Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime - The Concert


Hibiki
 Share

Rekommenderade inlägg

Hörde precis att det blir en konsert med animemusik här i Sverige! Här är trailern:

 

http://www.youtube.com/watch?v=IffA8FKwId4

 

Har det varit nån sån här förut? Fy skam att jag inte hört om det här innan, lyssnar ju på anime varje dag...

 

Och Kohei Tanaka kommer! Oh My Goddess, Dragon Ball, Sakura Wars filmen... Helt löjligt hur mycket han gjort musik till! Tror ni han ger autograf?

 

Här är hemsidan, håller på att läsa nu... Musik från EVA? Yessss

 

www.animetheconcert.com

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kommer gå och se konserten i Uppsala! Gå med mig!

 

Vilka låtar önskar ni att de spelar från de utannonserade animéerna?

 

Jag skapade precis min önskelista på konsertens event-sida på facebook, och här är mina förslag:

http://www.facebook....60228004123764/

 

För de som inte finns där klipper jag in önskelistan i inlägget:

Sailor Moon - Den första slutvinjetten, allra helst med Annelie Berg som repriserar sin sånginsats från den svenska dubbningen, live på scenen!

 

Ranma ½ - Första öppningsvinjetten ("Yapapa") eller "Equal Romance".

 

Full Metal Panic - Antingen öppningsvinjetten till antingen säsong 1 eller "Fumoffu", båda lika fulla av glädje och energi. Antingen det eller musik från någon av striderna skulle säkert passa.

 

Love Hina - "Yakusoku". Stillsam och vacker. Eller "Egao no mirai e"för lite mer fart!

 

Inu Yasha - "Change the world", första öppningsvinjetten.

 

Princess Mononoke - "Mononoke Hime". Med sång vore ett stort plus!

 

Escaflowne - Antingen öppningsvinjetten, "Yakusoku wa iranai", eller "Dance of Curse" som skulle passa perfekt in på konserten!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Från Mononoke Hime tycker jag nog att Ashitaka Sekki är mäktigast. Dance of Curse från Escaflowne hade funkat, men ännu hellre Flying Dragon, eller The Story of Escaflowne: End Title, den är fin. Ännu hellre hade jag hört White Falcon-medleyt från Turn A Gundam-konserten. Hellre än musik från TV-serien Evangelion skulle jag nog vilja höra Destiny och Fate i en tvåslagskombination från Evangelion:2.0, det hade varit maffigt. Och ska nu Kôhei Tanaka komma så vill jag höra Toki no Kawa o Koete från Gunbuster!

 

Men förutom det så är det nog roligast att höra "nya" låtar, som man inte hört i symfoniversion så mycket. Jag litar på deras förmåga att sätta ihop en bra spelning, fast publikfrieri som öppningslåtar klarar jag mig nog utan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

(kunde inte hitta tråd om detta, hoppas det inte blir dubbelt...?)

 

Animekonsert! I Stockholm och Uppsala! Med kompositören på plats!! Jag blev riktigt imponerad när jag såg informationen

 

Konserten är en hyllning till musiken från de största animeserierna genom tiderna. Musiken bjuder på en blandning mellan öst- och västerländsk harmonik och påminner lite om TV-spelsmusik men lutar mer åt filmmusikhållet. Många av dagens ungdomar är uppvuxna med serier som Pokémon och Sailor Moon, medan många äldre tittare minns serier som Dragonball och Neon Genesis Evangelion.

Specialinbjuden gäst, hela vägen från Japan, är Kohei Tanaka, kompositören bakom bland annat musiken till One Piece och Dragonball.

Musik från bland annat Pokémon, Naruto, Neon Genesis Evangelion, One Piece, Dragonball etc.

Uppsala, Universitetsaulan, Fredag 15e mars 2013, kl. 19.00

 

Stockholm, Berwaldhallen, Lördag 16e mars 2013, kl. 19.30

 

 

Jag ska till Stockholmskonserten, vilka andra tänker gå?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan slå ihop trådarna, jag gillar att slåss!

 

Menassåförresten, det är ju numrerade platser i Stockholm, så om man vill ha garanti för att få sitta tillsammans så får man nog boka. Vad sägs om att sikta på någon viss rad eller plats för oss Anime.se:are?

 

Så här ser bokningarna ut just nu, för parketten:

 

MGE5.png

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vore trevligt att gå på och speciellt om man drog ihop ett gäng från amime.se att se/lyssna på den! Hoppas de tar låtar jag känner igen för ärligt talat så brukar inte bakgrundsmusiken fastna nämnvärt på mitt minne men om inte annat är det förhoppningsvist bra musik att lyssna på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Vore trevligt att gå på och speciellt om man drog ihop ett gäng från amime.se att se/lyssna på den! Hoppas de tar låtar jag känner igen för ärligt talat så brukar inte bakgrundsmusiken fastna nämnvärt på mitt minne men om inte annat är det förhoppningsvist bra musik att lyssna på.

 

Det finns kusligt mycket bra anime musik man aldrig hört förut, känns som om jag hittat nya topp-låtar till och från de senaste tio åren!

 

Vad skulle ni föredra, sånt ni känner igen eller någonting nytt? Finns många favvolåtar som skulle vara coola att höra live, men ingenting slår att höra en otroligt bra låt för första gången!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vad skulle ni föredra, sånt ni känner igen eller någonting nytt? Finns många favvolåtar som skulle vara coola att höra live, men ingenting slår att höra en otroligt bra låt för första gången!

Vettetusan alltså, jag tänkte skriva "citerat för sanning", men mina favoriter är inte nödvändigtvis de som jag blivit förälskad i första gången jag hört dem. Det kan nog vara så att den riktiga uppskattningen kommer när nyhetens behag väl har lagt sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Från Facebook:

För er som tvekar på om det är värt att gå på denna konsert eller ej, låt mig klargöra vad vi kommer att bjuda på: två timmars levande musik med symfoniorkester, kör, bioduk, gästsångare, och Kohei Tanaka från japan som spelar/sjunger på scen och har med sig ett hemligt orkester-arr som han skrivit till just denna premiär. Han har gjort musik till bl.a. Dragonball, One Piece, Oh My Goddess, Tenchi Muyo, Sakura Taisen, Gunbusters mfl, så passa på att träffa honom och få hans autograf efteråt. Som ni säkert kan förstå har arbetet kring konserten varit mycket krävande, men nu är vi nästan i mål, och när jag tittar ut från scenen den 15 & 16 Mars räknar jag med att se alla Stlhm's & Uppsala's anime-fans i publiken. Detta är er konsert, den skapades enbart för er.

 

Aaaw. Jag har biljett bokad och betald, men när jag gör upp en budget så måste jag räkna med att det går uppemot 2500 spänn. Och då kan jag inte vara borta för länge heller, eftersom jag har en massa grejer jag måste göra hemma. Så jag tror inte att jag kommer, trots allt.

 

Fördelar: animekonsert med musik från nära och kära animeverk; att få träffa doppler igen; att besöka Stockholm för första gången i några timmar; att kanske få Gunbuster-BD-boxen signerad av Kōhei Tanaka.

Nackdelar: animekonsert med musik från animeverk jag inte har någon relation till alls; 2500 kr för 36 timmar hemifrån (banksaldo just nu: 4286 kr); 36 timmar hemifrån när jag egentligen inte har tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...