Hoppa till innehåll
Anime.se

Säsongstrådar


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag startade just en "anime vintern 2004/2005"-tråd, för jag tänkte att det hade varit kul att få lite perspektiv på anime. Liksom, vi bör ha ett hum om vad som sänts förut för att exempelvis kunna säga om saker blivit bättre eller sämre, och tänka på hur det mesta vi ser är slit-och-släng.

 

Alla får givetvis starta säsongstrådar, men det är mycket jobb om man ska ha mer än titlar och bilder. Nedanför är mina datumriktlinjer för säsongerna, om det är till någon hjälp.

 

Vinteranime startar mellan 22 november och 20 februari, men flest omkring 8 januari.

Normal premiär är 25 december till 22 januari. Tjuvstart är 22 november till 24 december, och eftersläntrare kommer 23 januari till 20 februari.

 

Våranime startar mellan 21 februari och 21 maj, men flest omkring 5 april.

Normal premiär är 22 mars till 19 april. Tjuvstart är 21 februari till 21 mars, och eftersläntrare kommer 20 april till 21 maj.

 

Sommaranime startar mellan 22 maj och 20 augusti, men flest omkring 6 juli.

Normal premiär är 22 juni till 20 juli. Tjuvstart är 22 maj till 21 juni, och eftersläntrare kommer 21 juli till 20 augusti.

 

Höstanime startar mellan 21 augusti och 21 november, men flest omkring 5 oktober.

Normal premiär är 21 september till 19 oktober. Tjuvstart är 21 augusti till 20 september, och eftersläntrare kommer 20 oktober till 21 november.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...