Hoppa till innehåll
Anime.se

Enkät om mangaläsande bland ungdomar


nin999
 Share

Rekommenderade inlägg

Håller på att skriva en rapport om manga i skolan och skulle vilja ha svar på några frågor som står nedanför!

 

 

Varför tror ni ungdomar läser MANGA istället för t.ex. Fantomen eller Spindelmannen?

 

Vilka läser mest manga, killar eller tjejer?

 

Varför börjar man läsa manga?

 

Vad finns det för manga och varför läser man just den?

post-5654-0-70935600-1355911614_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför tror ni ungdomar läser MANGA istället för t.ex. Fantomen eller Spindelmannen?

För min del var det för att manga hade en mer sammanhängande historia än amerikanska serietidningar, samt mer definierade karaktärer. Plus att tecknarstilen helt enkelt kändes coolare och lättare att följa än de mer "plottriga" superhjältetidningarna jag var vana vid.

 

 

Vilka läser mest manga, killar eller tjejer?

Jag tror att det är ganska lika mellan tjejer och killar, men en stereotyp jag har hört är att tjejer läser mer manga medan killar ser på anime mer. Tvärt om för egen del, dock.

 

Varför börjar man läsa manga?

Tja, det ena leder till det andra, och efter att man har fått smak av Dragon Ball vill man helt enkelt ha mer av liknande varor. Allting kändes nytt och fräscht, och mer fokuserat på något sätt.

 

Vad finns det för manga och varför läser man just den?

Manga kommer i alla möjliga former: kampsportsgenrer, romansgenrer, vardagslivsgenrer, matlagningsgenrer och allting mitt i mellan. Just denna variation är väl en bidragande faktor.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...