Hoppa till innehåll
Anime.se

D-N-Angel


Moberg
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Köpte första och andra volymerna samtidigt och tyckte att de var ganska medelmåttiga, Ranma 1/2 var bättre.

 

Men, efter att ha läst tredje volymen så kan jag bara säga att det är den bästa mangapocketen som är släppt i sverige (på senare tid iaf. jag är ganska ny inom mangan).

 

Ranma 1/2 blev man trött på efter fyra pockets, den var helt enkelt för ospännande. Konflikterna och äventyren i serien fångar inte ens intresse nog bra. Sen blir man trött på skämten ganska fort.

 

Så, läs D.N. Angel, mycket bra serie dära.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har sett första filmen nu och den är bättre en boken

 

Dark är grum och Krad också.

 

*Spoiler bortplockad*

 

Inte snällt att spoila sådär måste jag säga för dem som inte sett serien ännu. Du har dock missat en sak i ovanstående.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DNAngel är en riktigt okej manga (även om Niwa-kun kan vara lite väl mjäkig ibland ^^) Jag gillar den skarpt.

Angående den tröga utgivningen av volymerna så tycker jag bara att det är bra. Om alla serierna skulle komma varje månad skulle ingen av oss kunna hänga med alla serier, eftersom Naruto, Love Hina och Neon Genesis Evangelion kommer ut på svenska vid/efter sommarn (enligt Carlsen Comics íallafall)

 

Och precis som deadlee köper jag all svensköversatt manga för att stödja utgivarna, men inte bara därför ^^ serierna är ju bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

DNAngel är en riktigt okej manga (även om Niwa-kun kan vara lite väl mjäkig ibland ^^) Jag gillar den skarpt.

Angående den tröga utgivningen av volymerna så tycker jag bara att det är bra. Om alla serierna skulle komma varje månad skulle ingen av oss kunna hänga med alla serier, eftersom Naruto, Love Hina och Neon Genesis Evangelion kommer ut på svenska vid/efter sommarn (enligt Carlsen Comics íallafall)

 

Och precis som deadlee köper jag all svensköversatt manga för att stödja utgivarna, men inte bara därför ^^ serierna är ju bra.

 

 

huh? har de bekräftat en utgivning av NGE? roligt isåfall :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Förstår sig på och förstår sig på. DNAngel är inte en sak som började som ett stjärnskott. Den kom till och från med något avsnitt hit och dit i tidningen Asuka, och det var först i och med den där "del 2" som den började ta fart. Det var 12 månader mellan bok 1 och 2, och 10 månader mellan bok 2 och 3, så klaga inte på den svenska utgivningstakten.

 

Att animén sorterat om händelserna är väl för att kaka ihop allt och göra det lite med strömlinjeformat. Själv blir jag kanonförvirrad; det är svårt att veta vad som hänt och vad som inte hänt i animén, men på det stora hela är jag ganska imponerad av den. Lite väl dyr att inhandla dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att redovisa för händelseförloppsskillnaderna mellan DNAngelmangan och -animén blir en helt uppsats. Kort sagt kan man säga att de kakar ihop händelserna ganska mycket. Mangan börjar ju med att vara en ganska rakt på sak mästertjuvssaga och övergår sen till att bli ganska mystisk, med underlig magi, andra dimensioner och dylikt. I animén är konstföremålen som Dark stjäl magiska redan från början, och romansen mellan Daisuke, Risa och Riku löper genom hela serien. (I mangan är den i stort sett avklarad när handlingen börjar flumma ut på allvar.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att redovisa för händelseförloppsskillnaderna mellan DNAngelmangan och -animén blir en helt uppsats. Kort sagt kan man säga att de kakar ihop händelserna ganska mycket. Mangan börjar ju med att vara en ganska rakt på sak mästertjuvssaga och övergår sen till att bli ganska mystisk, med underlig magi, andra dimensioner och dylikt. I animén är konstföremålen som Dark stjäl magiska redan från början, och romansen mellan Daisuke, Risa och Riku löper genom hela serien. (I mangan är den i stort sett avklarad när handlingen börjar flumma ut på allvar.)

 

 

Oj! Kommer sånt senare i mangan? Hmm...kanske jag lade DNAngel för tidigt åt sidan. Tror bestämt jag ska försöka återuppta läsningen...

Vad var det nu igen den låg på? 13 böcker?

 

Animen låter som om den går rakt på sak direkt. Verkar spännande...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oj! Kommer sånt senare i mangan? Hmm...kanske jag lade DNAngel för tidigt åt sidan. Tror bestämt jag ska försöka återuppta läsningen...

Vad var det nu igen den låg på? 13 böcker?

 

Tre böcker i Sverige hittills, och 10 i Japan. Skall enligt uppgift bli 13, men jag vet inte var den informationen kommer ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Änså länge har jag alla volymer som har kommit ut och jag gillar DNA för att det är en lite "sötare" manga. Jag har sett ungefär 7 avsnitt av animen och den var hyfsad, men jag tror nog att mangan är bättre. Det enda negativa som sagt är att de bara kommer ut varannan månad..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur många är det som läser dnangel som är släppt av bonniercarlsen? jag har fastnat för den totalt :) mycket bra och trevlig serie. det enda jobbiga är väl det väldigt långsamma release tempot. men men, man kan inte få allt.

 

Vill bara tacka moberg för att han skrev denna tråd. Det fick mig att köpa de första tre pocketarna och nu läääängtar jag till 10 maj.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hur många är det som läser dnangel som är släppt av bonniercarlsen? jag har fastnat för den totalt :) mycket bra och trevlig serie. det enda jobbiga är väl det väldigt långsamma release tempot. men men, man kan inte få allt.

 

Vill bara tacka moberg för att han skrev denna tråd. Det fick mig att köpa de första tre pocketarna och nu läääängtar jag till 10 maj.

 

 

ingen orsak :) hoppas du tycker lika mycket om resten av mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...