Hoppa till innehåll
Anime.se

31 dagar i animens tecken (2012)


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Dag 23: Beskriv en kul animerelaterad halloweenkostym som du skulle vilja klä dig i!

Snart, om lite mer än en vecka, är det Halloween, den där spökaktiga amerikanskimporterade högtiden där barn klär ut sig och tigger godis, medan ungdomar klär ut sig och super sig stupfulla. Vad för animerelaterat skulle du vilja klä ut dig till?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 23: Beskriv en kul animerelaterad halloweenkostym som du skulle vilja klä dig i!

Något jag skulle vilja klä ut mig till men som troligtvis aldrig kommer hända då jag antar att skulle bli väldigt dyrt är att klä ut mig till specialstyrkan i Jin-Roh. Att komma till en fest med den kostymen skulle verkligen få alla där att vända sig om när man gick förbi dem. Jag tycker att den passar bra som halloweenkostym (om kanske lite dyr och överdriven) för med rustningen, gasmasken och de lysande ögonen så tycker jag att det ser väldigt skrämmande men samtidigt fascinerande ut.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 23: Beskriv en kul animerelaterad halloweenkostym som du skulle vilja klä dig i!

Ragna the Bloodedge (BlazBlue) eller Fate Averruncus (Mahou Sensei Negima).

 

Det är någonting med vithåriga karaktärer. Dom verkar eleganta med sitt snölika hår samtidigt som dom flesta kan spöa dig, mig och alla andra i rummet plus i nästa. Dom har bland dom bästa frisyrerna dessutom.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 23: Beskriv en kul animerelaterad halloweenkostym som du skulle vilja klä dig i!

MathJuice, jag är på vippen att haka på din fabläs för vithåriga, då jag har lite av en svag punkt för Yukito Kunizaki i AIR (jag har hans långärmade stegosaurus t-shirt redan).

 

Men jag vet inte om han lämpar sig för Helloween. Dark Totoro kanske?

 

http://24.media.tumb...8pxnco1_500.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 23: Beskriv en kul animerelaterad halloweenkostym som du skulle vilja klä dig i!

Den första tanke som slår mig är det enda filmmonster som gett mig kalla kårar på riktigt, EVA-01.

Naturligtvis hopplöst i praktiken, men jag har sett galnare kostymer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 23: Beskriv en kul animerelaterad halloweenkostym som du skulle vilja klä dig i!

Inspiration från dopplers avatar, men: Golgo 13. Då har jag en ursäkt att under halloweenfestens lopp inte säga ett ord (Golgos mest kända citat är "..."), inte röra en min på flera timmar (vilket jag ändå knappt skulle göra), se hotfull ut mot alla som står bakom mig (det ska ni låta bli, om era liv är er kära!), och ligga med en massa tjejer.

 

Sen skulle jag skjuta festvärden.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 24: Vem skulle du vilja se som gäst på ett svenskt animekonvent?

Svenska konvent har inte haft speciellt många kända gäster. Uppcon har haft artister som Olivia och M.O.V.E., och till Närcon kom amerikanska röstskådisen Vic Mignogna. Vem tror du hade varit en intressant gäst på ett svenskt animekonvent? En mangatecknare? En animatör? Vad skulle de få göra – och skulle de dra många besökare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 24: Vem skulle du vilja se som gäst på ett svenskt animekonvent?

 

Skulle gärna se mer röstskådisar på svenska konvent ( mignogna är lite väl fangir-ish om man frågar mig)

 

Gärna röstskådisar både från japan och USA.

 

Japan: Romi Park, Mamoru Miyano, Hidenobu Kiuchi mfl.

 

USA: Chris Patton, Colleen Clinkenbeard, Leah Clark mfl.

 

Kommer nog aldrig hända men ändå =)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 24: Vem skulle du vilja se som gäst på ett svenskt animekonvent?

Vic Mignogna vore trevligt att se, men ännu hellre skulle jag vilja träffa Crispin Freeman. Han har spelat ett antal stora roller på engelska, exempelvis Kyon i Haruhi Suzumiya och Alucard i Hellsing, och han driver dessutom presentationer om mytologi i anime, samt röstskådespelarlektioner.

 

För Japanska gäster lägger röstar jag också på röstskådespelare (höhö) som Paku Romi eller Han-Som-spelar-Kyon-Gin-Och-Typ-Alla-Andra-Animeröster, vars namn inte dyker upp i huvudet just nu. Där har vi en idé: ha en panel där både de engelska rösterna och Japanska rösterna får svara på frågor tillsammans.

 

Annars är det alltid trevligt när animéradion dyker upp på konvent.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 25: Berätta om en animevärld du inte skulle vilja leva i!

Anime är ofta verklighetsflykt, till en plats där det finns magi, och spänning, och hemligheter. Det är inte konstigt att många hade önskat sig kunna leva i den eller den världen. Ibland... är det mindre än önskvärt. Berätta om en animevärld som du inte skulle vilja leva i!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 25: Berätta om en animevärld du inte skulle vilja leva i!

Anime är ofta verklighetsflykt, till en plats där det finns magi, och spänning, och hemligheter. Det är inte konstigt att många hade önskat sig kunna leva i den eller den världen. Ibland... är det mindre än önskvärt. Berätta om en animevärld som du inte skulle vilja leva i!

Världarna i typ Hokuto no Ken eller Shinzôningen Casshan är det bara fårskallar som tror att de är precis som hjältarna som skulle vilja leva i. Det skulle hursomhelst bli en mycket kort vistelse i någondera värld - i genomsnitt bra mycket kortare tid en ett halvt avsnitt

 

Folk som vill leva i världen uppmålad i Urotsukidôji kan tyvärr inte deltaga i denna diskussion: de befinner sig alla inlåsta på Säter, utan tillgång till Internet.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 25: Berätta om en animevärld du inte skulle vilja leva i!

Hur mycket jag än älskar Neon Genesis Evangelion så skulle jag inte vilja bo i den världen. Att ständigt vara rädd för att en ängel dödar mig, min familj eller min närmaste vän är inget jag skulle välja frivilligt. Att sen förlita mig på att ett gäng 14 åringar ska rädda mig och resten av mänskligheten är inget vad jag kallar en högoddsare.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 25: Berätta om en animevärld du inte skulle vilja leva i!

 

Go Nagais postapokalyptiska värld i Violence Jack. Att ständigt löpa risk för att bli våldtagen som kvinna eller brutalt mördad som man klarar jag mig bra utan, tack så mycket.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade nog velat se Kimi no Todoke, Kuragehime och/eller Sakamichi no Apollo med en flickvän.

 

Men jag hade nog säkert velat visa henne idiotiska serier som Nichijou, Hare nochi Guu, Let's Nupu Nupu samt Sexy Commando

 

Kanske dags att skaffa en sådan däringa "flickvän".

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 27: Berätta om en pryl ur anime du skulle vilja ha i verkligheten!

I anime finns många konstiga prylar: pistolen i Psycho-Pass avfyras bara när en kriminell står framför mynningen. Vivre Card i One Piece pekar alltid mot sin skapare. Sumomo i Chobits är en sjungande, dansande humanoid robot i miniformat. Vilken pryl skulle du vilja ha?

 

(Observera att med "pryl" menas mindre grejer, så inga rymdskepp eller stridsvagnar! Det bör vara något du kan bära.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 27: Berätta om en pryl ur anime du skulle vilja ha i verkligheten!

[...]

(Observera att med "pryl" menas mindre grejer, så inga rymdskepp eller stridsvagnar! Det bör vara något du kan bära.)

Bah, så du ska förstöra. Jag diskuterade med en kompis en gång om det skulle vara bäst att ha en Lagann eller en Yotsuba, men jag tror inte vi kom fram till något bra svar.

 

Finns det så mycket prylar i anime egentligen? Jag kommer på väldigt få som skulle vara användbara, men jag kanske ser på fel sorts serier. Det skulle nog i alla fall vara rätt snitsigt med Rankas mobiltelefon från Macross Frontier. En mjuk groda som trollar fram en holografisk skärm när man klämmer på den. Vi får väl se om mjuka mobiler kommer ut på marknaden innan 2046.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Dag 28: Vilka annorlunda förhållanden i anime tycker du bäst om?

Anime är kanske inte direkt progressiv som sådan, men det finns många relationer som skiljer sig från det vanliga mellan jämnåriga heterosexuella. Det kan vara att en är väldigt ung och en väldigt gammal; det kan vara att en är en man i kvinnokläder och den andra en kvinna i manskläder; det kan vara att båda är av samma kön; det kan till och med vara att de är fler än två i förhållandet. Så vilka annorlunda relationer tycker du om i anime, och varför? Är det engagerande? Är de en förebild? Är det kanske något förbjudet över förhållandet som kittlar ditt intresse? Eller är de helt enkelt bara söta ihop?

 

(Obs: Detta gäller romantiska förhållanden.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...