Hoppa till innehåll
Anime.se

Första animelångfilm ni såg, vilken var de?


Yrat
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Tyvärr... Mewtwo strikes back... Det är inget jag är stolt över. Fast om man snackar om RESPEKTABLA långfilmer var den första mononoke hime.

FÅr fortfarande nostalgiska rysningar när jag tänker på den... Ahhh

 

Gah, samma här D:

 

Pokémon... pinsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Första animelångfilm... Om det nu var en film som gick så var det filmen med okänd titel som gick på LA2 i Spanien -93. Annars var det nog Sailor Moon SuperS filmen eller End of Evangelion. Minns inte vilken jag såg först.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv så lär de ju vara Transformer-långfilmen (1986), men som sagt det som jag mest kom ihåg när jag var liten var en animefilm som hette " Panda" Det handlade om en Panda som söker hjälp efter någon slags börjnflock utrotar skogen typ, Pandan kom till en cirkus där han fick hjälp. Helt bra, då är de eran tur. Första animelångfilm ni såg, vad hette den?

 

haha, om panda räknas var det också den första jag såg :D

 

Det bästa är när han hänger i vattenfallet och säger:

"Jag är stark!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Den riktiga ubersugiga filmen armaggeddon var nog min första (på engelsk manga entertainment dub of course).

 

Min var Samurai X

 

Den första animélångfilmen var frågan.

 

Finns en rätt kass långfilm baserat på kenshin som han kanske menar. Har för mig att den har engelska titeln Samurai X: requiem for patriots eller nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...