Hoppa till innehåll
Kyandiman

Japanskt godis, kakor, prylar osv.

Rekommenderade inlägg

Låt säga att det startade en webbshop som riktade sig in på import av godis, kakor, dricka, samlarprylar osv. från Japan. Vad, enligt er, vore det synd och skam om denna butik inte hade i sitt sortiment? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Pocky förstås.

Ja, Pocky är förstås givet. Tänkte dock mer på förslag på saker som är helt hopplöst att få tag på som privatperson i Sverige om man inte importerar själv för dyra pengar och långa leveranstider. Några förslag? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Lite förslag här då:

Kit-kat med flera av de spännande smaker som bara finns i Japan.

Ramune i olika smaker.

Snygga Bentolådor.

Riktig Ramen-nudlar, inte snabbnudelvarianterna som man kan hitta i var och varannan thaibutik.

Grönt te.

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Byttor med miso och umeboshi. Kankse har o göra med var jag bor men jag betalar alltid hutlösa priser när jag väl får tag på de här nödvändiga ingredienterna. Sen är jag en sucker för dricka gjord på svarta sojabönor och har alltid velat pröva dricka med svartrisvinäger i.

• Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
Grönt te.
Kallt grönt te i stora PET-flaskor. Ito-Ens "Oi Ocha" är en av de vanligare och min personliga favorit. Lite dyrt att importera kanske.
  • Uppröstad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Hej, tack för de svar som kommit.

Som det ser ut nu planerar jag att öppna en fysisk butik i Stockholms innerstad. Återkommer när/om det blir aktuellt (om det nu är tillåtet med reklam här, annars får de som är intresserade höra av sig via PM).

Återigen, tack för alla förslag. Fyll gärna på med mer om ni kommer på. Vill ha ett så brett utbud som möjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu