Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad lyssnar ni på just nu?!


Schiffer
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 4 weeks later...

Med fötterna djupt nere i träsket där "hårdare" musik är vardag, kan jag uppskatta alla sorters musikstilar. Senast har jag hittat en Taiwaneseisk rappare vid namn 大支 (eller Dog G). Trots att jag finner texten lite lätt naiv så har den ett gott budskam. Sen att han fått med Dalai Lama på detta är helt underbart tycker jag. Och den har engelsk text, så den kanske alla kan uppskatta.

 

Den andra låten rappar han tillsammans med en kille från Hong Kong (Kan ni höra skillnaden på Mandarin och Kantonesiska pöjkar?), finns ingen engelsk text till denna, men handlar kort och gott om Kinas "hjärntvättnings" undervisning och dess intåg i Hong Kong.



Utöver detta finns ju också standard rap om den undre världen, gäng, droger etc. Mycket tung och allvarligt skit helt enkelt. Har han något mer i rockarmen? Visst är det så, han kan göra kärlekssånger också!

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...



Revos framförande här är så otroligt bra asså. Innan detta trodde jag det bara var studiomagi som fick honom att framstå som en så teknisk sångare. Inte någon aning om varför han envisas med att sjunga ljust när hans röst låter så sexig i det här tonläget. Om jag ska var ärlig så ogillade jag faktiskt Sound Horizon när jag först hörde dem. Mest var det för att jag hade förväntat mig att de skulle låta som SnK-vinjetterna. Sound Horizons album lät bara tråkiga i jämförelse. Jimang är allt tuff, men jag förväntade mig jägare och frihet :/ Den enda jag gillade var Roman. Sen häromdan bestämde jag mig för att ge dem en ny chans och jag åkte fast direkt. De var så bra, alla var så bra~
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...