Hoppa till innehåll
Anime.se

Relationstråden


tnkangelicus
 Share

Rekommenderade inlägg

Oj då, sida två -.o

 

Slänger väl också in en raggningsreplik i relation till löpningen.

 

Först springer man allt man kan så man hinner i fatt tjejen, tar ett stadigt grepp om axeln på henne så att hon inte springer iväg när hon ser en. Sedan säger man med andan i magen samtidigt som man kipar efter luft.

 

"Hej, jag är ingen våldtäktsman. Vill du komma hem till mig och titta på min Anime samling?"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

/.../ 

 

Vilket jag råkade ut för en gång när jag skulle till en kompis när jag var yngre och tar ca 40min med cykel. Efter ett tag kommer en tjej ut på sin cykel från en lägenhet, och jag cyklar bakom henne i 4-5min innan hon lade märkte till mig. Efter det kom vad jag tyckte var roligt.

 

Hon tittade över sin axel och såg mig, började cykla snabbare. Och där var det nedförbackar och skit, så hon kom aldrig "långt" ifrån och hon saktade in lite då och då i sina boosts. Och varje gång vände hon sig om, såg mig och cyklade snabbare :P

OCH hon bodde jätte nära min kompis. Så detta fortsatte i typ 20-30 min :P

Så när hon väl kom till sin lägenhet så slängde hon ifrån sig cykeln, tittade på mig och sprang in i sin lägenhet :P

Och jag skrattade gott hela vägen till min kompis hus :P

 

/.../

 

Empatiskt. : /

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mja, nu var det inte riktigt så att allt skedde medans jag sprang, kan förstå att det kan tolkas fel om man springer efter någon och vill påbörja något. I början av löpspåret finns ett litet ute gym där man kan göra pullsups och situps vilka jag sysselsatte mig med (är för snål att köpa gymkort :happydrop: )och några trästubbar man kan pusta ut på eller göra step ups på. Då kommer random tjej som senare körde lite situps och hälsar på, fick aldrig hennes nummer eller så men blev lite trevligt prat iallafall. 

 

Folk kanske är lite öppnare här då löpspåret ligger intill mitt studentlägenhetskomplex. Men ville väl snarare påpeka att man kan nog träffa folk lite här och var så länge man är lite öppensinnad, trevlig och vågar påbörja något.

 

Och som tidigare har sagts i tråden tror jag gemensamma intressen spelar mindre roll medans värderingar och humor är viktigare faktorer att ha i gemenskap. 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

intressant en relations tråd (kanske lite offtopic)

fast stort sätt är jag en riktig lone wolf
anledningen för jag är lone wolf det är för jag har aldrig haft tur med tjejer flesta säga du hittar nån.... så orginelt hur många gånger ha man inte hört det.

första tjejen man va ihop med va bara tillsammans med mig pga hon ville inte vara ensam.. tills hon hittade en annan.

finns bara 2 typer av tjejer i mina ögon falska och fula på insidan.

hade en tjej på gång förut på bcmanga men tydligen kunde hon inte ta kritik så hon undviker allt jag skriver till henne på hennes blog.

sen va man aldrig accepterad av nån bara för man gick på sär skola som min dagis fröken ville jag skulle gå på sen va man inte accepterad av andra på på skolorna bara för man gillade anime & manga.

sen skulle jag bjuda hem en tjej då skulle nog hon bli liv rädd å få syn på min anime figurin samling (väldigt lite).

  • Nedröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Empatiskt. : /

 

Ja, kanske lät dumt. Det var inte så att jag följde efter henne för att jag ville skrämma henne eller tyckte det var kul att skrämma henne. Det var mer för att vi reste samma väg och jag varken tänkte på att höja eller sänka farten.

 

Skrattandet kom när jag kom underfund med vad som hänt. Och det är ju inte så att jag då kunde gå och knacka på hennes dörr och be om ursäkt :P

 

-----------------------

 

När det kommer till Ecchi-samas text. Så kan jag kanske fatta vart det kan komma ifrån.

 

Dock för min del så litar jag på folk i början, lite i stil med "Not guilty until proven other vice".

 

Men jag har haft erfarenheten av dåliga förhållanden (egna eller andra), sämsta och de som satte djupast spår var mitt första förhållande. Som var fylld med psykologisk krigsföring från hennes sida. och som varade i ca 3år. Slutade... Bra? Hon ringde en fredag och sade typ "Jag vill ta en pause i vårat förhållande under helgen. För att se om jag kan ligga med någon annan"

Typ som att testa hur kär hon var.

Jag var då helt förvånad och hade inget svar på det.

Dagen efter ringde hon mig och sade med en glad röst typ "Jag kunde inte göra det. Jag vill bara ha dig"

Vilket jag svarade med "nej tack" och lade på (inte riktigt så kanske ,men lite förkortat)

Vilket efter följde en rad med handskrivna brev med allt från "förlåt mig, blablabla" till klassiker som "Jag är gravid".

Samt att hon några månader senare skrämde bort en brud jag hade på G då -.o

Hon är nu lyckligt gift med min kompis sedan dagis, som kort efter att han blev tillsammans med henne slutade prata med mig. Now that is friendship :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan också förstå var han får det ifrån men jag håller inte med. Utgångspunkten för mig är att vara självkritisk, jag har svårt att se att en konflikt är helt och hållet den enas eller andras fel, vilket har varit nyttigt för mig att kunna inse vad man själv eventuellt gjort fel och kunnat förbättra till nästa gång. Jag är inte direkt den typ som gräver ner mig i gamla sentiment. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan också förstå var han får det ifrån men jag håller inte med. Utgångspunkten för mig är att vara självkritisk, jag har svårt att se att en konflikt är helt och hållet den enas eller andras fel, vilket har varit nyttigt för mig att kunna inse vad man själv eventuellt gjort fel och kunnat förbättra till nästa gång. Jag är inte direkt den typ som gräver ner mig i gamla sentiment. 

 

Okej , jag har ingen aning om jag motsäger mig själv :P

Men jag håller med dig också.

 

Jag fattar vart han kommer ifrån och har känt lite så när första förhållandet gick åt skogen.

Men det är sant som du säger också, när man är i ett förhållande så är det bådas "skyldighet" att hålla förhållandet vid liv. Man kan inte axla ansvaret att hålla förhållandet "intressant" på en person. För då blir det för eller senare att den personen antingen blir helt utbränd, eller helt tröttnar på förhållandet.

 

Plus att "kärleken" som man kanske har till varandra i början. Kan livnära ett förhållande en stund. Men när den känslan hamnar lite bakom, så kommer man mer in på hur bra man passar i hop, och hur kul man har. Så länge man till större del ser fram mot att träffa sin partner när man ex kommer hem från jobbet, så ligger man bra till (om båda känner lika). Men så snart man ser mer och oftare fram mot att vara ifrån sin partner än att vara tillsammans, ska man kanske tänka igenom förhållandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Nu var det ett tag sedan jag skrev här ;P

 

IT MUST KEEP ON LIVING!!!

eller nå.

 

Men iaf.

 

Funderar på om man ska skriva någon bra raggnings-replik på en tröja som man har på sig på nå konvent eller så.

 

Den där

"GUN DAM you are fine"

Är ju bra längd och så. Men den säger inte "Vill du bli min", utan mer "du är fin"

Och nu vet jag att detta inte är det bästa sättet att ragga på, eller vad man ska säga. Utan mer en rolig grej att göra bara :P

 

En "Free hugs", tröja skapar ju lite temporär närkontakt. Men inte det mer permanenta som man kanske är ute efter när man är singel ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu var det ett tag sedan jag skrev här ;P

 

IT MUST KEEP ON LIVING!!!

eller nå.

 

Men iaf.

 

Funderar på om man ska skriva någon bra raggnings-replik på en tröja som man har på sig på nå konvent eller så.

 

Den där

"GUN DAM you are fine"

Är ju bra längd och så. Men den säger inte "Vill du bli min", utan mer "du är fin"

Och nu vet jag att detta inte är det bästa sättet att ragga på, eller vad man ska säga. Utan mer en rolig grej att göra bara :P

 

En "Free hugs", tröja skapar ju lite temporär närkontakt. Men inte det mer permanenta som man kanske är ute efter när man är singel ;P

 

tjaaaaa om free hugs är för basic för dig kan du ju göra som några som jag såg på närcon och gå med en skylt där det står "  VEM VILL GIFTA SIG MED MIG !"   XD 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Relationstråd, kul!

 

Jag frågar mig lite om det här med att animefans inte är kända för att ha relationer är lite att underskatta människor dock!

Får för mig att idag så är det lite liksom din everyday f*ck som är ett animefan, åtminstone i någon grad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inte tillräckligt grovt!

Enklare och mer praktiskt att utgå ifrån att alla är idioter, så kan man bara bli positivt överraskad!

 

Lite så jag gör med spel och filmer :P

Kanske man borde tillämpa samma system på sin partner eller framtida partner?

 

"Jessica får 2 av 5 äpplen : Hon är bra om man är ute efter lite snabb och sliskig action, men ingen man orkar hålla sig igenom om man är nykter"

 

"Josefin får 3 av 5 äpplen : Hon är kanske är lite tråkig i början, men med den imponerande grafiken orkar man hålla sig tills det blir lite mer spännande"

 

Eller nå sånt

:P

 

tjaaaaa om free hugs är för basic för dig kan du ju göra som några som jag såg på närcon och gå med en skylt där det står "  VEM VILL GIFTA SIG MED MIG !"   XD 

 

Rakt på sak xD

Dock skulle jag nog vilja gå på något i stil med

"Singel nörd söker likasinnad"

eller nå sånt :P

Vill man gå "djupare" i det så kan man även ha en lista på ens hobbies på ryggen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ahhh blev inspirerad att göra en serie om det här ämnet =)  Inga karaktärer är baserad på någon här på forumet, och själva serien är inte påbörjad ännu, men tänkte att det är ett ganska kul ämne =)

 

http://rainydaysunshine.deviantart.com/art/A-comic-about-finding-love-476213228

 

Om jag kommer ihåg så ska jag hålla koll där :P

 

Har inga problem med att på litet eller helt bli baserad i serien

Vare sig om det är bra, dåligt, snällt elakt :P

Så iaf allt jag skriver/säger här är helt öppet för användning, hur man vill ;P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänkte mest att man kan skämta om olika stereotyper, har ju hört om vilka skamliga förslag tjejer oftast får exempelvis. Men får väl se, är ju expert på att skjuta upp och inte ta tag i saker innan jag hittar något nytt att rita på =)

 

men bra att veta att ingen tar illa upp =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sedan kanske man kickar i gång den där

"Shit nu blir jag våldtagen"

känslan, om man börjar stirra på någon tjej och springa efter.

 

Typ sitter på en parkbänk, så kommer en söt tjej springandes. Plötsligen reser man sig upp och skyndar efter :P

 

Annars får jag fixa mig lite Xanax, knapra i mig det och sedan ut på byn och låta min medicinerade personlighet ragga. Och vare sig man får napp eller ej, så är man fortfarande lugn och kan somna skönt på kvällen :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag en kanske mer relationsrelaterad fråga :P

 

Hur ung/gammal är ok?

 

Jag är 29, fyller 30 nästa år.

 

Hur långt kan jag gå innan man kommer in i "creepy zone" eller är verkligen åldern bara en siffra?

 

Har en kollega (som jag personligen inte gillar :P), han är 62 eller 63 eller något sådant. Hans flickvän är 26 -.o

Nästan 35år yngre. Tycker själv både att det är lite på "creepy" hållet och att de inte borde ha något gemensamt. Åldersskillnaden gör vanligen att man gillar olika saker.

Dock i detta fallet så är hon från afrika någonstans. Så de har en typ "symbios" förhållande.

Hon får bo i Sverige och slippa fattigdom och sånt från afrika.

Han får någon att doppa sig i och skryta om (vare sig man vill veta eller ej)....

aja, tillbaka till ämnet :P

 

Är kille 63, kvinna 26.. (eller tvärtom) Ok?

Om man tänker att det är "halva åldern"

så kan jag som är 30 (säger vi för jämna talets skull :P), då ska jag ha någon som är 15. Då är det genast inte ok :P 

eller om man tar åldersskillnaden i sig så ska hon vara ca -5år gammal.... Eller tvärt om. Att min nya tös är 60-65 år -.o

 

.....

 

Iaf tebax till det jag själv funderar på just nu.

Jag är 30 år, och har faktiskt haft 18-20 åringar som varigt flörtiga. Är den åldern ok?

"Du gör de som känns rätt"

jo, kanske. Men jag ligger på linjen mellan

"woho, hon är en söt 18-20åring och... hon är ju hela 10 år yngre"

:P

så, ja

 

....

 

vad är ok?

Vart går gränsen?

eller är åldern verkligen bara en siffra?

 

(Har även planer på att lite randomly hoppa in med andra frågor/ämnen, när tråden känns som den kallnat av lite. Jag måste ju hålla min bäbis vid liv ;P)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...