Hoppa till innehåll
Anime.se

One Piece


Duke_Dark
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

SBS-hörnan (LBFJ) är ju underbar. Det som gör volymerna läsvärda.
Jag tycker de är barnsliga och sega. Inte det bästa precis.

Ja? One Piece är ju riktat för barn i första taget. Då är det ju klart att det är barn som skriver in.

Jo det är kanske klart men lite överdrivna eller hur? Om du har läst dem kanske du kan förstå att man kan reta sig på dem ganska rejält. Det är i alla fall min åsikt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är kanske klart men lite överdrivna eller hur? Om du har läst dem kanske du kan förstå att man kan reta sig på dem ganska rejält. Det är i alla fall min åsikt.

 

Varför det? Det är ju helt uppenbart att Oda välkomnar sådana brev; han är ju precis lika oseriös själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo det är kanske klart men lite överdrivna eller hur? Om du har läst dem kanske du kan förstå att man kan reta sig på dem ganska rejält. Det är i alla fall min åsikt.

 

Varför det? Det är ju helt uppenbart att Oda välkomnar sådana brev; han är ju precis lika oseriös själv.

Jo i vissa lägen. Men det beror på tycker jag.. Men som flera säger att serien är lika oseriös håller jag rakt inte med om. Den är så klart inte dö seriös hela tiden men det är skilldnad på komedi och flams.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men som flera säger att serien är lika oseriös håller jag rakt inte med om. Den är så klart inte dö seriös hela tiden men det är skilldnad på komedi och flams.

 

Det är mest i SBS-hörnan som han är mer eller mindre rakt igenom oseriös.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ni får inte hata mig, men jag skulle aldrig ens röra en One Piece manga! :)

Allt är så lamt med serien att den får mig att darra av skräck... XD

 

Om jag får fråga, vad är det i den som gör dig så illa till mods då?

Jag ser inget fel på den alls. Den har det mesta som en serie ska ha enligt mig, vad fattas eller är fel på?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast "lamt" är inte precis ordet jag skulle använda för att beskriva One Pieces tillkortakommanden. Snarare då "enformig" eller "utdragen".

 

Det som gör One Piece till den hit det är är att den funkar även för sin målgrupp men i viss mån även för de utanför målgruppen. Den har vissa egenheter som drar till sig kvinnliga läsare och vuxna läsare, och ser man på den med lupp är den faktiskt ovanligt välgjord. Även om man inte gillar One Piece går det inte att komma ifrån att Oda faktiskt gjort ett ordentligt bra jobb.

 

Men jag måste erkänna att jag tycker den är för utdragen. Den hade gärna fått sluta vid bok 20.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast "lamt" är inte precis ordet jag skulle använda för att beskriva One Pieces tillkortakommanden. Snarare då "enformig" eller "utdragen".

 

Det som gör One Piece till den hit det är är att den funkar även för sin målgrupp men i viss mån även för de utanför målgruppen. Den har vissa egenheter som drar till sig kvinnliga läsare och vuxna läsare, och ser man på den med lupp är den faktiskt ovanligt välgjord. Även om man inte gillar One Piece går det inte att komma ifrån att Oda faktiskt gjort ett ordentligt bra jobb.

 

Men jag måste erkänna att jag tycker den är för utdragen. Den hade gärna fått sluta vid bok 20.

 

Redan där? Då skulle det inte vara mycket material kvar att läsa för oss...

 

Att den är välgjord håller jag med om, och den är dessutom rik på detaljer -vem upptäckte t.ex. den där speciella pandamannen bara sådär? inte jag iaf... (togs upp i LBFJ).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tyckte jag att det som hände vid resturangbåten var oerhört seg, och det var en lättnad när det var över.

Nu när de äntligen har tagit sig in i storleden börjar det bli riktigt spännande.

I animen eller mangan?

Jag måste anta att du syftar på mangan eftersom det ligger i det forumet men det låter mer som animen om jag får säga det själv. I animen är det ganska segt men inte i manga eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

One Piece är ju ganska charmig, det totala flummet gör ju att den står ut en bit från de flesta andra shounen jump mangorna, plus att den också är ganska charmigt tecknad.

Dock börjar den bli lite utdragen... och med tanke på att de inte verkar särskilt nära slutet i volym 30 (om man får anta att slutet är att Luffy hittar one piece eller nått sånt), och om dom fortsätter i samma tackt som hitils så känns det som om serien kommer kunna forsätta i princip hur länge som helst (dom kan ju hitta på i princip hur många olika öar med hur många "sidequest" som helst).

Men å andra sidan så har ju storyn iafal lite variation (det är inte riktigt "ny ond kille -> mellansnack -> ond kille blir spöad", bara nästan :) ), man får se hur länge serien håller på, inte alltför otroligt att serien avslutas hastigt eftersom dom tröttnat på den eller för att folk slutar läsa den om den drar ut i oändligheten... Serien borde trots allt gå att avsluta på 5-10 volymer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Men herregud, de håller ju på och tjafsar på båten i TVÅ HELA volymer.

Och ja, det är mangan jag menar. Jag vet inte hur det är i animen, fast kampen mot kapten svart var tillräckligt långt för att vara extremt utdragen...

 

Tycker inte jag fast alla har ju sina olika smaker..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har alla skrivit så mycket så jag orkar inte läsa allt men jag kan svara på grundfrågan.

 

One piece är väl en ganska bra manga men jag tcker den är lite småtöntig

men alla gummiarmar och så vidare, visst den kan ha riktigt allvarliga stunder men jag tycker ändå att den är sämre än annan manga.

 

och om vi ska ta det här med animen så är den ännu sämre

men alla har ju olika åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...