Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se Anime Awards 2012: Omröstningsfas med diskussion


Meatrose
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag såg klart på Aquarion Evol och slogs av en sak, det är lite intressant att se en serie som klarar av att vara inte bara okej utan till och med bra trots att den innehåller så mycket som egentligen är "dåligt". Låter det logiskt? Nej jag tänkte väl det, det känns inte logiskt för mig heller men så var det i varje fall. Det blev lite väl mycket av de dåliga elementen i sista avsnittet men det resulterade bara i att man nästan satt och garvade - i slutändan blev jag ändå underhållen. Jag tror att något som räddar serien är att den inte tar sig själv på något större allvar. Sevärd? Absolut!

 

Har nu gått över till att ta itu med återstoden av Fate/Zero och det här är väl en av de titlar som jag har sparat till slutet av den här perioden just för att jag har höga förväntningar på den. Efter att ha sett första (eller 14:e) avsnittet slogs jag än en gång av hur otroligt välgjord den är jämfört med de flesta andra TV-serier. Den håller en fruktansvärt hög kvalitet för att inte vara en OVA eller film. Det ska bli kul att se vilka som drar det längsta stråt i år, Ufotable eller Kyoto Animation. 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu befinner vi oss mitt i slutspurten. De som, likt jag, fortfarande håller på och betar av filmer och serier inför omröstningen bör tänka på att torsdagen den här veckan är sista dagen man har på sig att rösta. När klockan är 23.59 så brinner det verkligen i knutarna för då står jag eller Sceleris och rasslar med nyckelknippan utanför vallokalen. 

 

Jag har blivit klar med From Up on Poppy HillFate/Zero och Sakamichi no Apollon, de sista två var riktigt bra enligt mig men eftersom vi befinner oss så pass nära prisutdelningen väntar jag med att skriva så mycket mer än så. Jag kan väl bara kort säga som så att de enligt mig var klart bättre än något som släpptes 2011.

 

Det enda jag har tänkt att se nu innan jag röstar är Nekonomogatari: Kuro samt Chūnibyō demo Koi ga Shitai! Den sistnämnda har jag ganska höga förhoppningar om. Vi får se hur långt den når.

 

Nåväl, jag ville egentligen bara påminna om att sista chansen man har att pilla med sina röster är på torsdag. Sedan är det dags för sammanställning och presentation av resultaten.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det börjar dra ihop sig nu, det återstår mindre än 4 timmar av omröstningen.

Jag har hunnit se klart på allt som jag ville hinna med att se men vissa av kategorierna är väldigt svåra att rösta i enligt mig. Bästa Röstskådis är en sådan. Ibland finns det vissa prestationer som verkligen sticker ut från mängden men ofta kan det vara så att rollen och manuset i sig inte inbegriper sådana prestationer. Om jag säger så här då, det fanns ingen "Anemone" på röstskådisfronten i år enligt mig.

Ljudspåret är en annan punkt där jag har svårt att bestämma mig. Ett ljudspår kan vara trevligt att lyssna på för att det innehåller mycket bra musik men innebär det att det är ett bra ljudspår? Nej, bra musik och bra ljudspår är enligt mig två olika saker men hur fan bestämmer man sig?

Nåväl, jag har även problem med karaktärskategorierna men det ska nog ordna sig till slut. Kom ihåg bara att vid midnatt är det färdigröstat.  

 

Edit: Satan, jag har inte så mycket som nosat på en enda nykomling. Hinner jag se första avsnittet av alla nykomlingar tro?  :konata:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Uguu~, jag har inte hunnit se nåt av vad jag hade tänkt. Tiden har inte tillåtit.

 

Ja, röstisar är knepigt. Inte så många rolltolkningar som verkligen stuckit ut. Yoshitsugu Matsuoka var väldigt bra som Kirito i Sword Art Online, så han får min förstaplats.

 

Annars har Kana Hanazawa haft ännu ett bra år med varierade roller som hon skött klanderfritt: bombastisk i Binbôgami ga, blyg och försiktig i Kaibutsu-kun, stoisk i Inu Boku SS, utmanande i Aquarion Evol...

 

Och min tredjeplats går till Tomokazu Sugita. Han är alltid underhållande, som i Jojo. Jag gillar att föreställa mig att han inte agerar så mycket som han är sig själv.

 

Bubblare: 2012 känns lite "Ai Kayano", även om hon mest låter som hon alltid gör: liten och försiktig. Inori i Guily Crown, Ôe i Chihayafuru, Mikono i Aquarion Evol, Mei i Sukitte ii na yo, Mashiro i Sakura-sô osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Share

×
×
  • Skapa nytt...