Hoppa till innehåll
Anime.se

Attack on titan, den bästa animen! Eller??...


Mew
 Share

Rekommenderade inlägg

Hai! Jag har tänkt lite. Jag har sett färdigt den första säsongen av "Attack on titan" och det var nog den bästa animen jag någonsin sett och jag är AS PEPP på den andra säsongen! :inlove: :inlove:

 

Men, är det verkligen DEN bästa? :surprised: 

 

Ja,ja, alla som har sett den kan nog medge att den är rätt fantastik, men jag undrar, om nånon vet om om det finns någon spännande action anime, som är så bra, att den är på samma nivå som attack on titan? :ssad:

 

Såå, om några Shingeki no Kyojin fans ser detta, snälla, för mig, och för dem säg till om ni vet nåt'  :heart:

 

Ha det gött guys!  

                           / :psyduck:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker den e bra absolut men som Mikmento sa så tycker ju folk olika XD och elfen lied hell yeah !!! 

 

 

and well u could always try to google it XD  i did it and got some hits 

 

http://calebmelvern.hubpages.com/hub/anime-like-attack-on-titan

 

http://cheekykid.hubpages.com/hub/Animes-like-Shingeki-no-Kyojin

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=mZXCbVwMmwg

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Världsbyggandet i Shingeki no kyojin är riktigt bra, jag gillar det. Full Metal Alchemist och Seirei no Moribito är lite lika på den punkten, så jag råder dig att titta på dem. Svenska översättningen av mangan är bra. Death Note är väldigt lik produktionsmässigt, så titta på den serien om du gillade animationen, musiken och dramatiken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

btw btw !! OM  du inte visste det så kommer en OVA  :D  

 

https://www.youtube.com/watch?v=qRxdPOk4J-4

 

god dang levi <3 måste ha sett trailern mins 10 ggr XD  men maah!

SHIIT vad mäktigt!!! Tack så hiiimla mycket!! Jag tror att jag kommer att se den trailen minst en gång varje dag bara för att den är så AWESOME.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hai! Jag har tänkt lite. Jag har sett färdigt den första säsongen av "Attack on titan" och det var nog den bästa animen jag någonsin sett och jag är AS PEPP på den andra säsongen! :inlove: :inlove:

 

Men, är det verkligen DEN bästa? :surprised:

 

Ja,ja, alla som har sett den kan nog medge att den är rätt fantastik, men jag undrar, om nånon vet om om det finns någon spännande action anime, som är så bra, att den är på samma nivå som attack on titan? :ssad:

 

Såå, om några Shingeki no Kyojin fans ser detta, snälla, för mig, och för dem säg till om ni vet nåt'  :heart:

 

Ha det gött guys!  

                           / :psyduck:

Jag håller nu inte med att "Attack on Titan" är en av de bästa animen ute i världen, men jag antar att du gillar actionspäckade animen. Om du älskar fint animerade actionscener kan du även kolla lite på "Fate/Zero". Gen skriver och Kajiura Yuki komponerar soundtracket. Bätter än så är svårt att toppa. Det tar ett tag innan allt drar igång men har du tålamod att sitta igenom 2-3 avsnitt innan det grejer händer på riktigt så är den superb.

 

Annars finns det många andra bra action animen så som "Black Lagoon" som är något äldre, så om du inte är jätteskinkig så ska den nog också passa bra.

 

Jag vill gärna även slå ett slag för "Katanagatari", då det är en av mina favorit serier. Eftersom jag inte hör allt för många prata om denna serie antar jag att inte allt för många känner till den. En synopsis kan man enkelt hitta med google, men jag kan börja med att säga att det är samma författare som har skrivit denna "light novel/lättroman" som har skrivit "(bake/nise/etc.) Monogatari" serien så det är en mycket bra skriven serie.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså. Helt klart en bra sierie. Men fantastisk?

Känns ju som det finns helt obegränsat med liknande serier från 90- och 00 talet? Eller missförstår jag något?

Vettefasen asså, har inte Attack on Titan en ganska unik framtoning med råhet och energi? (Jag har iofs knappt sett nåt av animeversionen, så jag vet ju inte exakt hur den är.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vettefasen asså, har inte Attack on Titan en ganska unik framtoning med råhet och energi? (Jag har iofs knappt sett nåt av animeversionen, så jag vet ju inte exakt hur den är.)

Med vad som skrevs ovan så tolkade jag det som att det var typisk action-drama animé som syftades på. och sådan duggade det ju tätt av förr. :)

 

Men du har en poäng. Jag är ju som bekant svag för råa och brutala storys. Men de brukar ofta ha en mindre energisk framtoning. Ett lånmgsamare tempo för att skapa stämingen. Exempelvis Kara no Kyoukai och Higurashi.

 

Samtidigt som mer energiska serier som typ Macross och Kåd Gås, brukar sakna den dystra råheten.

 

Det är en "kul" kombination helt klart.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Njaaa, Jag tycker att ToN är en extremt bra serie. Men samtidigt så är den lite överskattad i min syn. Jag tycker nog så eftersom att jag hade hör att den var "SÅÅ ÅÅ BRA, BÄSTA JAG HAR NÅGONSIN SÄTT" osv.. så jag hade väldigt höga förväntningar och när jag såg den så blev jag lite besviken men jag kan helt klart hålla med om att den hamnar på top 10 listan. 

(Fast jag klarade inte att kolla på alla ep i streck,, Them feeeeels ;__;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Njaaa, Jag tycker att ToN är en extremt bra serie. Men samtidigt så är den lite överskattad i min syn. Jag tycker nog så eftersom att jag hade hör att den var "SÅÅ ÅÅ BRA, BÄSTA JAG HAR NÅGONSIN SÄTT" osv.. så jag hade väldigt höga förväntningar och när jag såg den så blev jag lite besviken men jag kan helt klart hålla med om att den hamnar på top 10 listan. 

(Fast jag klarade inte att kolla på alla ep i streck,, Them feeeeels ;__;)

 

Instämmer helt! Däremot så sade ingen till mig att den skulle vara super bra eller liknande. Men jag blev en av de där personerna som blev helt knasig över hur bra animen var efter första episoden. Troligen för att det är så få animes jag faktiskt tycker om i varje säsong. När jag hypade sönder en vän om denna såg han den givetvis, men tyckte inte den va så bra som han förväntat sig. Självklart tyckte han den var bra dock. Kanske ligger nåt i hur man tipsar folk ;p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 9 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...