Hoppa till innehåll
Anime.se

J-drama på Crunchyroll


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Till största delen har Crunchyroll bara haft koreanska dramaserier, och av dem har inga(?) gått att se i Sverige. I och med att CR har påbörjat sin första simultanströmning (simulcast) av en japansk otecknad TV-serie (J-drama) så tänkte jag sätta en liten förteckning över vad de erbjuder här -- det är ju kanske enda lagliga sättet för de flesta av oss att se översatta J-dramaserier.

 

Black Rat: B-skräckfilm (2010).

Deka Kurokawa Suzuki: Deckarserie (start jan 2012).

RH Plus: Boys Love-baserad serie om vampyrer (jan-mars 2008).

Secret Agent Erika: Spionthriller (start okt 2011).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 years later...

Tjosan. 
Jag tänker damma av den här tråden lite. :) 
Har nyligen börjat titta lite mer på J-drama och såg att CR hade ett gäng och de har varit förvånansvärt underhållande faktiskt. En hel del serier har en del karaktärer som är rätt överdrivna eller spelar över, men det verkar vara så de vill ha det och de är rätt okej ändå. Har inte sett nån koreansk serie än så jag kan inte uttala mig om dessa men jag tycker allt att flera serier, speciellt de som är original kan vara klart bra. Är de varianter av populära animeserier så tycker jag de kan bli rätt dåliga, men jag har inte sett jättemånga så det är svårt att göra en bra bedömning där. Men det är ju alltid värt att diskutera. :) 

De jag sett på CR än så länge är: 99 days, Nodame Cantabile, Dr. Cotos clinic, Anohana. 
Death Note finns där med, men den har jag inte ens sett som anime än så den får allt vänta. ;) 

Har förresten börjat kolla på Erased som går på Netflix. Den har hög kvalitet så långt jag sett och jag måste nog säga att Netflix lyckats bra. Jag gillade ju animen och är klart nyfiken på hur de lyckats anpassa den till live-action. 
 

Är det fler som har koll på japanska dramaserier (från CR eller annan plats) så vore det kul att höra lite åsikter. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...