Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 5 months later...

Mitt namn är Henrik, jag bor i Örebro och är hiskeliga 37 år gammal. Är en ganska sporadisk animetittare, men har tänkt titta in här för att få lite mer tips och inspiration att se mer. Har gjort lite fansubbar i forntiden (från engelska) men det blir inte mycket sånt eftersom det är ett så otacksamt arbete.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Jag har varit medlem här ett tag, men har tydligen inte postat något innan nu? Hittar inget gammalt av mig iallafall.

 

Ska försöka vara lite aktiv nu, dock.

 

Linda heter jag =D Jag fyllde 26 för ett par månader sedan. Flyttade till Uddevalla med min sambo för ganska exakt ett år sedan. Jag tycker mycket om Namcobandai's "Tales of" spel. Andra spel jag gillar är Pokemon, Harvest Moon, Animal Crossing, Smash Bros., Grandia, Fire Emblem, Legend of Zelda mfl.

 

Jag tycker givetvis om anime/manga också, men favoriterna varierar mycket där. Mina hobbies är rita, skulptera, se film/tv, promenader, fotografera osv =]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Hej på er.

Jag lär ju vara en av Enterna på det här forumet med mina 40 år men vad spelar det för roll när vi alla delar samma intresse? :)

Bor i Gävle och blev inslängd i anime-träsket för 5-6 år sen då jag låg med ryggskott i en soffa var orörlig och en tjejkompis passade på att utnyttja situationen genom att spela en massa animeserier för mig och berätta utförligt om det mesta.

My-Hime och Princess Mononoke var de första jag såg och kan ju lugnt säga att jag var fast sen. Men intresset tog inte fart på allvar förrän förra hösten och nu har jag väl i alla fall det senaste året glott igenom ett 50-tal serier och mer lär det bli.

Japansk kultur och historia fascinerar mig och det här är ju bara ytterligare en del av det men ack så kul.

 

Har hängt på Anime-Planet några år men tänkte att det kunde vara kul att hitta ett svenskt forum att diskutera anime på utan att behöva knåda hjärnan för att kunna formulera sig som man verkligen tycker och tänker på engelska.

 

Ha det gott allihop!

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej.

 

Mitt namn är Mattias, är 23 år och kommer från den halvt anonyma norrlandskuststaden Kalix. En mångsysslare med många hobbys och inriktningar, där animé har haft ett väldigt stort inflytande. Annars har jag studerat på Kalix Folkhögskola inom film och tv och jobbat som kyrkogårdsvaktmästare. Övriga intressen är sport, musik, foto, film och spel.

 

Just nu så måste jag dock ta ikapp 5- 6 serier som jag halkat efter med samt utöka min samling av Lucky Star- och Negimapockets (eventuellt annan läsning om jag hittar rätt).

 

Hoppas att vi kommer ha det trevligt ihop!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen Mattias, kan säga direkt att jag aldrig ens hört talas om Kalix, fast jag är bara 17 år och obildad så... :P

 

Är också mångpysslare, fast dom flesta saker jag håller på med kan jag sitta ner med, förutom dans och foto.

 

Hoppas du kommer trivas här på Anime.se, titta in på IRC om du vill, ibland så blir det roliga konversationer där.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Så....det här är lite annorlunda. introducera mig på svenska. har länge letat efter en svensk anime sida, sen bc lades ned.

hursomhelst:

Mitt namn är Adam. jag är ungefär 19 år och är en casual otaku. jag studerar samhäll+konst, 3 år på gymnasiet.

extra knäckar som konstnär och hoppas kunna klara exam med grymt bra betyg.

 

Jag har hållit på med anime och manga i över 7-8 år och har inga planer på att sluta.

min första pocket var Dragonball 1 och sedan har One Piece tagit över som huvudserie nummer 1.

Läst de flesta ifrån shounen( naruto, bleach, one piece, fairy tail mer mera) och lite shojo (inte fan av yaoi eller yuri)

mina favoriter är dock Code geass, Hokuto no ken, JoJo's bizarre adventure och senaste negima.

 

Glad att kunna joina comuunityt och contribute. några frågor?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så....det här är lite annorlunda. introducera mig på svenska. har länge letat efter en svensk anime sida, sen bc lades ned.

hursomhelst:

Mitt namn är Adam. jag är ungefär 19 år och är en casual otaku. jag studerar samhäll+konst, 3 år på gymnasiet.

extra knäckar som konstnär och hoppas kunna klara exam med grymt bra betyg.

 

Jag har hållit på med anime och manga i över 7-8 år och har inga planer på att sluta.

min första pocket var Dragonball 1 och sedan har One Piece tagit över som huvudserie nummer 1.

Läst de flesta ifrån shounen( naruto, bleach, one piece, fairy tail mer mera) och lite shojo (inte fan av yaoi eller yuri)

mina favoriter är dock Code geass, Hokuto no ken, JoJo's bizarre adventure och senaste negima.

 

Glad att kunna joina comuunityt och contribute. några frågor?

Hur går det att extraknäcka som konstnär? :) Går det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hur går det att extraknäcka som konstnär? :) Går det bra?

 

Tja, det komiska är att de tavlor/ målningar som jag lägger ner mest tid på, blir aldrig utställda, utan det är de som jag bara gjorde för att jag antigen hade tråkigt eller bara måla av något.

så inga stora surrealistiska tavlor här inte, man vill bara ha mina bilder på växter, frukter och maya inspirerad konst.

Tja, jag ska egentligen inte klaga. De blir sålda iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hej, Bera här.

 

Jag har haft ett vilande manga och anime intresse ett bra tag nu. Jämfört med er kan jag definitivt kallas för novis så jag smygver runt här lite och letar efter tips på ny manga. Jag hade tänkt att läsa om min befintliga samlig och dokumenterar det på bera.webblogg.se. Kika gärna förbi, men vänta er inget mirakel, det mesta lär nog vara gammalt och mossigt i de flestas ögon. :reallyhappy:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Yaw, Tecin här!

 

Är en snubbe på 17år från Alingsås, 5 mil från Göteborg och är helt ny med Anime men älskar det...

Började med det för ungefär en månad sedan men tittar på det dagligen, började se på alla Ghibli filmerna med spirited away,laputa castle in the sky och mm. För typ två veckor sedan började jag se på H.O.T.D som jag bara älskade sen började jag se på Shakugan no shana som var så otroligt bra... älskadar den serien och ser fortfarande på den...

 

På fritiden ser jag på Anime,South park,gamera League of Legends och är med kompisar...

 

Favorit Serie: Shakugan no Shana

Favorit film: Clannad(såg filmen först ska börja se serien)

 

Gick med detta forumet för att träffa andra med samma intressen som mig....

Har ni några frågor så är det bara att fråga på.

mvh//Tecin

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Är en kille på 19 år som bara älskar Anime, läser lite manga men inte riktigt samma sak enligt mig ^_^

Har precis startat en översätta grupp som översätter olika anime till svenska, dock är vi inte så många

så det går lånnnnngsamt fram men ändå liksom =)

 

Har en hel del stav problem med det stoppar då inte mig från att kliva in i forumet och göra mig hörd.

Är även Moderator på ett flertal forum så kommer inte ha några problem här tror jag inte...

Bara alla välkommnar mig med öppna armar så gör jag självklart dessama!

 

Anledningen till att mitt intresse drogs hit är väll för att hitta personer som delar det som jag delar "ANIME"

Och det verkar ju som de flesta som vill dela med sig och prata om det, hänger här så då gör väll jag det

jag med då xD

 

Mina favorit serier är: Naruto, Bleach , One Piece... Några extra serier som jag gillar är Air Gear, Death Note,

Highschool of the dead, Kaichou wa Maid-sama, Toradora, Chobits mm...

 

En lista på favorit karaktärer är omöjligt, kommer bli för stor. Och jag har bara för svårt att välja en och samma.

Finns alldeles för många bra anime karaktärer där ute x)

 

 

Vill sammtidigt säga att jag inte är blyg över nätet så just nu är jag nog okänd för det fleta, men fattar jag tycke

för denna sida så känner nog de flesta mig om bara någon vecka eller 2 :P Hare bäst!

 

Mvh Schiffer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...