Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Någon som sett Saiyuki och kan säga vad de tycker om serien? Har den ett bra slut?

Sen undrar jag om ordningen man ska se på den då den verkar vara uppdelad.

http://www.animenewsnetwork.com/encyclo ... php?id=965

Ska man se den i samma ordning som ANN lagt upp den i "Related anime" fast Saiyuki Reload ova prequel före Saiyuki Reload?

Saiyuki är en av de första animeserierna jag såg på, så jag kan inte säga annat att den är riktigt trevlig. Gillar man temat av vänskapsband och präster med punk-attityd är den definitivt att rekommendera. Musiken är dessutom komponerad av samma person som gjorde musiken till Star Ocean-serien, vilket knappast är dåligt. Det bör dock nämnas att det förekommer en del ganska usla filleravsnitt.

 

Gensomaden Saiyuki är den du ska börja med, därefter Reload och efter det Reload Gunlock (har inte sett någon av OVAerna eller filmen, så om dem kan jag inte uttala mig). Har den ett bra slut? Den har inget slut överhuvudtaget. Visst, den första serien avslutar en viss ark, men inte kommer de i närheten av sitt slutgiltiga mål. Inte heller i någon av uppföljarna, till min vetskap. Storyn och karaktärerna utvecklas en del under seriernas gång men bara upplägget gör det tveksamt om det någonsin kommer ta slut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv var jag inte överdrivet förtjust i Saiyuki som anime. Mangan har ett ganska tunt upplägg som berättelse och är väl mest något man läser för att den är så läckert tecknad. I animen kommer inte ens det visuella riktigt till sin rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

haha ja, det där var lite tokigt!

Witch Hunter Robin har jag dock inte sett! Blir att kika lite på den.

Tar gärna mot fler tips :)

 

Tyckte Witch hunter Robin var rätt ytlig och opersonlig. Passar bättre som serie på kanal 5 alt. TV6, TV3 för att förströ tiden. Har som regel att se 5 avsnitt per serie innan jag lägger dem åt sidan, om den nu inte verkade intressant, så mycket mer kött på benen än så har jag inte, tyvärr.

 

Däremot Elfen Lied, Ergo Proxy, Blood+ samt Claymore, som jag avverkade nyligen, tyckte jag mycket bra om. Då, främst Ergo Proxy & Elfen Lied.

 

Ayakashi torde dock vara det bästa tipset för dig, om du nu inte sett denna ännu. Mycket Elfen Lied över den. Jag letar själv febrilt efter just denna serie, men fansubs'en är få och svåra att finna, tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Däremot Elfen Lied, Ergo Proxy, Blood+ samt Claymore, som jag avverkade nyligen, tyckte jag mycket bra om. Då, främst Ergo Proxy & Elfen Lied.

 

Ayakashi torde dock vara det bästa tipset för dig, om du nu inte sett denna ännu. Mycket Elfen Lied över den. Jag letar själv febrilt efter just denna serie, men fansubs'en är få och svåra att finna, tyvärr..

 

Tack för tipsen, redan haft turen att titta på de serier du listade utom just Ayakashi.

 

Tokko och Rental Magica kanske kan passa?

 

Check!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Söker ngt som liknar:

 

Ergo Proxy (Min favorit)

Witch Hunter Robin

Elfen Lied

Blood+

 

Dvs, Mörkt, Sci-Fi, Action, drama... m.m.

 

 

Tar gärna mot fler tips Smile

 

Ta er järna an Ga-rei zero en mörk och trevlig anime måste jag säga, jag gillade den skarpt iaf

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Beck och Nodame Cantabile ska handla om musik som jag har hört men då jag inte har sett någon av dem så är jag inte helt säker.

 

K-on ska handla om musik men den biten har hamnat lite i skymundan till andra saker men det kanske ändrar sig ju mer säsongen går.

 

EDIT: My var minsann lite snabbare än mig men då har du i alla fall en pålitlig källa ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker en anime som handlar om musik

Jag känner för att slå ett slag för Kaikan Phrase också, än så länge har jag sett 15 avsnitt och har inte mycket att klaga på. Dock har den en gigantisk nackdel: det är svårt att få tag på den med hyfsad kvalitet, det vill säga om du inte köper den (jag kan inte kommentera om köpta versionen (versioner?) då jag nöjt mig med kass kvalitet.).

 

Annars rekommenderar jag den och kan inte göra annat än att stärka My's rekommendationer... och kanske Skip Beat!? Handlar delvis om musik, så mycket vet jag än så länge. Jag är själv i full gång att "ska" se på den, snart... någon gång... senare. Den verkar bra iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sen så verkar det som om filmen Piano no Mori - The Perfect World of Kai handlar om musik, men kan inte säga hur mycket då jag inte sett den själv ännu.

 

Om de följer mangan någorlunda så står pianomusiken rätt mycket i fokus, så den borde vara okej.

 

Skip Beat vet jag inte om det är så mycket musik i. Visst är Sho rockstjärna, men Kyoko ägnar sig väl mest åt skådespeleri och voodoo.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle gärna se någonting som motiverar mig till hårdare studier. Det viktiga är inspirerande karaktärer, folk med energi. Coach Ohta, salarymannen från REC, Kintaro Oe eller Armstrong är fina exempel. De inspirerar. Fullt ös för jobbet!

 

Annars är serier som ger blodad tand för något ämne också intressant. Kan bara komma på Bartender just nu, däremot. Nåväl!

 

Någon som har en idé? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...