Hoppa till innehåll
Anime.se

Ritfika i Uppsala län


drend
 Share

Rekommenderade inlägg

Kreatörer, hör upp!

Önskar veta om intresset finns för en ritfika i Uppsala län. Planen är att samla ihop ett gäng teckningsfolk under ett par tre timmar och under dessa timmar mötas, teckna, samtala och fika i något trevligt fik här i Uppsala län (centrala huvudstaden kan också tänkas vara av intresse).

Stad, datum, tid och fik kommer vi överens om tillsammans.

 

 

RED: 5/1-14 ägde det första ritfikat rum i centrala Stockholm! (*^ワ^*) (*^ワ^*)

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

D': Snok3n, du kanske kan starta upp ett fantastiskt ritfika i Göteborg?

 

Och visst blir det ritfika i centrala Stockholm! Troligtvis någon gång i början av det nya året - eller vad säger du RainyDay? Och än vill vi ha fler glada ritfikare! KOM KOM! \\\\ ٩(`(エ)´ )و ////

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jobbar som vikarie så det är alltid relativt tomt på "måste göra"-listan någon månad såhär i förtid. Något datum som skulle passa dig bättre eller sämre RainyDay?

 

Du får hojta här efter ritfikare, Snok3n!:D Har länge haft lösa planer på att besöka kompisen i Göteborg någon sommar. Blir det av något år så spikar jag ett ritfika i GBG då med! ; )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ähh, klart du vågar, handlar ju inte så mycket om hur duktig man är på att rita eller vad man ritar, utan mer att man tycker det är kul =)

 

Har själv inte tecknat på papper på typ två år, men kan se sådana här tillfällen som bra träning för att exempelvis öva teckna saker i sin omgivning.

 

Har inga planer på närcon, visste inte ens att det var samma dag =)

 

Förövrigt så finns jag på facebook om någon vill adda, Tommy Hansén, är lite mer närvarande där =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

OH C-RAP! En annan hade missat att det var Närcon. : O

Men klart att du vågar Ominako! σ(≧ε≦o) Och ännu bättre - är du i staden och känner att du är färdig med det fantastiska men ack så fartfyllda konventet så kan du behöva ta dig en avkopplande ritfika med RainyDay och mig innan det bär av hem till Värmland igen! : )

 

Ritfikat är ett ypperligt tillfälle att äntligen få mala på fritt om sitt eget skapande; att bli inspirerad och att inspirera andra. Eller också bara njuta i fullständig tystnad över en rykande kopp varmt, sitt ritblock och ett inte alltför pjåkigt sällskap av likasinnade.

 

Vad mig beträffar finns inga krav på prestationer: ingen måste visa upp någonting av vad de tecknar för en annan och man måste sannerligen inte heller delta i alla diskussioner eller kreativa påhitt som kan komma att uppstå under eventet. Du kommer, deltar och går som det passar dig. Och precis som RainyDay skriver: det handlar inte om hur läckert du tecknar utan hur mycket du gillar't! ; )

 

Och som ett sista försök att locka dig och alla andra funderare till vårt ritfika på söndag 5/1-14... mer avancerat klotter än såhär tecknar åtminstone inte jag utan ctrl+z:
 


erenjaeger.jpg

 


Sååå, KOM KOM RITFIKARE! PEPP PEPP! >: D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha nej *runs and hides* är ju grymt blyg också xD! Har både Twitter och DeviantArt så jag har addat er. Låter kul men som sakt jag är grymt kass och måste tänka på saken, och jag bor i Älvsjö nu föresten men det finns pendel till Uppsala här ifrån har jag sett ^^! Hör av mig senare om det blir att jag kommer förbi gott folk, kyaaaa!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske hade kunnat komma om det skedde i samband med något annat i Stockholm, känner några folks där nämligen. Dock så vet jag inte riktigt hur mitt schema ser ut då jag precis jag fick reda på att jag kom in på japanska på Göteborgs Universitet. Ni verkar alla schyssta så hade inte tvekat en sekund att dricka en kopp svart över delat intresse haha!  :colonthree: 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kanske hade kunnat komma om det skedde i samband med något annat i Stockholm, känner några folks där nämligen. Dock så vet jag inte riktigt hur mitt schema ser ut då jag precis jag fick reda på att jag kom in på japanska på Göteborgs Universitet. Ni verkar alla schyssta så hade inte tvekat en sekund att dricka en kopp svart över delat intresse haha!  :colonthree: 

 

Du får jättegärna skriva en rad här i tråden när du är i krokarna och sugen på en uppfriskande ritfika! : ) Och stort, välförtjänt grattis till antagningen! °˖ ✧◝(○ ヮ ○)◜✧˖ ° °˖ ✧◝(○ ヮ ○)◜✧˖ ° 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

hmm-ti-hmm.. hade tänkt att hinna med lite shoppande innan eller efter ritfikat men med tanke på väder och SJ så skulle jag tippa på att det tidigare nämnda är att föredra. ritfika kring 14-tiden? mötas upp i den gamla staden? pm:ar dig mitt telefonnummer (^‿^)

och till ominako och andra nyfikna kreatörer: när fik och tid är spikar på söndag 5/1-14 är det bara att ramla förbi om spontaniteten tillåter!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter bra, runt 14 vid sf bokhandeln? Hade tänkt att kolla lite art books där, var ett tag sedan, och de är alltid kul att ha för inspiration. Så kan vi ju leta upp ett fik efter det, andra som är intresserade kan ju dyka upp vid SF bokhandeln med (känns ju som en ganska bra startpunkt för oss anime/manga nördar XD )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...