Hoppa till innehåll
Anime.se

"Terra Formars" eller rättare sagt: "Terror Censurering"


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

Vafan!?

Efter att jag en gång i mitt liv läst Terra Formars mangan så blev jag väldigt hypad inför just denna säsong av anime. Terra Formars skulle nämnligen bli anime.

Men efter 2 avsnitt in i animen så blöder mina ögon, mina ögonlock håller på ramla av och mina händer sugs ständigt mot ansiktet till en "Picard dubbel ansiktspalm" som det vore ett svart hål i mitt ansikte.
DanBackslide-405338_604_403.jpg

Hur fan kan man censurera hela fighterna!! Det var fan allt ifrån 70% bläcksvart till 100% censur. En helt jävla svart skärm! WHAT THE FLYING FUCK!? Visas den på en kanal i Japan som motsvarar nickelodion eller?!

Hela min upplevelse är förstörd... Vettufan... Jag kanske till och med droppar animen då den inte alls gör Terra Formers-mangan rättvisa. Jag måste fan gå ut NU! mitt i natten och sparka på en tall och klösa på en gran för att lugna mig.

Producenterna till Terra Formars animen censurerar fan minst 10 gånger mera än den Japanska Porr industrin gjort under alla sina år från början av 1960-talet.

Censur Spoilers (Bilder)

LDbW1zv.png
getting-fucked-in-the-ass.png

Censur Spoiler **VARNING** Innehåller en "gif" (bildsekvens) från en fighting scen.
Censoring.gif
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har ju hört lite gott om Terraformars-mangan i några år – samt att den är rasistisk i någon mån som jag inte riktigt fått klart för mig hur – så jag såg fram emot animen. Men när den då började sändas så började folk snacka om hur dåligt animerad den är, då började jag tveka om det var värt att se den. Jag blev nästan lite sugen på att se tågkraschen medan den händer, för tydligen hade studion bara gjort klart 2-3 avsnitt just innan första avsnittet skulle sändas (välplanerade produktioner kan ha avsnitt färdiga ett halvår i förväg), men inte ens det känns speciellt lockande när den nu ska vara så löjligt övercensurerad.

 

Haha, förresten, undrar om de inte använder censur som en ursäkt för att dölja dålig animation!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är tydligen flera som har reagerat över det, plus att det spekuleras att censuren är till just för att öka försäljningen av DVD och Blu-ray. Värre censur har jag då aldrig sett. OVA- avsnitten verkar dock vara orörda.

 

Av någon sjuk anledning har jag bara sett dödsscenerna från OVA:n och mangan och sen bestämt att det är inget för mig. Jag var tydligen bara tvungen att se folk lemlästas bara för att sen säga "Nope!", and just walk away.  :tireddrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade tänkt att kolla på den men efter att jag läste det här så blev jag lite osäker. Lite censur godtar jag men när halva bilden försvinner av diverse effekter som helt klart inte ska vara där så blir jag bitter. Jag avvaktar lite och ser hur det går, om det inte blir någon förbättring så väntar jag på blåstråle-versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sett dom två första avsnitten, visst är censuren aningen överdriven men historien i sig anser jag vara tillräckligt intressant. Samt känner jag väl lite att tja, det är ju rätt uppenbart vad som pågår oavsett om jag inte ser halva bilden, så jag kan leva med det ändå.

:psyduck:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har aldrig läst mangan men jag hörde innan Terra Formas släpptes att det 'typ' skulle va mycket gore med 'insekter' vilket inte riktigt stämde med mina förväntningar (vet inte om man kan kalla dessa insekter för 'insekter' känns som nån hybrid människa). Jag tyckte i varje fall att animen såg väldigt lovande ut efter första episoden (tycker mycket flashbacks är helt okej för att lära känna en karaktär). Efter andra episoden kände jag bara att jag droppar den... iallafall för tillfället. Animen känns riktigt stressande då de försöker få ut all fakta i en episod och förklaringarna är också för korta. De radar upp en massa karaktärer som man knappt får lära känna eller ens bry sig om och avrättar dem... Inte för att man behövde lära sig känna dem. Knappast originella karaktärer.

Det värsta, som redan nämnts, var ju all censoring. För mycket slakt och fighting scener plus att man inte får se något. Får bara huvudvärk av att försöka tyda vad som händer genom att lyssna på ljudet. Inte min grej helt enkelt.

 

Tänker ta och avvakta och se vad andra har och säga efter episoderna som kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Jag tyckte den verkade lite intressant till en början men häpnade också över den kraftiga censuren och undrade stillsamt om det var så råa scener att det verkligen var äckligt. Men så kom jag över den ocensurerade versionen och jämförde. Tyckte mest det var rätt fånigt att censurera mycket av det som de hade tagit bort så Sceleris tanke om censur för att boosta dvd-försäljning är nog inte så dum. Men å andra sidan så visades den ju på Crunchyroll där barn kan se sånt de inte borde så...

Men själva serien tyckte jag blev bara tramsig och dålig, det hoppades fram och tillbaka mellan en massa karaktärer som man inte får presenterade knappt och så vips iväg till nästa händelse. Storyn verkade vara nån sort hopkok av något längre, gissar att mangan är mer utförlig, och det blev svårt att hänga med nästan. Man kände nästan som om man hade missat ett avsnitt nånstans då och då. Tvingade mig iaf. igenom de sista avsnitten, men tänker inte bry mig om det kommer uppföljare.
Nä, den blev långt ifrån det jag hade hoppats på och fick sålunda inte så höga betyg heller. Nu får jag försöka trösta mig med något annat kul.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...