Hoppa till innehåll
Anime.se

[2014-09-26] Spelhelg .001. - Tera Online, League of Legends


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

Roligt initiativ! Jag kan med rätt så stor säkerhet vara med på BF3 idag (tankar ner spelet nu) men om jag inte kan vara med så meddelar jag det i god tid. Med det kanske jag kan återställa lite av min ära från sommarspelsturneringen!

 

På lördag är jag troligtvis upptagen men om det skulle bli ändrade planer så kan jag hänga på.

 

League of Legends hade jag velat vara med på men jag åker till jobbet strax efter 20:00 så det kanske blir lite för tätt inpå om vi ska börja 19:00. Om vi skulle börja prick 19:00 så skulle jag kunna vara med på en match åtminstone.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Roligt initiativ! Jag kan med rätt så stor säkerhet vara med på BF3 idag (tankar ner spelet nu) men om jag inte kan vara med så meddelar jag det i god tid. Med det kanske jag kan återställa lite av min ära från sommarspelsturneringen!

 

På lördag är jag troligtvis upptagen men om det skulle bli ändrade planer så kan jag hänga på.

 

League of Legends hade jag velat vara med på men jag åker till jobbet strax efter 20:00 så det kanske blir lite för tätt inpå om vi ska börja 19:00. Om vi skulle börja prick 19:00 så skulle jag kunna vara med på en match åtminstone.

Vi flyttar fram eventet till 18:30 så du slipper stressa o/

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är något av en veteran dock. :happydrop: Jag har lirat sedan CBTs (mer eller mindre) och brukade strömma det jag ansåg "intressant". Kan hittas här.

 

Om det är på Killian kan jag ta på mig att skapa ett gille där, förmodligen. Men jag har inget emot att börja på helt ny kula på en ny server, då jag minns från tidigare konversation att det var lite motstånd att lira på en PvP server.

Antar att du har 2 hög levlade på killian, så du har inte möjlighet att skapa en ny karaktär?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Självklart är du välkommen!, vi hjälper dig med Teamspeak om vi kommer använda det. Du kan vänta med att skapa en karaktär tills på lördag då vi vet vilken server vi skall gemensamt spela på. Jag tror ingen utav oss är direkt någon mega lvl på Tera, ett tips kan vara att kolla på olika klasser på youtube. Sedan så är ju terakvällen inte förrns på Lördag om jag minns rätt. Och du kan ta bort redan skapade gubbar, dock så är det en 6 timmar delay innan du kan skapa en ny. Vad jag förstår så får man ha max 2 karaktärer på en server. Men du kan ju som sagt kika på youtube på olika klasser och sedan prova olika klasser för att se vilken som passar digom du känner för det. Vi hörs! nu ska jag sova :P

 

Tack så mycket :)

 

Jag har använt TS 3-9 gånger i mitt liv, så med lite hjärna och hjärta så ska det nog gå bra (probably är mottot). Jag läste på en wordpress blog om de olika klasserna och funderar på priest eller sorcerer, om de inte är helt värdelösa (som i skyrim "cough" "cough" eller som necros och hunters GW2).

 

Det har varit lite strul med att få igång Tera då den inte riktigt vill patcha... men vi får hoppas att jag får igång allt tills imorgon. :widegrin:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen aning faktiskt. Det är mer krångligt med tanke på att det bara finns en riktig faction.

 

PvP är i runda slängar så att du kan bonka på vem faen du vill vart du vill :P

Vet med mig i OBT att en pvp server som vart mer eller mindre tom pga höglvlade karaktärer slog ihjäl låglvlade för fulla muggar vid en bro som skulle ta de låglvlade karaktärerna till en annan zon, och för er som undrar så var det just den bron som var den enda passagen till den nya zonen.

Är väll lite sådant som får en att tacka nej till PvP servrar.

Så jag ser gärna att vi lirar på en PvE, där du mer eller mindre har dueller och inte kan slakta folk utan att fråga om lov så att säga :blush: . Har 3 chars på Fraya (22, 13, 23 i lvl) och veteran acc så där kan jag tänka mig att spela :P

 

 

Jag läste på en wordpress blog om de olika klasserna och funderar på priest eller sorcerer, om de inte är helt värdelösa

Båda klasserna är bra och relativt roliga att spela, men det bästa är att göra sig en karaktär och lvla den till 10 (går rätt fort) och känna efter hur den funkar för dig. Av egen erfarenhet så är Priest rätt rolig att spela, men krävs lite mer engagemang på högre lvl.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PvP är i runda slängar så att du kan bonka på vem faen du vill vart du vill :P

Vet med mig i OBT att en pvp server som vart mer eller mindre tom pga höglvlade karaktärer slog ihjäl låglvlade för fulla muggar vid en bro som skulle ta de låglvlade karaktärerna till en annan zon, och för er som undrar så var det just den bron som var den enda passagen till den nya zonen.

Är väll lite sådant som får en att tacka nej till PvP servrar.

Så jag ser gärna att vi lirar på en PvE, där du mer eller mindre har dueller och inte kan slakta folk utan att fråga om lov så att säga :blush: . Har 3 chars på Fraya (22, 13, 23 i lvl) och veteran acc så där kan jag tänka mig att spela :P

 

Båda klasserna är bra och relativt roliga att spela, men det bästa är att göra sig en karaktär och lvla den till 10 (går rätt fort) och känna efter hur den funkar för dig. Av egen erfarenhet så är Priest rätt rolig att spela, men krävs lite mer engagemang på högre lvl.

Det låter roligt. Saknar healer rollen ganska mycket då den inte existerar i GW2. Men en fråga är ju hur enkelt det är att hitta ett "party" som healer. Vanligtvis brukar det alltid vara brist på sådana i MMORPGs men jag vet inte riktigt hur det är i Tera, för om det är svårt så kanske jag ska överväga att spela en DPS klass istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det låter roligt. Saknar healer rollen ganska mycket då den inte existerar i GW2. Men en fråga är ju hur enkelt det är att hitta ett "party" som healer. Vanligtvis brukar det alltid vara brist på sådana i MMORPGs men jag vet inte riktigt hur det är i Tera, för om det är svårt så kanske jag ska överväga att spela en DPS klass istället.

Kan vara lite svårare på lägre lvl men ju högre lvl du blir desto viktigare blir det att ha en healer i partyt för att överleva i grottor och mot bossar etc. Jag tror däremot att det inte är brist på dps i Tera :P När jag var aktiv så var det Lancer och Healers som saknades mest. Dps fanns/finns det i överflöd.

Ska tillägga att du endå inte kommer göra några grottor före lvl 15 har jag för mig :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Antar att du har 2 hög levlade på killian, så du har inte möjlighet att skapa en ny karaktär?

 

Folk som köpte spelet långt innan kunde ha upp till 8 karaktärer, och nu går det att utöka till 12 per konto. Alla konton efter reaper-patchen får en gratis extra character slot, om jag minns rätt.

 

 

Vad är det för skillnad mellan PVP och PVE servrar? Jag vill helst inte se att vi alla blir överkörd på lvl 1 av någon berserk på max lvl haha

 

Det är inte så stor skillnad. Den enda skillnaden är att folk (efter nybörjarön) kan döda dig, men det finns sätt att kringgå det. Dock inte helt. De flesta zonerna i Tera har flera kanaler man kan hoppa emellan, och alla PK:are och generellt håller sig i kanal 1. Dessutom vill jag inte påstå att populationen i spelet är stor nog för att alla kanaler ska vara smockfulla, ännu mindre på PvE.

 

 

Kan vara lite svårare på lägre lvl men ju högre lvl du blir desto viktigare blir det att ha en healer i partyt för att överleva i grottor och mot bossar etc. Jag tror däremot att det inte är brist på dps i Tera :P När jag var aktiv så var det Lancer och Healers som saknades mest. Dps fanns/finns det i överflöd.

Ska tillägga att du endå inte kommer göra några grottor före lvl 15 har jag för mig :P

 

Att heala i Tera är ganska stor skillnad mot traditionella MMO:s, jag tycker du ska absolut prova!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Voffe är mannen med guldmynten! 

Efter att jag blivit undervisad i Tera av Voffe så är jag nu helt övertygad att vi ska köra på servern: "Kilian". Så logga in där och skapa eran nya karaktär! Skicka sedan en ansökan till vårat guild: "animepunktse" och inkludera erat forumnamn i ansökan. Vi ses!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anime.se's första spelhelg är nu officiellt över! Det var ett trevligt event utöver mina förväntningar, jag ser framimot fler spelhelger här framöver med ännu fler deltagare. Ett stort tack till alla inblandade!

 

[2014-09-26] Spelhelg .001. - Tera Online, League of Legends, "Official Aftermovie"  :P

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...