Hoppa till innehåll
Anime.se

Higurashi på Steam


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag visste att MangaGamer skulle släppa Higurashi på Steam, men jag hade missat att de skulle uppdatera karaktärsteckningarna! (Flera månader gammalt!) Jag har varit lite sugen på att spela Higurashi, men teckningarna har varit ett hinder.

 

När jag först läste att "MangaGamer ska uppdatera teckningarna" så tänkte jag att de kanske skulle få använda PS2-teckningarna, men det blir alltså nya teckningar, av Kurosaki från japanska porrspelstillverkarna Caramelbox. Jag har lite svårt att tänka mig att MangaGamer har tillräckligt med vinstmarginal för att anlita illustratören för att göra nytt bara för dem, så det kanske är från någon japansk re-release? MangaGamer gör dessutom en ny översättning, och redan det kostar ju en del.

 

Nedan: Mion i original, Mion i Playstation 2-versionen, Mion i den kommande Steam-versionen.

 

CySd.jpg

 

Red.: Rena.

Ntqv0.jpg

 

Red. 2: Programmeraren siktar visst på att man ska kunna byta mellan nya stilen och originalstilen medan man spelar, så den som föredrar originalet kan fortfarande ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Intressant. Efter att jag såg serien första gången och insåg att det från början var en Visual Novel så blev jag sugen på att spela eller åtminstone testa det men när jag såg teckningarna så blev jag lite avskräckt. Nu påminner de mer om hur jag är van att se karaktärerna så det hindret är ur vägen. Sen att det kommer till Steam med översättning och allt så ser jag ingen att anledning att inte prova det, möjligtvis är det väl tiden som kommer att hindra mig för det har den en tendens att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Urk, vilken ful ny design. Mions bröstkorg och hals ser helt tokiga ut.

 

Jag skulle gärna köpa Higurashi-spel (och Umineko) på Steam eller någon annan plattform enbart för smidigheten, och möjligheten att slippa byta Windows-lokal men den nya tecknarstilen är inte övertygande. Har redan spelen på CD med originalteckningarna, och hade snarare sett fram emot en möjlighet att få PS2-grafik och -musik till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kände också att Mion var lite off först men om man tittar närmare så är den rätt trogen både orginalet och PS2 varianten. Byststorleken och den generella hållningen är densamma som i orginalet, men tillägget av detaljer under bysten gör att det ser lite större ut, en onödig detalj kanske. Däremot kanske det är sånt som händer när en porrspelstecknare blivit tilldelat uppdraget.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...