Hoppa till innehåll
Anime.se

Fire Emblem: Awakening släpps i Sverige? (barnporrtjafset)


SL68
 Share

Rekommenderade inlägg

Vet ni vilket spel det är? Googla annars. :-P

 

En av karaktärerna i Fire Emblem: Awakening är en riktig liten loli:

20r6wpd.jpg

 

Underage? Check.

Sexigt klädd? Check.

 

Dessutom kan man låta henne gifta sig i spelet... med vuxna män! De kan till och med få barn tillsammans, och i den japanska versionen frågar barnet en annan karaktär "vad såg pappa i mamma egentligen, hon ser ju ut som ett barn. Eller är han en sådan som bara kan attraheras av småflickor?" Just denna dialog lär knappast finnas kvar när översättningen gjort sitt, men såvitt jag vet finns flickan kvar i spelet och spelet kommer släppas i Sverige snart.

 

Var det inte så att Dead or Alive Dimensions, Arcana Heart 3 och Project Zero 2 bannades i Sverige relativt nyligen pga att utgivarna var rädda att få barnporrstämpeln på sig? Men det här går tydligen bra att släppa? Logik?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med DoA Dimensions var väl att det lät spelaren kolla flickorna under kjolen, inte ynka karaktärsdesign, dialog och icke-explicit (antar jag) storyline-utveckling -- och framförallt att det var mitt i "mangamålet"-uppståndelsen, innan HD:s dom.

 

Vad sade de om Arcana Heart 3 och Project Zero 2?

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Problemet med DoA Dimensions var väl att det lät spelaren kolla flickorna under kjolen, inte ynka karaktärsdesign, dialog och icke-explicit (antar jag) storyline-utveckling -- och framförallt att det var mitt i "mangamålet"-uppståndelsen, innan HD:s dom.

 

Vad sade de om Arcana Heart 3 och Project Zero 2?

Fast hon på bilden har ju typ underkläder på sig, så vad är skillnaden mot att kolla upp under kjolen när resultatet är snarlikt?

 

Arcana Heart 3 såldes till en början vet jag, men utgivaren drog in all försäljning efter ett tag, kanske pga DoAD. Jag tror det fanns en tjej i spelet som var tre år, väldigt lättklädd och hade blodgrupp: olja (det var en robot som såg ut som en liten flicka alltså).

 

Project Zero 2 var något liknande DoAD, man kunde spela som lättklädda 15-åriga flickor. Tror tom Nintendo tog bort bikinin som fanns som upplåsbar outfit i den japanska versionen. Så hela Europa fick en censurerad version, men Sverige fick inget alls.

 

Med tanke på det framstår det som totalt ologiskt att en karaktär som den ovan är helt OK. Hur långt får hyckleriet gå innan det blir halt?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem bryr sig om att dom är lite lättklädda. det är just ingen Hentai som vi ser. Alltså jag tycker detta med lättkädda-character som DoA till 3ds det är bara löjligt, det var inget porrit med de. Vad jag förstår var det bara att man kunde ta foton på dem. det är inte alls nära DoA 5. Feman är mycket mer värre än 3ds, som att man kan har andra kostymer swimsuit och att man kan styra deras bröst som är rätt skojigt men weird. O.o 

 

Jag är inget pervo: men jag kan uppskatta det ibland som vissa ecchi serier som jag har sett. Alla är inte bra men dom flesta är & humor i det gör allt :D

 

Och Fire emblem awakening ska jag lätt har or' om inte det kommer till sverige då ska jag söka upp dom hehe ^^

 
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vem bryr sig om att dom är lite lättklädda. det är just ingen Hentai som vi ser. Alltså jag tycker detta med lättkädda-character som DoA till 3ds det är bara löjligt, det var inget porrit med de. Vad jag förstår var det bara att man kunde ta foton på dem. det är inte alls nära DoA 5. Feman är mycket mer värre än 3ds, som att man kan har andra kostymer swimsuit och att man kan styra deras bröst som är rätt skojigt men weird. O.o 

 

Jag är inget pervo: men jag kan uppskatta det ibland som vissa ecchi serier som jag har sett. Alla är inte bra men dom flesta är & humor i det gör allt :D

 

Och Fire emblem awakening ska jag lätt har or' om inte det kommer till sverige då ska jag söka upp dom hehe ^^

 

Nej jag vet, jag tycker också detta är skitlöjligt, men det var inte riktigt det saken handlade om. Det jag ifrågasätter är hyckleriet då man bannar DoA, Arcana Heart och Project Zero för barnporr, men släpper Fire Emblem där en liten sexig, lättklädd loli-tjej kan gifta sig med vuxna karlar och få barn med dem. Där man i den japanska versionen uttryckligen har en dialog som antyder att pappan till barnet är pedofil för att han blev attraherad av den lilla flickan (mamman).

 

Det går helt enkelt inte ihop på logisk väg för mig. OK att man kan ta foton i DoA och Project Zero, men det kan man inte i Arcana Heart. Och är det bara själva ytan som räknas? Kan man göra spel med en pedofilhandling så länge ingenting syns i bild?

 

Jag blir inte klok på detta.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag vet, jag tycker också detta är skitlöjligt, men det var inte riktigt det saken handlade om. Det jag ifrågasätter är hyckleriet då man bannar DoA, Arcana Heart och Project Zero för barnporr, men släpper Fire Emblem där en liten sexig, lättklädd loli-tjej kan gifta sig med vuxna karlar och få barn med dem. Där man i den japanska versionen uttryckligen har en dialog som antyder att pappan till barnet är pedofil för att han blev attraherad av den lilla flickan (mamman).

 

Det går helt enkelt inte ihop på logisk väg för mig. OK att man kan ta foton i DoA och Project Zero, men det kan man inte i Arcana Heart. Och är det bara själva ytan som räknas? Kan man göra spel med en pedofilhandling så länge ingenting syns i bild?

 

Jag blir inte klok på detta.

Ok! att dom kan gifta sig med äldre det är bara just sjukt och det andra. Undrar om Nintendo kan blir stämda för detta?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag vet, jag tycker också detta är skitlöjligt, men det var inte riktigt det saken handlade om. Det jag ifrågasätter är hyckleriet då man bannar DoA, Arcana Heart och Project Zero för barnporr, men släpper Fire Emblem där en liten sexig, lättklädd loli-tjej kan gifta sig med vuxna karlar och få barn med dem. Där man i den japanska versionen uttryckligen har en dialog som antyder att pappan till barnet är pedofil för att han blev attraherad av den lilla flickan (mamman).

 

Det går helt enkelt inte ihop på logisk väg för mig. OK att man kan ta foton i DoA och Project Zero, men det kan man inte i Arcana Heart. Och är det bara själva ytan som räknas? Kan man göra spel med en pedofilhandling så länge ingenting syns i bild?

Barnporr är helt laglig i textformat, ja.

 

Alltså, "man bannar" spelen skriver du, men den som gör det är privata bolag, inte svenska staten. I fallet DoA år 2011 var det Nintendo of Europe, efter att svenska distributören Bergsala enligt utsaga fått hot om polisanmälan. Oavsett om de skulle frias eller ej (och de kände sig nog lite osäkra innan HD:s dom) så kändes det säkert som för mycket dålig PR. De verkar 2012 ha tagit samma beslut vad gäller Project Zero 2 och Spirit Camera.

 

I fallet Arcana Heart var det, tio dagar innan den friande domen från HD, distributören Wendros: de vågade helt enkelt inte. Och efter att journalisterna ringt till Webhallen och CDON så vågade inte butikerna sälja det längre.

 

De är alla vinstdrivande företag. De behöver inte applicera någon speciell logik på urvalet baserat på spelens innehåll. De tänker på sin image: om det verkar som om någon reporter försöker uppmärksamma att de säljer spel med tvivelaktigt innehåll så kommer de att säga att "nej usch, vi tar det ur sortimentet" så att inga småbarnsmammor blir arga på dem.

 

Ingen är arg på Fire Emblem: Awakening, och domen talar emot att det skulle vara barnporr, så bolagen behöver inte reagera.

 

Och nu? Webhallen säljer trots vad de sa numera både Arcana Heart 3, Project Zero 2 och Spirit Camera (de senare två genom EU-import, antar jag). Dock har de inte Dead or Alive: Dimensions, det får man köpa från t.ex. Gameshop.se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej jag vet, jag tycker också detta är skitlöjligt, men det var inte riktigt det saken handlade om. Det jag ifrågasätter är hyckleriet då man bannar DoA, Arcana Heart och Project Zero för barnporr, men släpper Fire Emblem där en liten sexig, lättklädd loli-tjej kan gifta sig med vuxna karlar och få barn med dem. Där man i den japanska versionen uttryckligen har en dialog som antyder att pappan till barnet är pedofil för att han blev attraherad av den lilla flickan (mamman).

 

Det går helt enkelt inte ihop på logisk väg för mig. OK att man kan ta foton i DoA och Project Zero, men det kan man inte i Arcana Heart. Och är det bara själva ytan som räknas? Kan man göra spel med en pedofilhandling så länge ingenting syns i bild?

 

Jag blir inte klok på detta.

 

Det blir ingen som tänker efter. Problemet är att det inte är så många som tänker efter.

 

Som Sceleris sa, Dead or Alive och Arcana Heart var det ingen lag som stoppade. Det var skräcken för lynchmobben som stoppade dem. Just samma anledning som gör att Barnatider inte går att ge ut i Sverige. Det gör man bara om man är självmordsbenägen.

 

Ring Bergsala om Fire Emblem och starta en anti-Facebookgrupp. Du kan nog stoppa spelet på det viset (det var det som hände md DoA, det var Flashback som skämtade, men de som var rädda för lynchmobben tyckte inte det var ett skämt).

 

Det finns många vanliga ungdomsromaner med sexscener där deltagarna är under 15. I skrift spelar det ingen roll.

 

Jag tror säkert att "Barnleksak" (Kodomo no omocha) skulle kunna ges ut i Sverige. Huvudpersonen är 12. Hennes mamma (när de hittar henne) är 24. Det är inget problem. Problemet är det visuella.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...