Hoppa till innehåll
Anime.se

Köpa filmer


Ayumu
 Share

Rekommenderade inlägg

Svenska butiker som säljer japanska (Boys Over Flowers) och taiwanesiska (Romantic Princess, Why Why Love) TV-serier finns det nog inga av. Svenska butiker har knappt något utbud av japanska filmer alls, förutom kanske sådant som samurajfilmer eller filmer av Kurosawa och Ozu, och då är det hur som helst import.

 

Jag föreslår att du prövar din lycka på butikerna i "Var inhandlar jag anime?"-listan. Kom bara ihåg att inte alla DVD-/BD-filmer har textning på engelska. (Du vill ju inte köpa en DVD-box för tusen spänn och upptäcka att den är otextad.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

SubDVD må ha överpriser på en hel del, men det är en bra svensk shop för oss som söker filmer m.m. bortom mainstream. Givetvis är mycket import, men så är det ju för det mesta i dagsläget eftersom få svenska distributörer och filmbolag släpper intressanta filmer m.m. från asien.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
Jag undrar vart man kan köpa filmer som är gjord i japan. Eller rättare sakt serier. Som tex Romantic Princess, Why why love och Boys over flower. Skulle bli jätte glad om jag fick veta vart. Helst inom sverige.

Boys Over Flowers är en koreansk serie, som kommer från Sydkorea, ingen japansk serie.

Några av huvudpersonerna är Lee Min Ho, Kim Hyun Joonf och Kim Bum.

Det är absolut ingen Japans serie. :)

 

Svenska butiker som säljer japanska (Boys Over Flowers) och taiwanesiska (Romantic Princess, Why Why Love) TV-serier finns det nog inga av. Svenska butiker har knappt något utbud av japanska filmer alls, förutom kanske sådant som samurajfilmer eller filmer av Kurosawa och Ozu, och då är det hur som helst import.

 

Jag föreslår att du prövar din lycka på butikerna i "Var inhandlar jag anime?"-listan. Kom bara ihåg att inte alla DVD-/BD-filmer har textning på engelska. (Du vill ju inte köpa en DVD-box för tusen spänn och upptäcka att den är otextad.)

 

 

Boys Over Flowers är INGEN japansk serie, det är en koreanskserie, från sydkorea!:D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Boys Over Flowers är INGEN japansk serie, det är en koreanskserie, från sydkorea!:D

 

Fullt så enkelt är det inte!

  1. "Hana yori dango" (花より団子) är ett ordspråk som ordagrant blir "hellre dango än blommor". "Dango" är ett slags klimpar gjorda på rismjöl. Ordspråket står för att föredra något praktiskt (t.ex. dango som man kan äta) över något estetiskt (som blommor som man bara kan titta på).
  2. Hana Yori Dango (花より男子, där "dango" skrivs med tecknen för "pojke" istället och därför blir "hellre pojkar än blommor") är en japansk manga som gick i flickmangamagasinet Margaret 1992-2003.
  3. Hana Yori Dango (花より男子) är en otecknad japansk långfilm, baserad på mangan, som gick på bio hösten 1995.
  4. Hana Yori Dango (花より男子) är en japansk tecknad TV-serie, baserad på mangan, som sändes hösten 1996 till hösten 1997.
  5. Hana Yori Dango (花より男子) är en japansk tecknad långfilm, löst baserad på mangan, som gick på bio våren 1997.
  6. Meteor Garden/Liúxīng Huāyuán (流星花園) är en taiwanesisk otecknad TV-serie, baserad på mangan, som sändes 2001.
    1. Meteor Rain/Liú Xīng Yǔ (流星雨) är en taiwanesisk otecknad TV-miniserie, uppföljare till Meteor Garden, som sändes 2001.
    2. Meteor Garden II/Liúxīng Huāyuán II (流星花園II) är en taiwanesisk otecknad TV-serie, uppföljare till Meteor Rain, som sändes 2002.
  7. Hana Yori Dango (花より男子) är en japansk otecknad TV-serie, baserad på mangan, som sändes 2005.
    1. Hana Yori Dango Returns (花より男子リターンズ) är en japansk o tecknad TV-serie, uppföljare till den japanska otecknade TV-serien nämnd ovan, som sändes 2007.
    2. Hana Yori Dango Final (花より男子ファイナル) är en japansk otecknad långfilm, uppföljare till Hana Yori Dango Returns, som gick på bio sommaren 2008.
  8. Kkotppoda Namja (꽃보다 남자) är en koreansk otecknad TV-serie, baserad på mangan, som sändes 2009.

(Förutom dessa finns även olicenserade kopior, en kinesisk och typ 3-4 indonesiska.)

 

Det är en riktig succéfranchise, kan man alltså säga, och det som vi (åtminstone jag) pratade om var den japanska TV-serien från 2008.

 
 
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...