Hoppa till innehåll
Anime.se

Pokémon (alla generationer)


Smaruc
 Share

Rekommenderade inlägg

eftersom jag fick svar på min fråga på annat håll så kanske någon mod kan göra lite ändringar och ta bort "och trådlöst läge mellan enheter" och döpa den till typ "pokemon alla generationer"

 

lägger till lite info för tråden här.

 

hade tänkt att man skulle kunna fråga saker om pokemon spelen här och även posta dem shiny pokemon man har fångat eller fött upp med hjälp av dagiset.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bra idé!

canvastavlor

jag har just börjat spela pkmn igen! :)

 

Jag hade själv bara spelat spelen på gameboy color tidigare då jag inte gick vidare och köpte GBA och dem andra nya som kom men nu har man 3ds xl och pokemon vit.

 

har försökt få en shiny Ralts via MM metoden och på 1001 ägg så har jag fått en men tyvärr var det fel kön på den och den kom på ägg #384

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Jag har ingen aning om vad något av det där betyder, men en friendcode har jag! Bara att lägga till! Jag har Pokémon X! 5000-2949-9968

 

Ska försöka spela igenom spelet igen fast på Japanska, tror jag!

när man är klar med story och champion kan man besöka ett ställe som heter friends safari och där kan man fånga olika pokemon som inte finns i spelet normalt ( ex starters ) + så är det mycket lättare att få en shiny i sf och så kommer de med hidden ability för det mesta

 

 xD  men för att friends safari ska ha något man kan många så måste man registrera friend code XD  

vännerna och du själv är tilldelad en speciell typ av pokemon. jag är ghost men man kan vara fire,water etc etc 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lagt till er båda.

 

Tror jag har rock, Dwebble, Magcargo och Shuckle. Pokemon Y här med.

 

Har även för mig att friend safari garanterar minst 2 perfekta IV's på allt man hittar där. Dock så är IV's ganska onödigt om man inte pysslar med tävlingsinriktat, och det gör inte så extremt stor skillnad där heller.

 

På tal om tävling, någon som känner för att battla någon gång kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lagt till er båda.

 

Tror jag har rock, Dwebble, Magcargo och Shuckle. Pokemon Y här med.

 

Har även för mig att friend safari garanterar minst 2 perfekta IV's på allt man hittar där. Dock så är IV's ganska onödigt om man inte pysslar med tävlingsinriktat, och det gör inte så extremt stor skillnad där heller.

 

På tal om tävling, någon som känner för att battla någon gång kanske?

skulle vilja köra en match någon gång ... dock så är jag inte inriktad på iv eller ev @_@ eller matematiken bakom move set, breeding etc etc så kan inte garantera ... en spännande match för de som är bra på sådant .... 

 

glömde att säga heter RISU i spelet XD 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lagt till er båda.

 

Tror jag har rock, Dwebble, Magcargo och Shuckle. Pokemon Y här med.

 

Har även för mig att friend safari garanterar minst 2 perfekta IV's på allt man hittar där. Dock så är IV's ganska onödigt om man inte pysslar med tävlingsinriktat, och det gör inte så extremt stor skillnad där heller.

 

På tal om tävling, någon som känner för att battla någon gång kanske?

 

Tyvärr så samlar jag oftast bara på söta pokémon och skiter i statsen, så mina lag är oftast inte speciellt bra~ Lägger till er båda ASAP!

 

EDIT: Och ASAP blev tydligen väldigt fort! Har er båda på min vänlista nu!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skulle vilja köra en match någon gång ... dock så är jag inte inriktad på iv eller ev @_@ eller matematiken bakom move set, breeding etc etc så kan inte garantera ... en spännande match för de som är bra på sådant .... 

 

glömde att säga heter RISU i spelet XD 

 

Har inte heller superkoll på det, fick en crash course av en kompis om IV's och EV's, breeding är ganska simpelt, honor med everstone passar ner nature, som sänker en stat och höjer en annan med 10%, brukar bara titta på någon sida som har infon av vad varje nature gör, movesets går också att kolla på pokemonens bulbapediasida, typ om man behöver breeda med någon annan pokemon. (Breedade precis en sunkern (hona) med giga drain och en bulbasaur (hane) för att få en bulbasaur med giga drain), gäller bara att tänka på att hane ger ärftliga moves (Egg moves) och honor bestämmer vilken pokemon det är. Så en Sunkern hona hade gett mig massor av Sunkern istället.

 

IV's är bara en jäkla grind, man får breeda och breeda tills man får pokemon med bra IV's, är knappt värt besväret om man inte så in på tävlingsnivå, men perfekt IV i attack på en pokemon som är fokuserad på det är alltid att föredra.

 

EV's går att träna med Super Training nu i Pokemon X/Y, så det är mycket lättare, men samtidigt ett slitgöra där med.

Man måste bara tänka på att om en pokemon får exp genom att vara med i en match / få genom exp.share så har den fått EV's från fighten också, så man kan behöva en reset bag om statsen är alldeles för utspridda.

 

Eller så breedar man bara en ny, för att samla reset bags är nästan tråkigare än att EV-träna pokemon.

 

För övrigt så förklarar den här bilden breeding ganska bra:

diUv7fv.jpg

 

För övrigt så kan söta pokemon vara riktigt fruktade, Klefki med prankster som ability är ett monster ingen gillar, eftersom den kan sätta thunder wave och andra status moves i samma prioritet som quick attack, sen tål den väldigt mycket stryk om den har maxad HP och Def i EV.

Har även för mig att Blissey är väldigt poppis för att ta emot stryk.

 

För övrigt så känner man sig lite känslokall när man mass-avlar pokemon och dumpar allt i lådor...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

.... waaaa orkar ändå inte  fixa med breeding X'D breedar bara om jag vill ha en shiny XD hahah

och ja söta pokemon kan vara fett bar kolla bara på pachirisu som är world champion XD ( en av dem ... den var i  Se Jun Park team och hade en stor roll XD )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelade Pokemon Gul och sedan Crystal, generation tre eller senare nuddade jag aldrig eftersom jag bara hade gameboy color och gameboy pocket.

 

Så är ganska många nya pokemon att försöka lära sig med X/Y.

måste erkänna att jag  då och då när jag kör match online  använder google för att komma ihåg vilken pokemon som e vilken typ ... speciellt de med 2 X'D 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...