Hoppa till innehåll
Anime.se

Hösttävlingen


Herid Fel
 Share

Rekommenderade inlägg

Nu vill jag inte låta petig eller något, men skulle inte bilden vara svart-vit? Tycker det är rätt mycket färg på Mangakas bild.. För den kan väl inte platsa i kategori2? :rolleyes:

 

"Bilden skall helst vara i gråskala" står det. Behöver balltså inte, men bör vara.

 

Okej, my bad ^^;

 

Hmm.. är det ens lönt att delta nu efter att ha sett PsychoCaptains bidrag? XP

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 168
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Okej, blev tvungen att ruscha igenom något för att vara med, kan ju inte strunta i tävlingen heller. :P

 

sitting.jpg

 

"Höstens tid är slagen, vinden blåser och den sista riktigt varma solen har börjat försvinna. På en bänk sitter en kille och jäser i det lilla solskenet. Det är InAction, han sitter där och känner sig nere, för skolan har börjat och tiden från anime.se är mindre än vanligt."

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vill jag inte låta petig eller något, men skulle inte bilden vara svart-vit? Tycker det är rätt mycket färg på Mangakas bild.. För den kan väl inte platsa i kategori2? :rolleyes:

 

"Bilden skall helst vara i gråskala" står det. Behöver balltså inte, men bör vara.

 

Okej, my bad ^^;

 

Hmm.. är det ens lönt att delta nu efter att ha sett PsychoCaptains bidrag? XP

 

Jag trodde också det var endast svartvitt som gällde. Men, det är inte så konstigt för oss som läste reglerna för både första och andra tävlingen på rad. Varför? Här är anledningen.

 

Första grenen.

Den första går ut på att du skall rita, en karaktär, som helst skall förknippas med dig, eller ditt forumnick som är i en höstmiljö. Alltså kanske krattar han, eller Bara sitter på en sten med en massa bruna vissna löv som faller till marken eller vad som helst. Bilden skall helst vara i gråskala, alltså svartvit. Bilden bedömms mest på hur mycket bilden säger om eran uppfattning och känslan. Även hur bra du har tecknat spelar någon roll.

 

Andra grenen.

Som alltid, grupp. Men denna gång skall gruppen bestå av olika forumister från anime.se som utför någon höstsyssla. Något som hör hösten till. Denna bild kan vara i färg.

 

Om man kollar på det andra som är i fetstil får man väldans lätt intrycket att den första ska vara i gråskala och den andra inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skrev 4 rader... Och, om du inte orkar läsa är det väl ganska meningslöst att skriva att du inte orkar läsa det. Ungefär lika meningslöst som det här inlägget blir. Menmen, det här är dock inte riktigt lika meningslöst. :P
'

 

 

Ni är båda meningslösa i ert skrivande.. Men som domare är jag alldrig meningslös

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu vill jag inte låta petig eller något, men skulle inte bilden vara svart-vit? Tycker det är rätt mycket färg på Mangakas bild.. För den kan väl inte platsa i kategori2? :rolleyes:

 

"Bilden skall helst vara i gråskala" står det. Behöver balltså inte, men bör vara.

 

Okej, my bad ^^;

 

Hmm.. är det ens lönt att delta nu efter att ha sett PsychoCaptains bidrag? XP

 

Joooo!! Kommigen Skutty! Jag vill inte avskräcka någon från att delta :( Då är det ju inget kul...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Joooo!! Kommigen Skutty! Jag vill inte avskräcka någon från att delta >:( Då är det ju inget kul...

 

Avskräckt eller inte så vet jag inte längre ifall jag har någon tid till att delta :( Skolan tar all min energi, och på min lediga tid sitter jag mest still och glor på TV eftersom jag inte orkar annat.. Ingen bra ursäkt egentligen, men men.. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Happ, här kommer min bild! Lite dålig bildkvalite dock, hade bråttom..

 

AutumnContest.jpg

 

En tidig höstmorgon står Vicious på busshållplatsen som vanligt och väntar på att bussen skall komma. Vinden är kall och biter hårt i hans kinder. Trädens löv har för längesedan fallnat och kvar står bara liken av de annars så praktfulla träd. Likt osaliga andar sträcker de sina långa fingrar åt alla håll, efter något varmt att hålla i. Vicious letar efter sitt busskort, men det låg inte i plånboken i högerfickan som vanligt... han söker då igenom vänsterfickan efter det, så att han får lov att hoppa på bussen och in i värmen. Vinden viner allt mer och de nu fria löven dansar gatan ned.[/i]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ja du. just den här tog ca 5-6 timmar att göra. Satt 4h på för-eftermiddan och ca 2h till på kvällen/natten. Skuggningen är vad som tar tid. Iaf den HÄR skuggningen, streckskuggning. Gillar den, man får lite mer djup i bilden då.

 

Fast såhär lång tid brukar det inte ta för en bild. Oftast tar det bara 2-3h om bilden är seriös.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...