Hoppa till innehåll
Anime.se

D-N-Angel


Moberg
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 127
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 3 weeks later...
:D jag älskar D.N Angel!!!!

 

jag har till sjuan!!!

 

nån som har flera??

Ni kan väl bäteta hur ni gör för att få över 6!!!!

 

Alla olika pöesonligheter men alla gillar D.N Angel!!

:D :) :( :O :surprised: :S B) XD >:( :P :blush: >:( >:D :rolleyes: ;) (!) (?) :idea: (->) :|

 

Oj, snälla någon. Kan någon moderator rensa denna tråd kanske? Börjar bli överdrivet sur på alla dessa småbarn som inte kan beté sig i forum.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tja, animen är ju bättre, men mangan är helt okej.. måste köpa 6:an :P

 

Nä. Den enda utgivning som ligger före Sverige är den tyska, om jag förstått det rätt.

 

hmm..kånstigt, översätter inte tyskland från england? då borde väl england ligga före tyskland? lr har ja fel :S

 

Ja, du har extremt fel... De översätter från den japanska... England er inte ut så mycket manga vad jag vet

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är lätt att tro att USA ligger före alla i mangautgivning, men det stämmer inte. För inte så länge sedan låg de långt efter Frankrike och Italien, till exempel. Nu tror jag att USA ligger före i ren och skär mängd, men det finns många mangor där USA ligger klart efter. Please Save My Earth är mig veterligen utgiven i sin helhet i Frankrike, och hela Berserk finns på Italienska. Och Sverige ligger långt före USA i utgivningen av One Piece och DNAngel. Däremot är tyskarna alltid före oss, eftersom svensk pocketutgivning huvudsakligen inspirerats av tyskarna. Vi är dessutom före USA när det gäller Mästerdetektiven Conan, men där har vi också tagit efter Tyskland.

 

Det svenskarna är ensamma om är Skrotbilsdagboken och Puppet Revolution. Snart kommer vi även som första västerlänningar få kortiskomedier av Hiroaki Samura (han som gjorde Blade of the Immortal). Manga Mania är den enda tidningen idag där allt material kommer direkt från Japan (har ni sett hur snyggt trycket är i Love Hina, till exempel?), så man får hoppas att det är lukrativt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I hela världen menar du?

 

Nej, jag menar Sverige, förstås. Om materialet från vår Shonen Jump kommer från USA så måste ju de ta materialet någonstans ifrån. Klart att _någon_ tar materialet direkt från Japan. Men i Sverige är det bara Manga Mania som gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker själv att DN angel inte håller samma klass som dom andra svenska mangor. Den är inte alls komisk och tråkig handling.

 

alla har sin egen smak, men ja anser att den är för äldre människor. i allafall i tonåren. Testa igen att läsa den om nåra år

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...