Hoppa till innehåll
Anime.se

Little Busters från Key kommer som anime?


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Är det någon här som är bekant med animeserien (eller "animeserierna") Kanon? Kanske ni har hört talas om animefilmen och -serien Air? Clannad kanske, den kom ju både som animefilm och i två animeserier. Vad har alla dessa gemensamt? De baseras alla på spel gjorda av det japanska bolaget Key. Och vad Key har gjort mer är ett spel som heter Little Busters. Nu ryktas det alltså om att den också kommer som anime!

Crunchyroll berättar nämligen att i Dengeki Bunkos webbradioprogram (Dengeki Bunko är ASCII Media Works förlagsetikett för lättromaner) så gjorde man reklam för vårens nummer av tidningen Dengeki VisualArts, vilket jag gissar är en tidning tillägnad spel och musik som ges ut av Keys spelförläggare Visual Art's. Hur som helst, i reklamen så sade de att vårnumret skulle kretsa kring Little Busters "som kommer som anime"!

Avsnittet av webbradion har redan tagits ned. Är det frågan om att någon helt enkelt har tagit fel? Eller har vi verkligen att vänta oss en sprillans ny anime med söta, dumma flickor som gör sorgliga saker?

Så här långt har man förstås inte sagt något om vilken animationsstudio som skulle få producera det, men personligen så kan jag föreställa mig att Kyoto Animation är med i leken för att satsa på ett säkert kort sedan Nichijô blev en sådan överraskande flopp.

Vårnumret av tidningen släpps i början av april, så vi får väl se om några veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Får väl erkänna mig som en av de Key-tards som hade hoppats på KyoAni. Religiös vet jag inte, men KyoAni är en av mina favoritstudios som verkar värpa guldägg vad de än tar tag i. Sedan har vi ju väldigt lite urval med Key-serierna: Tre av KyoAni, som uppnått kult-status (varav en var en remake av Toeis första försök på Kanon, vilken inte riktigt blev samma klassiker) och en av P.A.Works som inte heller nådde upp till höjderna från sina föregångare. Visst ska någon annan få göra ett försök!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Key-tard här med, och jag fullkomligt älskade KyoAni's anime adaptioner utav Keys verk. Tycker det var tråkigt att Kyoto Animation inte valdes, men samtidigt.. bättre än inget, amiright? Sedan behöver inte serien bli dåligt för det. Jag kommer i alla fall nte att bortkasta serien innan jag har sett den - den kan mycket väl bli bra. Det är bara att vänta och se :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag ville minnas att det redan var känt att TV-seriens premiärdatum var känt, men jag kanske kom ihåg fel? I vilket fall: Little Busters börjar i oktober. Och här är en reklamfilm.

 

[media=]http://www.youtube.com/watch?v=vjBtr4VSPU0[/media]

 

Detta var åtminstone redan känt, men serien regisseras av Yoshiki Yamakawa (Hatsukoi Limited och den tråkiga Kill Me Baby), på manus av Michiru Shimada, som inte har några riktiga meriter inom modern nördanimé. (Desto mer inom barnserier och shōjo.)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...