Hoppa till innehåll
Anime.se

Sommarspelturnering för Anime.se!


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Så kan det va' ibland. Men vi kanske hittar nåt kul spel att spela vi forummedlemmar emellan även i fortsättningen under hösten och så, så det är förhoppningsvis inte game over, så att säga, för er som inte kunde vara med denna gång. :colonthree:

 

För alla som ska vara med så har jag delat upp lagen nu, kolla laglistan i förstainlägget!

 

(För den som undrar hur jag gjorde: jag tilldelade alla medverkande en siffra mellan 1-15 och gjorde helt enkelt en slumpad lista tal 1-15 och grupperade dem i tre, typ första-andra-tredje, fjärde-femte-sjätte osv.)

 

Så kontakta era lagkamrater snarast. Jag ska själv göra det imorgon -- om inte de hinner före!

 

Och så får vi tänka till lite på hur man bör sköta kommunikation mellan lag. Forum-PM borde vara praktiskt, för man kan ha upp till sex medverkande (fem mottagare per meddelande).

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så kan det va' ibland. Men vi kanske hittar nåt kul spel att spela vi forummedlemmar emellan även i fortsättningen under hösten och så, så det är förhoppningsvis inte game over, så att säga, för er som inte kunde vara med denna gång. :colonthree:

 

För alla som ska vara med så har jag delat upp lagen nu, kolla laglistan i förstainlägget!

 

(För den som undrar hur jag gjorde: jag tilldelade alla medverkande en siffra mellan 1-15 och gjorde helt enkelt en slumpad lista tal 1-15 och grupperade dem i tre, typ första-andra-tredje, fjärde-femte-sjätte osv.)

 

Så kontakta era lagkamrater snarast. Jag ska själv göra det imorgon -- om inte de hinner före!

 

Och så får vi tänka till lite på hur man bör sköta kommunikation mellan lag. Forum-PM borde vara praktiskt, för man kan ha upp till sex medverkande (fem mottagare per meddelande).

 

 

Ser ju riktigt bra ut ^^...... O.O OMG Sceleris och drend i samma lag som mig, detta ska bli roligt huhu :konata:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lag 2 har ett "öppet sinne" för vilka spel som ska spelas. :colonthree: Personligen så låter LoL/TF2/Starcraft som roliga/möjliga förslag. Dock så har jag inte hört något från Soverejn ännu, och han nämnde att han hade datorproblem tidigare i tråden.

 

BTW, vårt preliminära lagnamn är "Sceleris är en hamster IRL!"  :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sluta retas med mina tjocka kinder. (;-;)

 

Förresten så kan det behöva förtydligas: varje lag ska möta varje annat lag, men ordningen eller datumet spelar inte roll. Man spelar när det passar! Matchlistan i förstainlägget är bara en mall (tills jag börjar sätta in matchdata).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Team RZK (hittade på namnet nu >_>) lista på spel, jämför gärna med era egna team. Verkar som det redan finns några motståndare i schack =)

 

Starcraft 2
World of Tanks
Hawken
Left 4 Dead 2
League of Legends
Battlefield 3 och 4
The Showdown Effect
ultra street fighter 4 arcade edition (ps3)
street fighter 3 third strike (ps3/360)
schack
OpenArena
Age of Empires 2 HD
Left 4 Dead 2
Mount & Blade: Warband
Chivaldry
Minecraft
Supreme Commander

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wait whut? Hur får din avgift återbetald?

 

Bara dom som har en apparat hemma särskilt framtagen att ta emot tv-mojs ska betala TV-avgift. Folk som har betalat TV-avgift för att dom haft internetuppkoppling på låt säga dator, mobil eller surfplatta får sina fakturor återbetalda: 

 

http://www.radiotjanst.se/Avgiften/Lagar-och-regler/Viktigt-meddelande/

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lag 2 har preliminärbokat 5/12/19/26 juli (alla lördagar) så om någon känner för att möta oss då hör bara av er.

Dock så har Soverejn inte hört av sig så eventuella ombokningar kan ske om han hör av sig, i värsta fall får vi börja med 2 spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

drend kom på en väldigt speciell sorts match, men det är lite mer krävande än andra, så jag tänkte att vi kunde fråga alla samtidigt: är det någon som vill ha en sån här match med oss?

 

Kimodameshi

  • Matchen går ut på att vara den som kan spela ett skräckspel längst utan att skrika, tjuta eller ens avge ett knyst.
  • Spelet: något skräckspel till PC, typ Amnesia eller liknande. Detta ska spelas ensamt i ett mörklagt rum.
  • Det lag som har en spelare kvar i matchen längst vinner, dock längst 1 timme. Om båda lagen har spelare kvar blir det oavgjort. (Således måste inte alla 3+3 spelare medverka, men ju fler medverkande spelare ett lag har, desto bättre är ju lagets chanser.)
  • Alla spelare ska börja spela samtidigt. En spelare som inte kan hålla sig från att utbrista något två gånger kommer vid andra utbrottet att bli diskvalificerad.
  • Vi vill gärna ha nåt sätt att kontrollera att man spelat så långt som man säger sig ha gjort, så vi har kommit på två alternativ:
    • Antingen så får varje spelare spela in både sin datorskärm (med exempelvis Fraps) och sig själv medan hen spelar. Då behövs en videokamera/webbkamera och/med mikrofon. Det här är det roligaste alternativet, för då ska vi (jag) klippa ihop en video som vi laddar upp på Youtube för allmän beskådan, beundran och skam! Något i stil med det här. (Att inte kunna leverera sitt bevismaterial efter spelad match leder till spelarens retroaktiva diskvalificering.)
    • Alternativet är att vi nöjer oss med att hänga i samma röstchatt. Då räcker det med att ha mikrofon.
  • I båda fallen så strömmar vi våra datorspel på Twitch eller liknande. (Man måste dock inte strömma sig själv, varken i röst eller bild.)

 

 

Är det nåt lag som tycker att det låter kul? Reglerna går förstås att diskutera.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att det låter som en rolig idé och är helt klart på. Även om man inte vinner så får sig nog alla ett gott skratt när de får se sig själva när de blir rädda. Enda nackdelen för min del är att jag inte har en webcam men det kanske går att lösa med en mobil och att jag spelar in det separat eller något sådant.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul idé men väldigt enkelt att fuska om man inte måste spela in sig själv på något sätt och även då går det ju att fuska. Man får förlita sig på att alla är ärliga då helt enkelt.

 

Ere inte så me allt? :o

Och om man inte kan spela in sig själv så låter man la bli att köra just ett på det spelläget/de spelen? :]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ere inte så me allt? :o

Och om man inte kan spela in sig själv så låter man la bli att köra just ett på det spelläget/de spelen? :]

Nej, om du spelar ett multiplayerspel till exempel så kan ju någon/några i det andra laget visa upp resultatet med replays, screen shots, video eller vad som om någon/några försöker fuska sig till en vinst av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om någon tvunget vill fuska så är det svårt att hindra dem. Även i multiplayer går det att fuska. Kanske det finns någon bugg som någon kan utnyttja, eller ett fuskprogram om man inte spelar Punkbuster-säkrat, eller varför inte låta kompisen som är mycket bättre på spelet ta kontrollerna. Det viktigaste är att ha roligt, och då bedrar nog fuskaren bara sig själv!

 

Nu har jag kontaktat alla lagen via forum-PM, så kolla era inlådor! (Om det är nån som inte fått nåt brev, säg det till mig så kan jag använda mina otroliga administratörsförmågor till något vettigt.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...