Hoppa till innehåll
Anime.se

Ge mig tips om anime att se


flaskis
 Share

Rekommenderade inlägg

Skulle gärna se någonting som motiverar mig till hårdare studier. Det viktiga är inspirerande karaktärer, folk med energi. Coach Ohta, salarymannen från REC, Kintaro Oe eller Armstrong är fina exempel. De inspirerar. Fullt ös för jobbet!

GTO? GaoGaiGar och storebror Gurren Lagann? Ippo och Historiens starkaste lärjunge Ken'ichi tycker jag är ganska ganska motiverande... till att lära sig att spöa folk. :d

 

Kan dock inte påstå att jag blev så motiverad till något av Skip Beat!. Men bra var den. b:

 

Men vi kommer inte ifrån att se animé för att bli motiverad ändå innebär att man inte pluggar. ^_^;

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle gärna se någonting som motiverar mig till hårdare studier. Det viktiga är inspirerande karaktärer, folk med energi. Coach Ohta, salarymannen från REC, Kintaro Oe eller Armstrong är fina exempel. De inspirerar. Fullt ös för jobbet!

Allt för jobbet? Jag tänker Hataraki Man.

 

Men vi kommer inte ifrån att se animé för att bli motiverad ändå innebär att man inte pluggar. :);

Precis! I många animéer brukar också att studera inför prov m.m. beskrivas som en plåga.

Om du vill ha något mer studieinriktat, Kare Kano? :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hataraki Man? Ah, awesome! Den skall jag se. Får mig att tänka på Salaryman Kintaro..

 

Men vi kommer inte ifrån att se animé för att bli motiverad ändå innebär att man inte pluggar. :);

 

Tja, skall man se något kan man väl lika gärna se något bra? Kommer ju knappast se mindre om jag satsar hundra på att plugga, om man säger som så.

 

Prov är ju bäst! Vem kan hata prov?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar på titta om Berserk och därefter läsa mangan, men följer Berserk mangan exakt? Och om den nu gör det vart i mangan ska jag börja läsa där animen tar slut?

 

Sen undrar jag hur det är med Claymore, följer den mangan och har mangan tagit slut?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Funderar på titta om Berserk och därefter läsa mangan, men följer Berserk mangan exakt? Och om den nu gör det vart i mangan ska jag börja läsa där animen tar slut?

 

Sen undrar jag hur det är med Claymore, följer den mangan och har mangan tagit slut?

 

Berzerk:

Jag har varken läst eller sett den, men fått höra att mangan är ofantligt mycket bättre, så anime och sen manga är nog rätt ordning om man inte ska bli besviken där.

 

Claymore:

Animén följer mangan fram till avsnitt 20. Därefter flummar de till det med egen-påhittad handling.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Berserk

Anime Start/End Chapter

Starts at Vol 3, Chap 4

Ends at Vol 13, Chap 6

 

Claymore

Anime Start/End Chapter

Starts at Vol 01, Ch 1

Ends at Vol 11, Ch 59 (diverged from manga after Episode 22)

 

Scanlationindex, länk borttagen. :) --Sceleris

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

uh. jag kom bara att tänka på toradora och clannad.

slappar genom plugget men klarar sig ändå.

Men de har väl typ inga examenskrav alls i japanska skolor. D:

 

Funderar på titta om Berserk och därefter läsa mangan, men följer Berserk mangan exakt? Och om den nu gör det vart i mangan ska jag börja läsa där animen tar slut?

Man kan nog klara sig om man läser från volym 13 (samt de första två) som Voffe skrev, men det är en del ändringar, till exempel ett par mer eller mindre viktiga karaktärer som inte fick vara med i animén.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Söker någon bra anime , sett för mkt skit på sistånde

 

Dessa tyckte jag var bra, bäst först

 

Claymore (slutet va ingen vidare men resten va fett bra, den enda som jag kollat på två ggr.

Crest of the Stars-Banner of the stars I & II (bra hela vägen)

Fullmetal Alchemist

code geass

Neon Genesis Evangelion

Stellvia of the Universe

macross frontier

Sousei no Aquarion

 

bra/okay, dem som är bra i början

 

Hikaru no Go

Melancholy of Haruhi Suzumiya

last exile

Scrapped Princess

S-cry-ed

Chrono Crusade

Shakugan no Shana (season1)

RahXephon

 

Nått som liknar banners/creast of the stars söker jag mest, som typ LOTGH

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heroic age kan du nog tycka om. Lite romantik, mecha och sådant.

Vandread kanske? Kommer inte ihåg så mycket av den men, bra är den ^^

Och om det är mecha du är ute efter så skulle säkert Gundam passa. Jag är då ingen Gundam fantast jag själv så. Kan inte säga om det är bra eller inte.

 

Edit: Det verkar som om alla utom jag tycker att Tengen Toppa Gurren Lagann är bra. Så den kan du också ge ett försök.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Back!

 

Har nu lagt "Mushishi" till min lista på seda och har dessutom hunnit med "Natsumes book of freinds" vid sidan om.

 

Letar mer inom samma "genre" både film och nu även serier i samma stil, gärne a episodiska men det kan även vara dags att ge sig in på sammanhängande, så tipsa gärna!

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Misho:

 

xxxholic har en hel del japanska demoner och andra övernaturliga varelser. Även Inu-Yasha kretsar runt demoner, men varken den eller xxxholic är egentligen så himla lika Mushishi och Natsumes vänskapsbok (eller vad den nu ska heta, Natsumes "Mina vänner"-bok rullar ju inte direkt av tungan, även om det var så det kallades på min tid).

 

Vad gäller stämning och berättelsestruktur så kanske du snarare skulle gilla Kino's Journey. Den finns till och med utgiven i en svensk DVD-utgåva, även om jag inte vet hur kvaliteten är. Prova även King of Bandit Jing, en något underskattad men väldigt mysig serie.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Jag söker en väl animerad mecha serie där själva robortarna inte är så viktiga. Jag har sett code geass.

Robotarna är aldrig _så_ viktiga. Gundam 00 kan jag tipsa om om du vill ha något nytt och välanimerat. Annars så finns ju Eureka Seven också. Finns många fler, men två serier borde du komma långt med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag söker en väl animerad mecha serie där själva robortarna inte är så viktiga. Jag har sett code geass.

Välanimerad, fnys. Om du inte vore så kräsen så hade jag gett dig tusen förslag på serier som är hundra gånger bättre än Gundam 00 >:(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

hej alla glada anime beundrare.

 

jag har precis kollat klart på serien Last Exile, helt underbar serie förutom några småsaker.

 

frågar då här efter en liknande serie i samma sköna stil som har mera utveckling i sig. både karaktärs utveckling som jag saknade i last exile samt att i den serien vart inte deras flygplan (vanship) utvecklade speciellt mkt. tycker det var väldigt synd.

 

så har ni bra tips på serier så kom med dom. ej krav att det ska flygas o så. mest att det ska vara karaktärs utveckling samt att det ska användas fordon som karaktärerna utvecklar. kan vara vad som helst egentligen.

 

serier som jag gillat med detta tema med utveckling är:

 

Initial D

Wangan midnight

nån gokart serie kommer inte på namnet :P

har väll sett en jäkla massa gundam serier menär väldigt trött på just gundam nu,

evangelion

 

aja orkar inte rada upp så mkt men ni har kanske fått nån info som kan hjälpa er att ge mig tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...