Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som vet en bra anime med Romantik/Humor/Shojo(inte nödvändigt, med något åt det hållet) i stil med Ouran, Maid-sama, S.A ? Har sett några fler som jag inte kommer på nu, så fler än ett förslag är välkommet! Tack på förhand :colonthree:

Lovely Complex, Kimi ni Todoke och Kare Kano borde gå för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så jätte mycket för alla tips :D

Bokura ga ita har jag redan sett början på och tyckte den var sådär, kanske ska ge den en ny chans senare?

Fruits basket har jag precis börjat se och den är gullig och rolig :)

Jepp, After storyn har jag sett och den var ju så mycket bättre än första säsongen. Grät i floder!

Kanon och Air är något man kanske får ta tag i senare också ;)

Såg även början på school rumble och gillade den inte riktigt heller, hmm, men ska kanske ge den en chans iaf haha

Har sett Lovely complex, den var ganska bra :)

Har inte sett Kimi ni todoke eller Kare kano heller.

Och sist men inte minst, hade ingen aning om vad full metal panic var :p

 

Tack igen, och sorry för ett långt onödigt inlägg av mig, 2219 :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Harro! Jag skulle vilja ha ett par tips på anime-serier, specifikt fantasy/magic/superpower/adventure (jag är inte särskilt glad i sci-fi/mecha/robotwhatever serier)

Eller även någon sport-anime med inriktning på kampsport (sett ippo och streetfighter)

Nu har jag ingen Myanimeslist men kan skriva lite jag sett;

Ippo(och new challenger), FMA(och brotherhood), Hunter x hunter, one piece, naruto, rurouni kenshin och OVAs, death note, berserk, elfen lied, claymore, samurai champloo, fairy tail, street fighter, vampire knight, highschool of the dead (Varav mina favoriter är, med stor marginal: Ippo, one piece, fma) Om ni kan få någon vettig info från detta så är jag tacksam för svar!

 

History's Strongest Disciple Kenichi (kampsport fantasy/superpower/adventure?)

Kaiji (psykologiska överlevnadsspel)

Akagi (gambling/psychology)

Code Geass (psychology/strategy/mecha/fantasy/superpower)

Bleach (superpower/fantasy/magic etc)

The Law of Ueki (superpower/adventure/magic/fantasy)

Elemental Gelade (superpower/fantasy/adventure)

InuYasha (superpower/adventure/fantasy)

 

Hoppas något passar:)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag blev sugen på lite jordnära apokalyptik. Alltså pågående självförvållade eller naturliga katastrofer, exempelvis pandemier (King of Thorn), kärnvapenvinter (Planetarian), världskrig (Saikano) eller utomjordiska fenomen (Stellvia) dock helst utan utomjordingar och mecha. Postapokalyptik går också bra men jag är mer ute efter förstörelse än återuppbyggnad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Riz

 

Code Geass kanske vore något för dig ? Det är lite framtid och allt annat du nämner.

 

 

Jag söker också något att titta på, vinterns serier närmar sig slutet eller är avslutade och våren är klen vad jag läst hittills. Tipsa gärna om äldre serier eller filmer. Jag ger det mesta en chans även om jag kan ha svårt för vissa äldre tecknarstilar.

 

Ta en titt på listan min för lite insikt i mina tidigare val.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Misho

 

Kanske Air Gear skulle kunna vara nåt? Är själv ungefär halvvägs igenom den och hittills har man varit nöjd med den. Den är mest fokuserad åt komedi, känns som en ganska stereotypisk anime enligt mig, följer mönstret iaf, men är ändå nånting som är värt att se på IMO. :konata:

 

 

samma fråga för mig, skulle alltid behöva nånting att se på beroende på hur vårsäsongen är, har ju ett par som verkar lovande, men man vet inte hur dom är tills man sett dom :tireddrop:

 

dra en snabb koll i min animelista och bedöm efter hur jag betygsatt dom, den är ju inte så stor än :pout:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Misho,Har redan kollat på Code Geass. x_x Jag har inte kollat på Ergo Proxy, men hört att den är bra så kanske ge den en chans?

 

Olji, tror att du skulle gilla Clannad eftersom att du har massa ''skol-animen'' på toppen utav din lista och det finns tvillingar i Clannad som är jätte lika tvilingarna i Lucky Star! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att Misho ska ta sig i kragen och äntligen glo igenom Suzumiya Haruhi no Yuuutsu, överväga att se Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, och -- när nu romansen i Kimi ni Todoke var för fjantig -- varför inte Nana?

 

olji skulle kunna prova på den tidigare nämnda Clannad och Shakugan no Shana; kanske några lättsamma grejer som Hatsukoi Limited och Working!!; och, om olji känner sig vågad, Tengen Toppa Gurren Lagann.

 

Och Riz... Har Riz sett Eureka Seven?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare! Första posten här ;)

 

Tänkte få lite förslag om Action animé's, jag har inte sett jättemånga animé serier men Bleach och Rurouni Kenshin är de jag fastnat för mest, provat one piece och naruto också.

 

Har ni något förslag på en serie som fortfarande håller på idag (Gärna många avsnitt) med action och lite humor?

 

Katana fighter är ett måste, inte som i exempelvis naruto.

 

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare! Första posten här ;)

 

Tänkte få lite förslag om Action animé's, jag har inte sett jättemånga animé serier men Bleach och Rurouni Kenshin är de jag fastnat för mest, provat one piece och naruto också.

 

Har ni något förslag på en serie som fortfarande håller på idag (Gärna många avsnitt) med action och lite humor?

 

Katana fighter är ett måste, inte som i exempelvis naruto.

 

Tack på förhand :)

Jag vet en serie som har allt det men den går inte längre och den finns inte på svenska men kanske fungkar en då jag tänker på inuyasha

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare! Första posten här ;)

 

Tänkte få lite förslag om Action animé's, jag har inte sett jättemånga animé serier men Bleach och Rurouni Kenshin är de jag fastnat för mest, provat one piece och naruto också.

 

Har ni något förslag på en serie som fortfarande håller på idag (Gärna många avsnitt) med action och lite humor?

 

Katana fighter är ett måste, inte som i exempelvis naruto.

 

Tack på förhand :)

 

Samurai Champloo, katanafighter hela tiden ganska mycket humor också.

samurai deeper kyo, Katanafighter med lite övernatuliga inslag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tänkte få lite förslag om Action animé's, jag har inte sett jättemånga animé serier men Bleach och Rurouni Kenshin är de jag fastnat för mest, provat one piece och naruto också.

 

Har ni något förslag på en serie som fortfarande håller på idag (Gärna många avsnitt) med action och lite humor?

 

Katana fighter är ett måste, inte som i exempelvis naruto.

  • Blood+
  • Claymore (obs, inte riktigt katana?)
  • Shigurui (obs, väldigt brutal och barnförbjuden)
  • Sword of the Stranger

 

Ska ha anime party oh se massa bra filmer men behöver tips på några! Kan inte ha partyt fören jag har några filmer!

  • Cowboy Bebop: The Movie hör till en TV-serie men kan ses fristående. Scifi-action om några prisjägare på jakt efter en efterlyst terrorist.
  • The Girl Who Leapt Through Time, dramakomedi i vardagsmiljö om en tidsresande tjej.
  • Gurren Lagann har två filmer som kan ses efter varandra. Urflippade fantasy-scifi-filmer med jätterobotar i en massa action.
  • Laputa: Castle in the Sky, en jätteklassisk fantasyfilm i europeiskliknande miljö, om en gruvarbetarpojke som drömmer om att hitta den legendariska flygande ön Laputa. Fullt med äventyr och skurkar och flygande pirater.
  • Macross F: Itsuwari no Utahime: mycket musik och flygplan och robotar och utomjordingar och romantik i denna scifi-action.
  • Summer Wars skulle nog gå hem. Dramakomedi av skaparna av The Girl Who Leapt Through Time.
  • Sword of the Stranger är en samurajfilm utan överraskningar (namnlös samuraj slår följe med eftersökt pojke) med utmärkt action.
  • Tokyo Godfathers: Dramakomedi om uteliggare som hittar ett övergivet barn på julafton och försöker hitta dess föräldrar.
  • Vampire Hunter D: Bloodlust som en liten motvikt till Twilight kanske? :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

•Cowboy Bebop: The Movie hör till en TV-serie men kan ses fristående. Scifi-action om några prisjägare på jakt efter en efterlyst terrorist.

 

•The Girl Who Leapt Through Time, dramakomedi i vardagsmiljö om en tidsresande tjej.

 

•Gurren Lagann har två filmer som kan ses efter varandra. Urflippade fantasy-scifi-filmer med jätterobotar i en massa action.

 

•Laputa: Castle in the Sky, en jätteklassisk fantasyfilm i europeiskliknande miljö, om en gruvarbetarpojke som drömmer om att hitta den legendariska flygande ön Laputa. Fullt med äventyr och skurkar och flygande pirater.

 

•Macross F: Itsuwari no Utahime: mycket musik och flygplan och robotar och utomjordingar och romantik i denna scifi-action.

 

•Summer Wars skulle nog gå hem. Dramakomedi av skaparna av The Girl Who Leapt Through Time.

 

•Sword of the Stranger är en samurajfilm utan överraskningar (namnlös samuraj slår följe med eftersökt pojke) med utmärkt action.

 

•Tokyo Godfathers: Dramakomedi om uteliggare som hittar ett övergivet barn på julafton och försöker hitta dess föräldrar.

 

•Vampire Hunter D: Bloodlust som en liten motvikt till Twilight kanske?

 

 

Tack för alla bra svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...