Hoppa till innehåll
Anime.se

[2015-01-09] Spelhelg .004. - Alien Swarm, LoL, EVE Online + Tävling


Soverejn
 Share

Rekommenderade inlägg

Årets första spelhelg firas med en utlottning av ett spel!

Allt du behöver göra är att delta i ett utav spelevenemangen, vinnaren dras på söndag kväll efter evenemanget.

Spelet är "Red Orchestra 2", skriv gärna i tråden om du redan äger det.

 

  • Om du vill vara med, frågor eller önskemål, skicka pm till mig eller skriv här i tråden.
  • Självfallet så ska du inte rösta i ett event du inte kommer att delta i.
  • Håll utkik i tråden och på teamspeak, blir det för lite deltagare för ett spelevenemang så kommer jag fråga i tråden om det finns intresse för annat spel t.ex. League of Legends

 

10/1 Lördag: ALIEN SWARM F2P (Steam)  ~ Tid: 13:00

Alien Swarm är ett 4-spelar co-op shooter som är gratis på steam, bara att ladda hem och hänga med. OBS max 4 platser, först till kvarn.

 

Bekräftade deltagare: Soverejn,

 

10/1 Lördag: LEAGUE OF LEGENDS ~ Tid: 19:00(Ladda ner och häng med oss på vårat korståg!)

SEBASTIAN är tillbaka och tar med er på äventyr i Summoner's Rift.

 

Aldrig spelat League förut? Pm:a mig så fixar jag så att jag eller någon annan går igenom grunderna för dig innan det är dags för huvudeventet.

 

Tiden anpassas efter deltagarnas önskemål.

 

Bekräftade deltagare: Soverejn, Mathjuice, Saten

 

 

11/1 Söndag: EVE Online ~ Tid: TBA (Ladda ner en extended trial här!)

Jag går igenom grunderna och förklarar lite grann om hur EVE fungerar och vad man kan göra osv. Sedan så sponsrar jag er med skepp och utrustning så att vi kan flyga i flotta och pvpa resten av kvällen.

 

OBS! Det tar tid att träna skills, så om ni vill vara med så måste vi komma överens om en tid så fort som möjligt innan eventet där jag kan hjälpa er och skicka er en lista med skillböcker att köpa in samt förse er med pengarna som behövs. Samt så måste ni välja en ras och vilken faction ni vill träna skepp för, det finns fyra stycken och skeppen ser väldigt olika ut.

 

Tiden anpassas efter deltagarnas önskemål.

 

Här kan ni kolla på videos om EVE, och nästan alla skepp som finns på en bild i tråden också.

 

Bekräftade deltagare: Soverejn, Klona

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är sugen på att vara med på Eve på söndag men jag har börjat jobba natt igen så behöver börja rätt så tidigt. Gällande fredag och lördag så får jag återkomma om jag kan vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde kunna spela LoL på lördag eftermiddag, resten går nog inte så bra på en fem år gammal laptop.

 

Sen så i framtiden borde vi kanske prova Alien Swarm: 4-player coop free-to-play på steam med aliens och skjuta-skjuta från fågelperspektiv. Riktigt kul om man är fyra vänner över chatt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Borde kunna spela LoL på lördag eftermiddag, resten går nog inte så bra på en fem år gammal laptop.

 

Sen så i framtiden borde vi kanske prova Alien Swarm: 4-player coop free-to-play på steam med aliens och skjuta-skjuta från fågelperspektiv. Riktigt kul om man är fyra vänner över chatt.

Kan jag få bekräftelse på att du är med på Alien Swarm och LoL? :psyduck:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vinnaren i utlottningen av Red Orchestra 2 är:

Saten

 

Ett stort tack till alla som deltog denna helg och ett stort grattis till Saten som vann RO2. Tyvärr så krackelerade inspelningen denna gång så det kommer inget filmbevis på våra äventyr :(

 

Spelhelg 004 är nu officiellt över;

 

Vi ses nästa gång! o/

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Share

×
×
  • Skapa nytt...