BLACK och därför slår jag gärna ett slag för Darker than BLACK - Ryuusei no Gemini (säsong 2) och därefter OVAn Darker Than BLACK - Kuro no Keiyakusha Gaiden (utspelar sig mellan säsong 1 och 2 men ska ses efter säsong 2).

 

Du har sett bägge säsongerna av Ippo men inte de två långfilmerna som utspelar sig mellan säsongerna. De borde ju falla dig i smaken. =)

 

Eftersom du gillar Ippo drar jag till med en liten chansning. Det är en chansning då det inte alls handlar om boxning men om du är öppen för serier som fokuserar på andra sporter kan tipset nog passa riktigt bra. Ge Major en chans.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tja, ett hett tips torde vara Spice and Wolf II eftersom du tycks överväga att se om första säsongen.

 

Jag såg också att du satte 8/10 på första säsongen av Clannad men att du satte 5/10 på Clannad ~After Story~ efter bara fem avsnitt och droppade den. Fem avsnitt in i andra säsongen har det som är After Storyn i källmaterialet inte ens börjat. De första 8 avsnitten av den andra säsongen behandlar inte After Storyn, de behandlar 3 stycken "nyckelsegment" som hör till det källmaterial som utgjorde första säsongen - alltså själva skoldelen. Själva "After Storyn" börjar i och med avsnitt 9 av säsong 2 och det är där som hela Clannads poäng ligger. De flesta brukar tycka att den andra säsongen är klart bättre än den första men det beror naturligtvis lite på vad man är ute efter. Lättsam humor varvat med en del allvar och en del söt skolromantik? Ja, då fungerar första säsongen bättre. Ett i allra högsta grad seriöst och karaktärsdrivet drama med fokus på temat "familj"? Se i så fall vidare.

 

Visst kan man ogilla andra säsongen ändå, det säger jag ingenting om. Det jag försöker säga är bara att de första 8 avsnitten av andra säsongen är väldigt annorlunda jämfört med själva After Storyn.

 

Vi går vidare. Jag såg att du hade sett första säsongen av Darker Than BLACK och därför slår jag gärna ett slag för Darker than BLACK - Ryuusei no Gemini (säsong 2) och därefter OVAn Darker Than BLACK - Kuro no Keiyakusha Gaiden (utspelar sig mellan säsong 1 och 2 men ska ses efter säsong 2).

 

Du har sett bägge säsongerna av Ippo men inte de två långfilmerna som utspelar sig mellan säsongerna. De borde ju falla dig i smaken. =)

 

Eftersom du gillar Ippo drar jag till med en liten chansning. Det är en chansning då det inte alls handlar om boxning men om du är öppen för serier som fokuserar på andra sporter kan tipset nog passa riktigt bra. Ge Major en chans.

 

Tack Meatrose.

 

Darker than black ryuusei no gemini blir en självklarhet, detsamma med ippo filmerna.

Spice and Wolf II har jag tyvär redan sett, har tydligen inte uppdaterat animélistan på ett tag.

Clannad After story låter ju helt ok när du beskriver den, bör ge den en ny chans när humöret faller på plats.

Ska se om jag kan ta mig en titt på Major också. Tack igen!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tror att du skulle gilla Phantom Requiem for the phantom är ganska lik Darker Than Black och Black Lagoon.

FMA Brotherhood, jag har inte sett FMA men tycker att Brotherhood faktiskt var mycket bättre än alla ''måste besegra alla fiender i världen anime'', tycker att du ska ta och kolla på den för att det som händer är inte baserat på ren styrka (Naruto,Bleach,One Piece).

Zero No Tsukaima är massa drama, romance, action och galen humor!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

magiska flickor i rymden
är kanske lite mycket att begära, men det fick mina smaklökar att börja rotera.

 

Finns det någon serie där folk med medfödda magiska krafter tjänar som vanliga soldater i militären? Inte Strike Witches. Jag tänker mig mera allvarligt och mindre naket. Rymden är inte nödvändigt även om det skulle vara en bonus.

 

Man har ju sett många serier där det sker med stora robotar, men inte med magiska flickor vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, jag är ute efter en actionfylld anime som inte är för barn, jag vill att den ska innehålla blod och huvudkaraktären/karaktärerna ska inte vara "snälla" så att de t.ex slår sina fiender medvetslösa istället för att döda dem. Här har ni min anime lista så ni kan se vad jag har kollat på: http://myanimelist.net/animelist/Berran

 

Tack på förhand för tipsen

// Berran

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjena, jag är ute efter en actionfylld anime som inte är för barn, jag vill att den ska innehålla blod och huvudkaraktären/karaktärerna ska inte vara "snälla" så att de t.ex slår sina fiender medvetslösa istället för att döda dem. Här har ni min anime lista så ni kan se vad jag har kollat på: http://myanimelist.net/animelist/Berran

 

Tack på förhand för tipsen

// Berran

Sword of the Stranger: typ välkoreograferad samuraj-actionfilm.

Baccano: actionkomediserie som till stor del utspelar sig på ett tåg som är fullt av mördare, rånare och andra brottslingar och knäppskallar.

Darker than Black: om en yrkesmördare med övernaturliga krafter som utför olika uppdrag.

Hokuto no Ken, den gamla go'a 80-talsserien där hjälten går runt i ödemarken och spränger skurkarnas skallar med sin kungfu.

 

Och så den gamla mangavåldregissören Kawajiris filmer.

Cyber City Oedo 808, Demon City Shinjuku, Ninja Scroll, Vampire Hunter D: Bloodlust och Wicked City.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, har har kollat på ett par ecchi/romance animes och har dock bara tyckt ett få tal har varit bra.

Letar efter en anime där huvudpersonen ( oftast en kille) inte är en fjolla o blir kära i första tjejen han kommer i kontakt med, men sammtidigt vill jag inte att det ska vara school days mans-*ora.

 

För att förklara vad jag menar ska tänkte jag nämna 2 exempel:

* Sakura ( tror jag den hette, där tjejen är en höjd hopperska)

* B Gata H Kei

 

Om jag börjar med Sakura(?) så hade tyckte jag animen startade bra, men efter andra gången hon dissade huvudkaraktären så tänkte jag " Nu borde han fan glömma hon" , men nej da , ha va tvungen o krossa den snälla flickans hjärta genom att bli ihop med hon o sedan dumpa hon när han upptäkte att "oj jag gillar visst inte hon". Så dem två sakerna som irriterade mig va att han valde den jobbiga tjejen över den snälla rara, och att han va så jävla envis.

 

Gällande B H så tyckte jag det började lite wierd, en tjej som vill ligga med 100 killar ( uhmm slampa? )men efter 2-3 avsnitt tyckte jag det var helt ok, hon började gilla honom lite , trots att hon inbillar sig att hon vill ligga med alla. MEN det e där efter igen som jag blir irriterad, att hon säger saker som får honom att tro att han inte har en chans med hon, men trots detta fortsätter han med att jaga hon.

 

Så anledningen till att jag blir irriterad på detta är för att brukar sätta mig sj i dessa situationer, och jag hade inte reagerat som killarna gör i dessa serier. Hade rakt av inte brytt mig om dessa tjejer, vill dem inte ha en relation, så ska jag fan inte jaga dem för att de är ego monster.

 

Så efter att min WALL OF TEXT crittat er för över 9000, så undrar jag , känner ni till en anime där huvudkaraktären ( oftast kille) tänker på ungefär liknande sätt, och där han slipper slampiga karaktärer som är inblande med han.

 

Tack........om ni svara dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

* Sakura ( tror jag den hette, där tjejen är en höjd hopperska)

Serien såväl som karaktären du tänker på heter Suzuka.

 

Som jag läser det är du ute efter lite mer seriositet, jordnära berättelser och "genomtänkt" romans. Ett hett tips är (inb4 Saya) Honey and Clover, inga ecchi-element i den, men mycket rum för att sätta dig in i karaktärerna.

 

Ett par andra du skulle kunna ta en titt på: Boys Be..., Kimi ga Nozomu Eien, True Tears, Myself ; Yourself, Kimikiss Pure Rouge, Amagami SS.

 

Så efter att min WALL OF TEXT crittat er för över 9000 [...]

En textvägg är inget att duka under för, så länge den inte innehåller trams! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag är ny här och jag skulle vilja ha lite tips på nå anime som är ungefär som School Rumble, Karin, Mayoi Neko Overrun är dom senaste jag kollade på och är på jakt efter nåt liknande.

 

Har sett/läst dom normalaste och även kollat upp Special A gillade inte direkt hur deras ben var ritade på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Harro! Jag skulle vilja ha ett par tips på anime-serier, specifikt fantasy/magic/superpower/adventure (jag är inte särskilt glad i sci-fi/mecha/robotwhatever serier)

Eller även någon sport-anime med inriktning på kampsport (sett ippo och streetfighter)

Nu har jag ingen Myanimeslist men kan skriva lite jag sett;

Ippo(och new challenger), FMA(och brotherhood), Hunter x hunter, one piece, naruto, rurouni kenshin och OVAs, death note, berserk, elfen lied, claymore, samurai champloo, fairy tail, street fighter, vampire knight, highschool of the dead (Varav mina favoriter är, med stor marginal: Ippo, one piece, fma) Om ni kan få någon vettig info från detta så är jag tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Zero no Tsukaima(alla säsonger), Chrome Shelled Regios, 07-Ghost, Tales of the Abyss och jag vet inte hur många gånger jag rekommenderat denna anime men... The Legend of the Legendary Heroes(Densetsu no Yuusha no Densetsu på japanska)! ;D

 

Dock så borde du ge sci-fi/mecha animen en chans, tyckte inte om förut och min lista såg ganska likadant ut som din på den tiden, dock så fick jag en helt ny uppfattning utav sci-fi/mecha efter att ha sett Tengen Toppa Gurren Lagann. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är ny här och jag skulle vilja ha lite tips på nå anime som är ungefär som School Rumble, Karin, Mayoi Neko Overrun är dom senaste jag kollade på och är på jakt efter nåt liknande.

Typ småknäppa serier med en massa tjejer och lite romantik? Vad sägs om Seto no Hanayome, Nyan Koi, Hayate no Gotoku?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Någon som vet en bra anime med Romantik/Humor/Shojo(inte nödvändigt, med något åt det hållet) i stil med Ouran, Maid-sama, S.A ? Har sett några fler som jag inte kommer på nu, så fler än ett förslag är välkommet! Tack på förhand :colonthree:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och juste! Tack den som tipsade mig om Clannad <3

 

Nemas problemas! :konata:

 

Du har väl sett "After Storyn"? Det har du antagligen, jag ville bara vara på den säkra sidan.

 

Om du vill ha tips på något mer så får jag väl säga Kanon och Air - bägge två är baserade på visual novels från Key, precis som Clannad (med samma "huvudförfattare") och de är dessutom adapterade av samma studio. Jag har inte sett någon animelista från dig så jag vet inte om du redan har sett dessa eller ej.

 

Du säger att du är ute efter romantik/humor/shoujo. Om man får lov att stryka det sista ordet kan jag med gott samvete rekommendera Full Metal Panic!. Ordet "mecha" är en del av innehållsförteckningen men då denna serie använder sig av förhållandevis "realistisk" mecha kan den ofta fungera som en bra introduktion till genren, framförallt då fokus inte ligger på mecha-biten. Följ länken för mer information om serien och i vilken ordning man ska se de olika säsongerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...