Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime intresserade i närheten av Lund/Malmö?


AoiKunieda
 Share

Rekommenderade inlägg

Yup, nu har jag fått nog av att ingen av mina vänner har minsta lilla intresse av anime/manga osv..
otroligt frustrerande att visa inte känner igen en underbar hobby när dem ser en^^
Hade varit kul om det fanns ngn med samma intresse som jag som bor så pass i närheten att man kan träffas o dela denna hobby med. Jag har aldrig googlat så mkt i hela mitt liv som jag gjort dem senaste dagarna. "anime intresserade i skåne" , "anime klubbar i skåne" , "träffas och diskutera anime" o massa annat har jag sökt xD  men det mesta jag har hittat har varit forum och inlägg som varit minst 3 år gamla, och då känns det inte riktigt lönt. Men nu hittade jag denna sidan som verkade ändå ganska aktiv. Så, finns det ngn som känner likadant som jag ? kille, tjej, 15 år lr 30 år, jag bryr mig inte längre, brinner man för ngt så spelar inte kön lr ålder på ens vänner ngn roll :)

MVH: En tjej som inte orkar vänta på konvent hela tiden. :* :heart:

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Helsingborg finns det en del intresserade som ibland träffas på stadsbiblioteket( har en rätt bra mangahörna) om det inte är för långt att ta sig ! Jag vet inte om det händer ofta att dom(vi) diskuterar anime/manga men det händer att vi fikat någon gång och pratat lite. Med Ghiblis "nya" film på röda kvarn nu i slutet av månaden så lär man träffa ett par nya ansikten om du ska förbi där...

Jag tittar på en del anime varje säsong och läser lite manga då och då men har inte varit med i värst många diskussioner IRL, tappar snabbt tråden och ämnet :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Helsingborg finns det en del intresserade som ibland träffas på stadsbiblioteket( har en rätt bra mangahörna) om det inte är för långt att ta sig ! Jag vet inte om det händer ofta att dom(vi) diskuterar anime/manga men det händer att vi fikat någon gång och pratat lite. Med Ghiblis "nya" film på röda kvarn nu i slutet av månaden så lär man träffa ett par nya ansikten om du ska förbi där...

 

Jag tittar på en del anime varje säsong och läser lite manga då och då men har inte varit med i värst många diskussioner IRL, tappar snabbt tråden och ämnet :)

Det låter jättetrevligt! och jag tycker verkligen inte att Helsingborg ligger för långt bort. Ända problemet skulle va då att försöka att inte gå vilse, då ändå gången jag varit i Helsingborg var när jag glömde hoppa av tåget i Landskrona...

Finns det en möjlighet man kunnat få tid och datum på nästa träff, och kanske mötas någonstans och bli guidad dit? :)

 

Mangakai Lund har väl fortfarande återkommande träffar och sitt lilla konvent Kodachikon, eller?

 

 

Hur kan jag ha missat... Har t.o.m varit på Kodachikon. ska definitivt kolla upp, Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...

Kolla, fler som brinner för anime :) Jaaa, vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att jag inte har några vänner som delar detta intresse, men gärna vill det xd Så är det någon som vill hitta på något nån gång eller kanske bara snacka om anime över skype? :) Btw bor nära hässleholm :3

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...