Hoppa till innehåll
Anime.se

Någon som vill/kan berätta om sina upplevelser från YahooJapanAuction, Tradera eller eBay?


TheFlyingDragon
 Share

Rekommenderade inlägg

Hallå på er! Jag hoppas att allt är bra med folket på forumet!

 

Menmen, nu är det så att håller på att skriva, förhoppningsvis, min sista uppsats och letar efter personer som har handlat på auktioner, från exempelvis Tradera, YahooJapanAuction eller eBay och som är villiga att svara på några enklare frågor, antingen via mejl/PM eller genom Skype.

 

Min uppsats handlar om förtroende och tillit till auktioner, vilka mekanismer litar konsumenter på om något skulle gå snett (exempelvis om föremålet försvinner under frakten eller inte överensstämmer med beskrivningen).

 

Detta i sin tur kopplas till hur konsumenten uppfattar riskerna med auktioner; är förtroendet och tilliten proportionellt till riskerna? Exempelvis; ökar benägenheten att bjuda högre (med andra ord, exponera sig för en större risk) på auktioner om säljaren har ett bra rykte eller använder sig utav en speciell betalningsmetod (exempelvis PayPal istället för banköverföring)?

 

Om ni är intresserade att delta är det bara att svara i tråden eller skicka ett PM till mig!

 

Med vänliga hälsningar, 

TheFlyingDragon

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...