Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjenare, som alltid är jag på jakt efter lite ny anime... Jag tänker mig nåt åt komedi hållet. gärna fighting också... typ Samurai champloo, hajime no ippo, Shijō Saikyō no Deshi Kenichi...

 

Men serier som Arakawa under the bridge, asumanga daioh och school rumble e också jäkligt gött!

 

kärlek till de härliga människorna som svarar <3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare, som alltid är jag på jakt efter lite ny anime... Jag tänker mig nåt åt komedi hållet. gärna fighting också... typ Samurai champloo, hajime no ippo, Shijō Saikyō no Deshi Kenichi...

 

Men serier som Arakawa under the bridge, asumanga daioh och school rumble e också jäkligt gött!

 

kärlek till de härliga människorna som svarar <3

 

På rak arm kommer jag på Cromartie High School, Trigun, Shikabane no Hime (en OK serie), Gantz och Battle Angel (OVA)... De två sista är rätt grafiska dock, så om du är känslig för gore så avråder jag dig från att se dom. :p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På rak arm kommer jag på Cromartie High School, Trigun, Shikabane no Hime (en OK serie), Gantz och Battle Angel (OVA)... De två sista är rätt grafiska dock, så om du är känslig för gore så avråder jag dig från att se dom. :p

 

aaaah Cromartie high school... Har hört det från en kompis med, Ska testas! Får se om dem andra e bra också.. Angående gore så bryr jag mig inte alls, är inte känslig för sånt. Så kan pröva dem med ;)

 

Tack för hjälpen<3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man ändå skriver; är det någon som känner till någon/några serier vilket liknar sig till just Gantz eller Phantom: Requiem for the Phantom?

Om du inte har sett Darker than Black: se den. Annars kan du prova Nijuu Mensou no Musume, Black Lagoon, eller Gungrave. Något lär passa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tackar för förslagen!

 

Jag har sett Darker than Black och jag måste säga att det är en fatastiskt bra serie; Black Lagoon för den delen med, de två andra ska jag ta en titt på.

Jag tog en titt på Deadman Wonderlands första avsnitt ett tag sedan, dock så kollade jag inte vidare för att jag fick känslan av att protagonisten är "den gnälliga och för mestadels vis värdelösa uke-typen". Eftersom att man har en trial kvar hos Crunchyroll så kan jag ge serien en chans till (jag såg ju trots allt bara ett avsnitt)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare, som alltid är jag på jakt efter lite ny anime... Jag tänker mig nåt åt komedi hållet. gärna fighting också... typ Samurai champloo, hajime no ippo, Shijō Saikyō no Deshi Kenichi...

 

Men serier som Arakawa under the bridge, asumanga daioh och school rumble e också jäkligt gött!

 

kärlek till de härliga människorna som svarar <3

 

Beelzebub!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett tag nu har jag suttit och nästan maniskt kollat igenom en del anime-serier. Nu vet jag inte vilken jag ska se härnäst och tänkte fråga om tips!

 

Ett urval av de anime som jag har sett:

 

Toradora!

Clannad (+ After Story)

Angel Beats!

Kanon (2006)

Kore wa Zombie desu ka?

Strawberry Panic!

True Tears

Akane-iro ni somaru saka

Air

 

Vore evigt tacksam för lite tips. Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Hejsan, ny här på Anime.se så slänger iväg en liten önskan om tips!

 

Jag letar efter en serie som just DU tycker man borde/måste se.

Helst inom 2000 talet. Inte för gamla serier.

Vet ni någon bra anime som liknar Hanasaku Iroha i animeringen (borsett från key serierna, gillar detaljerna och djupet) så vore det toppen!

 

Kanske lite lurigt!

 

Bifogar en lite bilder från Hanasaku!

 

horriblesubs-hanasaku-iroha-01-720p-mkv_snapshot_08-44_2011-04-04_19-07-25.jpg

 

HanasakuIroha_11.jpg

 

hanasaku-10-13.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare, Izumi!

 

Jag letar efter en serie som just DU tycker man borde/måste se.

Helst inom 2000 talet. Inte för gamla serier.

Det senaste årtiondet är långt ifrån tomt på bra serier, men några av de serier som man borde ha sett i min åsikt är robot-science-fantasy-actionmelodramat Code Geass, den populära Death Note, någon av fantasyactionserierna Fullmetal Alchemist (den nyare är en omgjord version av den äldre), scifi-actionserien Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, robotactionkomedin Gurren Lagann och den övernaturliga dramakomedin Suzumiya Haruhi no Yuuutsu. Hyfsade verk som haft ett visst genomslag och kan hjälpa till att förstå tillståndet för animéfandom idag.

 

Eller nåt sånt.

 

Vet ni någon bra anime som liknar Hanasaku Iroha i animeringen (borsett från key serierna, gillar detaljerna och djupet) så vore det toppen!

Om vi snackar färger och digitala effekter så tycker jag nog att Kyoto Animations grejer ligger närmast (Key-serierna, Haruhi, Full Metal Panic: Fumoffu och The Second Raid) -- förutom Hanasaku-studion P.A. Works egen Angel Beats, förstås.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag letar efter en serie som just DU tycker man borde/måste se.

Helst inom 2000 talet. Inte för gamla serier.

Du får tre kandidater ur mina topp tio. Två säkra kort som alla bör gilla och en bubblare som man bör gilla om man delar min smak.

 

Planetes

Den bästa serien på denna sida av millennieskiftet. Följer yrkes- och privatlivet av ett gäng sopgubbar i rymden. Personliga ambitioner, arbetsplatsintriger, samhällskritik och terrorism. Otroligt trovärdig framtidsbeskrivning. Trailer

 

The Vision of Escaflowne

Klassiker som aldrig verkar veta om den vill vara drypande romantik med vackra killar i överflöd eller fantastisk science-fiction/mecha om ett krig där självaste ödet står på spel. Från 1996 men med väldigt hög kvalitet. Se serien före filmen. Trailer

 

Shigofumi

En rad mer eller mindre sammanhängande historier om en brevbärare mellan de dödas rike och vår värld. Emedan den ständigt beskriver omständigheterna kring någons död och dess konsekvenser kan den bli riktigt rörande. I bakgrunden finns en röd tråd om brevbäraren själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tjenare, Izumi!

 

 

Det senaste årtiondet är långt ifrån tomt på bra serier, men några av de serier som man borde ha sett i min åsikt är robot-science-fantasy-actionmelodramat Code Geass, den populära Death Note, någon av fantasyactionserierna Fullmetal Alchemist (den nyare är en omgjord version av den äldre), scifi-actionserien Ghost in the Shell: Stand Alone Complex, robotactionkomedin Gurren Lagann och den övernaturliga dramakomedin Suzumiya Haruhi no Yuuutsu. Hyfsade verk som haft ett visst genomslag och kan hjälpa till att förstå tillståndet för animéfandom idag.

 

Eller nåt sånt.

 

 

Om vi snackar färger och digitala effekter så tycker jag nog att Kyoto Animations grejer ligger närmast (Key-serierna, Haruhi, Full Metal Panic: Fumoffu och The Second Raid) -- förutom Hanasaku-studion P.A. Works egen Angel Beats, förstås.

 

 

Jag är ny här men jag har flera år av bekantskap av anime, så tillståndet har jag! :)

 

Du har rekommenderat de flesta av mina favoriter, key serierna och code geass, samt haruhi ligger högt bland topparna!

Angel Beats började jag på men föll inte riktigt för den.

The Second Raid och Lagann ska jag kika på, TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du får tre kandidater ur mina topp tio. Två säkra kort som alla bör gilla och en bubblare som man bör gilla om man delar min smak.

 

Planetes

Den bästa serien på denna sida av millennieskiftet. Följer yrkes- och privatlivet av ett gäng sopgubbar i rymden. Personliga ambitioner, arbetsplatsintriger, samhällskritik och terrorism. Otroligt trovärdig framtidsbeskrivning. Trailer

 

The Vision of Escaflowne

Klassiker som aldrig verkar veta om den vill vara drypande romantik med vackra killar i överflöd eller fantastisk science-fiction/mecha om ett krig där självaste ödet står på spel. Från 1996 men med väldigt hög kvalitet. Se serien före filmen. Trailer

 

Shigofumi

En rad mer eller mindre sammanhängande historier om en brevbärare mellan de dödas rike och vår värld. Emedan den ständigt beskriver omständigheterna kring någons död och dess konsekvenser kan den bli riktigt rörande. I bakgrunden finns en röd tråd om brevbäraren själv.

 

 

Tack så mycket för tipsen och beskrivningarna, har kollat in allihop och måste säga att alla verkar otroligt intressanta. Tror du kan ha träffat mitt i prick med Planets samt Shigofumi!

Minns att jag börjat titta på Shigofumi för nåt år sedan, kanske 2 avsnitt vet dock inte varför det inte blev mer.

Körde väl många samtidigt!

 

Ska även ge escaflowne en chans då animeringen var väldigt fin för 90 talet, lite av samma flyt som i miyazaki's filmer!

 

TACK!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då är man där igen - "vad ska man se på nu då?" (eller okej, snart nog).

 

Jag vet inte riktigt själv vad jag är ute efter, men troligen något i stil med Yakitate japan, shigofumi, hunter x hunter eller typ steins;gate.

 

"Wild cards" går förstås också bra :3

Min MAL för att undvika serier jag redan sett (tihi): Najicas MAL

 

Funderar annars på att köra med Majin tantei nougami neuro :blank:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...