Hoppa till innehåll
Anime.se

Elfen Lied, en anime för vuxna


RexM
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Det lär nog finnas engelsk sub även om det inte är region 1 DVD.

 

I övrigt har jag inget som inte redan är sagt att tillägga. Mycket bra intro, skön serie. Även om det var lite övervåld.

 

Om man gillar den här så gillar man säkert även GANTZ.

 

Sen några andra animes som är lätt sevärda, även om de redan är nämda någonstans:

 

Monster - Skitbra psykologisk thriller. (Hittils i alla fall.)

DearS - Situationskomedi med massiva ecchi-inslag.

Girls Bravo - Samma genre/stuk som DearS.

 

Började se dessa ganska nyligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag tyckte att alla som borde ha haft kläder på sig hade det. det var bara en person som saknade kläder och det var ju av en troligtvis ganska bra anledning. förövrigt tror jag att denna serie kommer bli rätt bra, åtminstone om den fortsätter i första avsnittet.

 

Anledningen är väl förmodligen densamma som att man inte klär upp schimpanser. Diclonius ses inte som människor av forskarna och är enbart försöksdjur / onda varelser som är ett hot mot mänskligheten enligt dom. Denna blir det nog att skaffa det år den kommer på DVD (eller vad vi kan tänkas använda det år den kommer hit)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

De 2 sista episoderna var helt klart sämre än de andra, och slutet tycker jag var mer eller mindre uselt(någon som tror på en andra säsong förresten?).

 

Helt klart sevärd anime ja, i mitten av den var den som bäst, allt som allt ganska hyffsad, en 7/10 skulle jag säga. Stort plus för den sköna musiken :)

Jag måste också säga att det nog är en av de "sjukaste" blandningar av genre's jag sett :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker, som redan nämnts, att serien hade ett lite dåligt slut.

 

Vissa karaktärer kunde jag heller aldrig riktigt sätta fingret på under seriens gång, exempelvis huvudpersonen. Å andra sidan så gestaltades andra, såsom Nana, kanon bra!

 

Överlag en bra serie där vissa avsnitt berörde mer än andra. Helt klart en anime värd att se på för den som tål lite blod och råa scener.

 

Får en 7:a av 10 utav mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Serien slutar ju på ett sätt som förespråkar en andra säsong.. Kan vara det som är källan till ryktena. I övrigt måste jag hålla med många av er, att serien kändes lite för kort.

 

Om det inte blir en andra säsong så får man väl hoppas på en OVA i alla fall. Serien förtjänar det. Som den är just nu, får den inte mer än en sjua av mig i betyg; men historien har potential för en tia. Den är dock för komplicerad för att tillfredsställande kunna berättas på blott 13 avsnitt..

 

Ledsen att den här posten blev lite rörig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...