Hoppa till innehåll
Anime.se

One Piece


Duke_Dark
 Share

Rekommenderade inlägg

jösses vad folk störde sig på det där jag skrev om att op kommer ut en gång om året i japan!!

 

Bara så ni vet så tror jag inte på det för att det låter lite konstigt, sedan skrev jag det bara för att jag läste det.

 

Men om jag skulle gå på all rappakalja jag läste skulle jag vara hur dum ibollen som helst!!

 

Men iallafall till er som stör sig såå mycket på det inlägget, så beklagar jag, men inte för en sekund att jag tror på det. >:)

 

men tro vad ni vill för det gör ni ändå!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 166
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

  • 3 years later...

Det drar ihop sig till en stor jävla smäll i marinkårens högkvarter när Vitskägg, Svartskägg, Shanks, stråhattspiraterna, shichibukai, Sengoku, hans tre admiraler och hundratusen soldater ska göra upp om Aces liv. Skalan av denna konfrontation understryks av att folk i alla hav är rädda för en världsundergång.

 

Vad kommer att ske?

 

Allt annat än ett massivt slagsmål med BURNING SHOUNEN PASSION skulle gå emot seriens stil men eftersom detta är finalen som markerar att halva sträckan till One Piece är avklarad kan vad som helst hända.

Boa Hancock lierade sig med Ruffy förr och verkar inte särskilt lojal i sin roll som shichibukai, kommer hon att göra det igen?

Vilken roll får Svartskägg och Shiryuu?

 

Hur kommer Vitskägg att reagera på att Ace inte är hans son - vet han ens om det? Ger han sig in i striden i tron om att han räddar sin son eller för att han är en viktig medlem av hans pirater?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Har faktiskt brutit mot mina principer och läst scanlations av One Piece. Läste nyss kapitel 551, och det är ju fruktansvärt spännande! Trodde OP skulle bara åker nedför efter Thriller Bark som jag tycke personligen var jättedåligt arc. Men nu är ju OP på topp igen, så mycket hemligheter man fått reda på nu! Just nu så läser jag OP på internet, ser animen och läser om den svenska utgåvan. One Piece period! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...
  • 7 months later...

En fråga till Simon: hur många volymer hann du översätta innan du fick sparken?

 

Fast nu när jag har nått den nivån av japanska att jag kan läsa manga på japanska (med hjälp av ett lexikon eller två) och faktiskt följa en historia funderar jag dock på att helt enkelt överge skeppet och helt enkelt läsa på japanska. Jag är lite kluven om jag ens ska fortsätta samla serien på svenska: man vill ju stödja den lilla manga-marknaden som finns i Sverige, men inte gärna Bonnier Carlsen efter vad de gjorde.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...