Hoppa till innehåll
Anime.se

Häxans budfirma blir till fotograferad film


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Det jag stör mig på är en sån oundviklig sak som att hon som ska spela Kiki är typ 16 bast. Det jag ser som grejen med Kiki är att hon åker ut på sin häxträning INNAN allt det här med könsmognad kommer in i bilden. Ska de nu ta någon poppis moe-tjejskådis så känns det sådär som att jomenvisst.

 

Men det är stor risk för att det bara är jag som surar som alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppas mest att den inte kommer att se ut som skit. Typ filmad som en billig TV-film, med opassande effekter och en 3DCG-katt. Men ja, opassande skådisar, som dessutom bara kan spela över i scener som alla är antingen löjliga eller melodramatiska, är väl också trist.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 11 months later...
  • 4 weeks later...

Kommer förhoppningsvis att visas på svenska biografer under våren. Efter det, garanterat en release på DVD, kanske även Blu-ray.

 

Presskit PDF: http://217.198.155.211/~div/presskit-KIKIS%20EXPRESSBUD.pdf

Smålustigt dokument. Jag har svårt att tro att Kiki och Jiji är särskilt välkända, även om Ghibli-filmen har haft en (begränsad) biovisning, och boken är väl knappast heller nån säljare på Harry Potter-nivå. Kan det vara 1000 fans av animefilmen eller böckerna som skulle vara glada i en otecknad? 500? Det kan nog vara att den funkar bättre som barn- och familjefilm, fast det är väl inte så vanligt med asiatiska live action-filmer i den sektorn? Och så är det ju tur att de kommer att visa den textad för kulturpubliken. Det är säkert en bra film med betydelsefullt manus, snyggt foto, bra skådespeleri och realistiska specialeffekter... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 years later...

Såg att den här tråden inte riktigt fått ett avslut. Så fram med dammvippan även här och borsta av dammet. Vill ju höra om nån har sett filmen och vad ni tyckte om den. Själv såg jag den för ett tag sen och tyckte väl att den var okej, men inte mer. Söt och hyggligt välgjord men den skilde sig lite från Ghiblis version. Har man inte sett den så borde man nog kunna uppskatta den här. Speciellt om man är lite yngre såklart. 

Åsikter? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag såg den för ett bra tag sedan och tyckte att den var godkänd men inte så mycket mer. Det mer positiva är väl att den här filmen ligger närmare den litterära förlagan. Om jag minns den rätt vill säga. Jag tyckte att det var lite märkligt att man hade fått till den visuella biten rätt bra förutom när det kom till Jiji som kändes som något som var hämtat ifrån en ofärdig FMV ifrån ett tv-spel. Jag upplevde att filmen var lite för "barnifierad" för min smak, något som jag aldrig upplevde Miyazakis film att vara. Filmen dök sedan upp i en svensk dubb och ett tag så lekte jag med tanken att se om den för att få höra den svenska dubben, men någon sådan självplågare är jag inte. ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...