Hoppa till innehåll
Anime.se

Sommarspelturnering för Anime.se!


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Frisk luft? Bada i havet? Solsken?! Trams!
 
I sommar ska vi på Anime.se sitta inne och spela!
 
Så här gör vi:
 
Från och med idag 2 juni till och med 14 juni tar jag emot anmälningar. Om du vill vara med, skriv till mig privat eller här i tråden.
 
Den 15 juni så kommer jag att dela upp alla deltagare i lag, slumpmässigt, och posta laglistan här i tråden. Varje lag kommer att ha tre medlemmar. Om det inte går jämnt ut så kommer ett eller två lag att ha två medlemmar. Jag kommer också att posta matchlistan, alltså listan över vilka lag som ska möta varandra. Vad som inte ingår i matchlistan är när varje match ska spelas, eller vad som ska spelas i varje match.
 
Under perioden från och med 15 juni till och med 30 juni så har alla deltagare tid på sig att prata ihop sig lite om exempelvis vad de kan eller gillar att spela. (De får prata om precis vad som helst, de kan småprata om sina husdjur om de vill. De får prata var de vill också, som på Skype, eller i flersamtals-PM här på forumet.
 
Vad som också måste göras innan 30 juni är att varje lag måste prata med varje annat lag och bestämma när deras match ska spelas (datum och tid) och vilket spel som ska spelas i matchen. Där ingår också att komma överens om vilka regler som gäller för matchen. Om två lag inte kan komma överens om tid och spel så får en oberoende part medla. Det som två lag kommer överens om ska postas här i tråden så att matchlistan kan uppdateras.
 
Sen, under juli månadspelar vi!
 
Regler:

  • För att få vara med måste man vara forummedlem och ha skrivit 5 inlägg eller fler.
  • Lagen får själva bestämma hur många som ska spela i en match, men om ett lag har bara två medlemmar, så behöver de inte spela 2v3 om de inte vill; isåfall måste laget med 3 medlemmar utse 2 representanter som ska spela.
  • Alla lagmedlemmar måste spela i ungefär lika många matcher. Ett lag där någon bara spelat i exempelvis en enda match får poängavdrag som straff.
  • Vinst i en match leder till att ett lag får tre (3) poäng, förlust ger noll (0) poäng. Oavgjort resultat leder till att båda lagen får ett (1) poäng. Det lag som samlat ihop flest poäng när alla matcher är över vinner turneringen och ett hemligt pris.
  • Ingen match får kräva att någon gör något olagligt, till exempel piratkopiera något. Om alla i båda lagen är villiga att göra något olagligt så är det lagmedlemmarnas eget ansvar, men ingen ska behöva göra något olagligt som de inte vill göra.
  • Om ett lag inte dyker upp inför sin match så förlorar de på walkover. Om ett lag måste boka om en match så ska detta göras i god tid, och deras motståndare måste förstås gå med på det.

En liten extra grej:

  • Om en match på något sätt kan visas för andra spelare, till exempel genom att strömma matchen online, eller att spela in den så vi kan se i efterhand, så är detta en bonus.

Påhittade frågor och svar:

  • "Jag vill spela TV-spel i mina matcher, är det okej?" Ja, så länge dina lagkamrater och era motståndarlag går med på det så får ni spela precis vad ni vill. Dataspel, TV-spel, vad som helst. Ni får träffas och spela brädspel om det låter kul!
  • "Jag ska åka bort en vecka i juli, är det okej?" Ja, försök att boka matcherna med motståndarna så att de inträffar under en period där du är hemma. Om det inte går så kanske motståndarlaget går med på att spela med färre spelare, men du får inte missa för många matcher.
  • "Vad händer om två lag blir oense över ett matchresultat?" Om någon oberoende tredjepart, till exempel en åskådare från ett annat lag, kan styrka ett resultat så följer vi dennes vittnesmål. Om ord står mot ord så försöker vi se om vi kan lista ut vilka som vann. Om vi inte kan lista ut vilka som vann så förlorar båda lagen den omtvistade matchen. Så välj gärna något som tillåter kontroll!
  • "Jag hann inte anmäla mig, får jag vara med ändå?" Det kanske går att anordna, om det finns något lag med för få lagmedlemmar som kan tänka sig att ta med dig. Om det är fler än du som vill starta ett nytt lag efter anmälningstiden så kan ni få det, men då måste ni förhandla med alla andra lag, men inget annat lag måste möta er om de inte vill eller kan. Och om man inte möter alla andra lag så är det förmodligen svårare att vinna hela turneringen.

Bekräftade deltagare:

  • Sceleris
  • Zeedox
  • Soverejn
  • Brezals
  • Najica
  • Stekeblad
  • drend
  • Klona
  • Tachikomatic
  • Mathjuice
  • soleher

Laglista:
 

Lag Lagmedlemmar
1 Stekeblad, soleher
2 Soverejn, Najica, Mathjuice
3 drend, Sceleris, Tachikomatic
4 Klona, Zeedox
5 Brezals

 
Matchlista:
 
Datum Lag Spel Resultat
12 juli 1-2 Starcraft 2 Lag 1 vann
23 juli 2-5 Starcraft 2 Lag 2 vann
24 juli 1-5 Osu Lag 5 vann
24 juli 3-4 Kimodameshi Oavgjort
25 juli 2-3 League of Legends Lag 2 vann
26 juli 2-4 Battlefield 3 Lag 2 vann
31 juli 1-3 Minecraft: Agrarian Skies: Hardcore Quest Oavgjort
31 juli 3-5 Osu Lag 5 vann
xx juli 1-4
xx juli 4-5

 

Poänglista:

  • Lag 1 har 4 poäng.
  • Lag 2 har 9 poäng.
  • Lag 3 har 2 poäng.
  • Lag 4 har 1 poäng.
  • Lag 5 har 6 poäng.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej då, fusk hade varit att låta en bättre spelare spela i ens namn. Men det är väl nästintill omöjligt för oss att verkligen veta säkert, så vi får kanske helt enkelt lita på varandra.

 

Men att dela Steam-konton strider väl dock mot Steams användarvillkor, så skyll inte på oss om du blir ertappad! :happydrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...