Hoppa till innehåll
Anime.se

Alltså, finns de B-anime?


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkt om de finns värdelösa animefilmer, isåfall berätta gärna de åt mig och alla andra så man inte köper fel.

 

har hört enligt en som säger att alla " Street Fighter" filmerna är budget och är värdelösa. Själv så har jag bara sett "Street Fighetr 2 -Animated movie". Hyfsat faktiskt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Smaken är ju olika från person till person men det finns ett par filmer som jag har sett som är så oerhört usla att jag har svårt att tänka mig hur någon skulle kunna gilla dem. Nämligen Psychic Wars och Armageddon.

Det finns gott om dåliga och mediokra animeserier och filmer. Jag tror dock att de flesta som precis börjat kolla på anime är väldigt okritiska och gillar det mesta de ser. Jag var själv sådan i början men har blivit mer och mer kinkig med vad jag tittar på. Av allt nytt som jag ser så är det nog ungefär 1/3 som jag tycker är jättebra, 1/3 som är okej och 1/3 som jag tycker är dynga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Galaxy Express 999 e as dålig enligt mig såg den på SydCon.

Menar du någon av långfilmerna eller tv-serien? Har faktiskt inte kikat på någon av filmerna då jag vill avsluta tv-serien först. Har hitills bara sett runt 50-60 avsnitt. GE999 måste sägas vara en av de bästa serierna som gjorts, även om den kan bli lite repetetiv ibland. Lätt hänt med serier med 100+ avsnitt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns mycket anime som är helt värdelös, men RIKTIGT värdelös anime kan du ha svårt att hitta utanför Japan, eftersom väldigt få företag skulle vilja licensera och översätta en riktigt kass serie/film (fansub grupper håller inte heller på med dålig anime direkt).

Även om det nu när det börjar bli populärt med anime och manga och det därför kommer mer saker, och det därför kommer mer serier som IMO är ganska dåliga, så stannar det mesta av det som verkligen är dåligt kvar i Japan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hehe killen nämner de 2 största serierna i sverige, Sailormoon och Pokémon, hehehe han går efter sin egna smak inte efter det han snackar om, b-anime. "OK" ses en annan dag osv. Jag tycker dock inte sailormoon, pokémon och digimon är B-ANIME, men de är däremot inte bra, de är för barn i de lägre åldrarna, men dåligt gjorda osv är de absolut inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fattar inte varför Sailor moon klassas som "barnfilm". Visst pokémon har väll lite för mycket av det gulliga och glada, men sailor moon är ju en helt vanlig anime. skulle jag istället nämna någon annan shoujo som Ultra maniac eller Fruits basket, då skulle det inte vara på tal om att de är barnfilmer. tror att den här "hata sailor moon-grejer" har uppstått enbart p.g.a att de flesta såg det dubbat på svenska när det gick på tv här.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fattar inte varför Sailor moon klassas som "barnfilm".

 

För att Sailor Moon gått på TV som ett barnprogram här, vilket Fruit Baskets och Ultra Maniac inte gjort. Tror det är så simpelt, eftersom det gått på TV, och tillsammans med andra program som klart är riktade till yngre barn, så ska man hata det. Fråga mig inte varför dock ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjae, frågan om b-anime är ju om vilken budget filmen har haft, om man då menar totalt eller per avsnitt.. De längre gående serierna lär ju ha haft lite mindre pengar spenderade på per avsnitt, så då kan man ju kalla pokemon eller sailoor moon för b-anime..möjligen, bara spekulerar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om man tänker på att "B" i "B-film" betyder "budget" så kan man väl säga att all animé från början var gjord i budgetsynpunkt.

 

Sant... en annan sak värd att påpeka är att B-filmer(eller om vi nu tar anime här) inte alls behöver vara dåliga, utan bara är gjorda på en låg budget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Angående det här om Sailor Moon så är det som Exile säger, väldans många avsnitt i serien. Detta drar automatiskt ner budgeten för avsnitten emellan säsongsstarterna och sluten. Själv är jag inte alltid förtjust i serien då den ibland kommer i sämre tecknarkvalitet och vissa avsnitt saknar helt handling som för själva historian frammåt. Alla dessa utfyllnadsavsnitt tröttnar man på efter ett tag. Men trots allt detta har Sailor Moon en underbar historia och en charm, en slags magisk atmosfär som är mycket svårslagen.

 

Sedan om det här om att det är ett barnprogram så; ja. Serien riktar sig till småflickor i 7-12 årsådern. Dock går bra serier hem hos många så i Amerika rådde det vid någon omröstning en majoritet av manliga tittare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kunde inte sagt det bättre själv. Håller fullt med om det Patrik säger. Sailor Moon må vara utdragen, uttjatad, gammal och omodern, men den är utdragen på ett bra sätt, på så vis tar den inte slut för fort, och den är uttjatad på ett bra sätt, och gammal på ett bra sätt. Och serier som är äldre än 2000 behöver inte vara dåliga. Sitter man och bedömmer serien efter hur den ser ut går man miste om mycket.

Du som såg Galaxexpressen, bestämde du dig verkligen för att det var en dålig serie bara av att bedömma tecknarstilen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm, man kan ju inte räkna in animes som bara har en del episoder som är "budget-gjorda", ex Neon Genesis Evangelion's sista 2ep där alla sponsorer drogs sig ur och de hade en låg budget osv. btw neon genesis evangelion är bra :D

 

ja jo, jag älskade de två sista avsnitten, dom var så underbara på sitt enkla sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

här kommer ett inlägg ni inte borde lägga ner er själ att svar på...

 

men iaf här är B-Animes

 

Pockemon (pojkar/flickor som jagar och fångar små gosse djur herre gud)

Digimon (härmat av pockemon Skit grej)

Sailor Moon (no comments)

Bey Blade (barn som slås med leksaker i en 20*20 stor bana?)

Dragon Ball (enbart för de fula färgerna)

 

...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Där sa Mellow ett sant ord. Jag börjar tröttna på det här tjatet på anime.se att Sailor Moon, Pokemon och Digimon skulle vara kassa. De är banne mig inte kassa någon enda av dem. Sailor Moon fick varenda animénörd att ställa sig upp, och både Pokemon och Digimon har sitt för den insatte.

 

Den som avfärdar dem som skräp är helt enkelt för blind för att räddas.

 

Den mest sanslösa lågbudgetsskräp jag sett är YuGiOh Duel Monsters, Mamotte Shugogetten och Akihabara Dennougumi. Med det inte sagt att de för den skull skulle vara kassa.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...