Hoppa till innehåll
Anime.se

Skräck-/splatterspel


TKU
 Share

Rekommenderade inlägg

fan älskar själv skräck spel a la f.e.a.r dead space/2  då slog mig tanken att det måste ju finnas lika sinande här så e det nån som har nåt förslag på riktigt läskiga eller äkliga spel, gamalt som nytt bara de får får en att töma tarmen i byxan av skräck och tvigar en att sova med nattlampan på under näst kommande halv år;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Penumbra-serien kanske kan vara något.

Cryostasis har jag inte kört även fast jag äger det på Steam, men det verkar vara ett skräckspel på något vis, vet inte om det är splatter dock.


Annars kan du köra S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl med L.U.R.K.-modden, så det verkligen blir mörkt när det är mörkt, den har sina otäcka moment men är dock inte fokuserad på det.

 

EDIT: Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth kanske är värt att titta på också, dock så ska det vara riktigt buggigt vad jag har hört.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det läskigaste spel jag spelat är System Shock 2, men det börjar ju vara ganska så gammalt vid det här laget (1999). Har nyligen spelat lite på Amnesia, och det verkar ju ganska kusligt. ('-')

 

Sen minns jag

– och 7th Guest! Hah, det var ganska läskigt när jag var åtta år, när CDROM-spel fortfarande var en ny grej... :D
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det läskigaste spel jag spelat är System Shock 2, men det börjar ju vara ganska så gammalt vid det här laget (1999). Har nyligen spelat lite på Amnesia, och det verkar ju ganska kusligt. ('-')

Spelade System Shock 2 härom året och det var fortfarande läskigt. Främst på grund av att fienderna spawnar hejvilt och man aldrig är riktigt säker till skillnad från Bioshock där alla(?) fiendemöten är scriptade. Ska tydligen finnas något high-res texturpaket till SS2 också men ärligt talat så tycker jag att fiendedesignen är skrämmande nog i sitt lågupplösta tillstånd.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...