Hoppa till innehåll
Anime.se

Vilka VN spelar du just nu och vad tycker du om dem?


Ryssen
 Share

Rekommenderade inlägg

Spelar Umineko no naku koro ni Chiru (Del 6) och Kono Oozora ni, Tsubasa wo Hirogete.

 

Umineko är ju en klar 10/10.

Kono Oozora har jag inte spelat på så värst länge, men jag har planer på att plocka upp det igen, någon gång..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

började med Ayakashibito för par dagar sedan
tro jag är fortfarande i prologen.

 

tycker det är för få VN som ha engelska translate där ute
jag väntar fortfarande på

 

Aiyoku no Eustia

Grisaia no Meikyuu

Maji de Watashi ni Koishinasai! S

Seinarukana -The Spirit of Eternity Sword 2-

och några fler andra

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 7 months later...

Började spela God captor: Alchemist Meister. 
https://vndb.org/v5652

Intressant spel. 
taktiskt JRPG/visual novel, med lite erotik. 

Du är en nyexaminerad alchemist, som försöker bli en av det bästa alchemist i världen, då han följer sina döda föräldrars fotspår. 
En alchemist går ut till olika dungeons, och försöker hitta material för att skapa saker att sälja i sin shop. Det är vanligt att de anliter "guards" som skyddar alkemisten och slåss mot monster och sånt som finns i dungeons. I detta spel, är det ett gäng tjejer du möter, och som blir intresserade av dig av whatever anledning.

 

Spelade lite Neptunia förut, men allt grind drog mig till att bli utråkad. 

Detta spel har typ samma sak, som alla JRPG har typ.. Men det speciella med detta spel som jag gillar starkt, är att medans man försöker levla och samla material, så triggas dialoger med det olika karaktärerna, det gör så att man vill fortsätta grinda när man måste, istället för i neptunia där ingenting händer tills du har tagit typ 5-10 levels, och klarat nästa "stage" 
I detta spel så långt jag har spelat (9 timmar playtime enligt save filen) så finns det gott om side quest och intressanta dialoger som blir upplåsta hela tiden, och so far har jag blivit helt fast i detta spel. 

Jag har inte kommit så långt i storyn.. Men de ser ut att vara bra, intressanta karaktärer helt klart. :) 
Combat systemet är som Fire emblem ungefär, vilket är ett combat system jag gillar starkt. Jag tycker det är roligt att försöka positionera sina karaktärer rätt, och komma med en bra attack taktik, och så. 

OP<3




 
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...