Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

Det verkar vara en stilla men säker ström med folk in på det här forumet, och alla kramas i internet-trafiken! :reallyhappy:

 

@Schiffer: Vad har ni för projekt eller planer till projekt hittills? Svenska fansubs är inte vardagsmat så hoppas att ni får igång det och har kul!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hillster@

 

Ja det verkar så, dock tycker jag det går långsamt i forumet. Många av exempelvis lektrådarna är döda. Loggar in varje dag men inga kommentarer :tireddrop:

 

Just nu håller vi på att fixa Naruto 1-220 med SweSub samt Legenden om korra =) Om vi får in flera översättare så kommer vi naturligtvis öka mängden UL. förhoppningsvis växer anime i Sverige större. Jag håller med alla om att det ska vara jap tal och eng tex. Men det är många som inte ger Animen i chans just

på grund av att det inte finns på svenska. Bara sök på Schiffer (TPB) så får du se vårt arbete än så länge. Dock är det väll inte direkt kul att översätta... Men men :colonthree:

 

Mvh Schiffer

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Låter sekt att översätta 220 avsnitt av Naruto och det tråkigt att så många svenskar, ska bara hålla sig till engelskan och svenskan. När det kommer till Tyska, spanska eller Japanska fillmer/anime så går det inte längre...

Många ger det inte en chans och jag tror också anime/mangan har fått väldigt dåliga rykte bland svenskar...

 

t.ex. jag fråga min kompis vad han tycket om manga? svar: töntigt och barnsligt!

 

jag fråga en annan kompis, frågan: vad är anime/manga? Svar: typ tecknade japanska porr krigsfilmer... (what?! *suck*)

och jag tror det inte är bara min kompisar som tänker så, jag tror många svenskar tänker så...

 

Men jag kan ju ha fel...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja det verkar så, dock tycker jag det går långsamt i forumet. Många av exempelvis lektrådarna är döda. Loggar in varje dag men inga kommentarer :tireddrop:

 

Påminner lite om hur Zmanga blev mot slutet... dvs mindre och mindre aktivt... men förhoppningsvis så är det färre nya trådar.. men mer kvalitativa :D

 

nu är väl jag inte helt oskyldig då jag inte direkt skriver så mkt på forat..mest pga att andra intressen har överskuggat animeintresset *Host*arbetsnarkoman*Host*.. lite manga och anime passerar men inte alls i den mängd som då man började *känner mig gammal igen :tireddrop: *.. Skriver mest då jag känner att jag har nått att bidra med.. och inte för sakens skull längre :) tror att det gäller för rätt många "rävar" på forumet..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 months later...

Hej och välkommen. Frågor, eh? Tja...

  1. Är du en animetittare? Isåfall,

    1. Följer du de nya serierna som sänds i Japan nu?
    2. Vilken är den äldsta anime du sett?
    3. Är anime något du slappnar av med efter en hård skol-/arbetsdag, eller något du investerar och engagerar dig i, eller både och?
       
    4. [*]Vilken är din (otecknade) favoritfilm?

      [*]Vad tycker du om förutom anime eller manga (eller vad du nu är här för)?

      Sen tycker jag väl att sånt som kön och ålder och bostadsort är mindre viktigt. :blank:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej och välkommen. Frågor, eh? Tja...

  1. Är du en animetittare? Isåfall,

    1. Följer du de nya serierna som sänds i Japan nu?
       
    2. Vilken är den äldsta anime du sett?
       
    3. Är anime något du slappnar av med efter en hård skol-/arbetsdag, eller något du investerar och engagerar dig i, eller både och?

[*]Vilken är din (otecknade) favoritfilm?

 

[*]Vad tycker du om förutom anime eller manga (eller vad du nu är här för)?

Sen tycker jag väl att sånt som kön och ålder och bostadsort är mindre viktigt.

1. Nej. Dels för att jag har fått en märklig uppfattning om att all aktuell anime inte håller en bra kvalité, samt att jag inte har haft så mycket tid på sistone, men jag har planer på att börja göra det, så fort jag har betat av allt skolarbete. Någon specifik serie som du rekommenderar?

2. Legend of the Galactic Heroes

3. Anime är något jag verkligen trivs med, så det blir nog både och, men mestadels så slappnar jag av med det. När jag har tid, som nu, så gillar jag att engagera mig i diskussioner. Att bara sitta och glo på anime känns apatiskt/passivt, och just därför tycker jag att det är viktigt med diskussioner, och det är även anledningen till att jag registrerade mig här.

 

Några favoriter; Pulp Fiction, Fight Club, Matrix, Snatch och LOTR. Jag slänger också in The End of Evangelion.

 

Film, litteratur, sport, teknik och mat för att nämna några. Jag har även ett stort intresse av vetenskap - biologi, filosofi och medicin.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En man efter mitt eget sinne, minsann! Välkommen ska du vara!

 

Någon specifik serie som du rekommenderar?

Av de som sänds finns det inte direkt några höjdare, så jag skulle inte rekommendera någon. Jag har förvisso inte sett alla av dem själv, men jag vet ju också hur andra pratar om dem.

 

Det finns ju dock andra skäl att se anime för, annat än kvalitet. Till exempel som ren orientering (om man är väldigt intresserad av anime), typ så att man om tio år ska kunna tänka tillbaka och minnas att "anime 2012, det var SÅNT som sändes då", typ tidsandan, så är det nog Sword Art Online som gäller. Finns på Crunchyroll.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Jag antar att det är min tur att försöka sig på en presentation fastän jag kanske borde gå och lägga mig. Men det är inte så mycket att göra åt då jag inte lämnar något arbete oklart.

 

Mitt namn är Martin Jakobsson, kommer att fylla arton nu till mars. Som person så ser jag mig själv som en nörd utan gränser. Min törst efter manga, anime, musik, filosofi, teologi, historia kan alldrig och kommer alldrig att släkas. Jag slukar i mig allt som jag kommer över. Vilken kan gå i överdrift, men som tur är så har jag vänner som säger åt mig att sluta när jag helt plötsligt kan ta och sätta mig ned för att börja läsa ordboken eller sveriges rikes lagar av någon anledning. Men som jag alltid har sagt och alltid kommer att säga, kunskap är makt och man kan inte få förmycket!

 

Har alltid älskat den japanska kulturen då jag känner mig mer hemma där än här. Vilket är ironiskt då jag alldrig har varit i Japan. Men varför tänker jag inte berätta här och nu då de kan bli förmycket text för en liten presentation.

 

Lever för tillfället i Varberg, eller lite utanför igentligen. Pluggar just nu på gymnasiumet Pederskrivares Skola. Jag må inte kunna prata eller skriva på japanska något vidare, men min matlaggning har alltid varit något av mina bättre kunskaper. Så sushi, sashimi och diverse asiatiska matgrupper serveras oftast om inte alltid här hemma när jag sätter igång att laga mat. Böcker må ha recepten men några personliga tips finns minsan alldrig med. Så om du har någon fråga om tillagning av mat så fråga gärna.

 

När det kommer till manga och anime så är jag väldigt bred. Mina favoriter just nu är; Suki tte Ii na yo (Manga) och Amnesia (Anime).

 

Hoppas ni har fått en någorlunda inblick hur jag är. Har ni frågor så är det bara att fråga på! XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Antar att jag också får försöka presentera mig.

 

Hej. Jag är en flicka på 13 år med ett intresse för japansk populärkultur, speciellt manga och anime. Mitt intresse är aningen nystartat och jag har hittils varken läst eller sett så mycket, men snart så... Jag gillar även att gå runt och tänka samt att lyssna på musik. Hej igen (nej, jag är inte särskilt bra på att presentera mig).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är trevligt att ha er här! Hoppas det är klart att vi välkomnar alla, oavsett om de varit anime- och mangafans i 20 år eller i 20 minuter. Var inte blyga för att fråga om saker eller starta diskussioner -- det är ju därför vi alla är här! :colonthree:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är trevligt att ha er här! Hoppas det är klart att vi välkomnar alla, oavsett om de varit anime- och mangafans i 20 år eller i 20 minuter. Var inte blyga för att fråga om saker eller starta diskussioner -- det är ju därför vi alla är här! :colonthree:

Tackar för ditt trevliga mottagande! Och ja, det är ganska självklart att man välkommnar alla (eller man borde i alla fall göra det) med intresse för manga och/eller anime, men jag tänkte att det var bra att säga att mitt intresse är ganska nytt endå, så att ingen tror att jag har sett flera hundra eller något sådant :jhappy:
  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Vet inte  vad jag säga men jag kan väl rabbla up lite om mig själv... xDD

 

Jag har varit beroende av anime det senaste halv året, och här är några "fan art" som jag gjort http://ominako.deviantart.com/gallery/ från Full metal alchemist, Pokemon, Final Fantas m.m.

 

Musik jag lyssnar på: 2ne1, Big Bang, Miss A, 4 Minute, Kanye West & Veronica Maggio

Filmer...: Inception & Spirited Away <3

 

Intressen: Konst, Skateboard m.m

 

Spel: Final Fantasy & Uncharted + Tomb Raider

 

Anime: Ichigo Machimaro & allt från studio Ghibli

 

vet inte vad mer ni skulle vilja veta, ni får väl fråga om det är något ni undrar över, tack för mig ^^!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Haha tackar jag kommer nog trivas här, men jag undrade på en sak brukar ni ha tävlingar och sånt här? ^^

 

Om man ser tillbaka på åren som gått så blir det korta svaret; nej, det brukar vi inte ha. Jag antar att du med tävlingar menar jippon där användarna har chans att vinna något pris. 

 

Därmed inte sagt att det inte kommer att dyka upp sådana möjligheter i framtiden. Det finns redan nu flera sätt att "tävla" (dock utan priser) mot andra användare, exempelvis i de blindtest som skapas av den som känner sig manad och som alla andra får vara med och försöka lösa. Annars kan man försöka sno åt sig bollen i Gissa animen - en tråd där man ska försöka lista ut vilken anime det är som de aktuella bilderna kommer ifrån.

 

En gång om året har vi däremot en tävling som involverar "priser". Det är dock det gångna årets filmer och serier som tävlar och det är vi användare som röstar fram dem. Jag länkar till den senaste prisutdelningen i Anime.se Anime Awards, så kan du hoppa in och kika på hur det gick här senast när 2012 års animeskörd utvärderades.

 

Att anordna tävlingar med priser är inte svårt, det finns flera engagerade eldsjälar här som skulle kunna hålla i sådant. Det är bara det att man ska få tag på något pris, helst något animerelaterat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Hajimemashite !

 

Patrik heter jag, kallas för "Soverejn" i alla dator sammanhang och jag är en väldigt lat pöjk som kommer från Norrland där vi har Isbjörnar och skit, men nu bor jag lite längre ner i ett ide som kallas för Lycksele. Jag är hela 18 år gammal, älskar kommatecken och en massa andra saker.

 

Mina intressen: Japansk Kultur och mat, Anime, Film & Tv-serier, Natur, Jakt & Fiske, Dator, Gaming, Musik, Kyokushin Karate

 

Jag hittade det här forumet/communityn av en ren slump då jag satt och googlade efter hur man kan skaffa japanska kontakter för att kunna lära sig språket, för en vacker dag, ska man resa till Japan! Och det är tragiskt att berätta att dom enda japanska kontakter jag skaffat var genom att hoppa in på en Japansk Battelfield 3 server och gå lös på Friend Requests'n. Lirade mycket förut, men gaming datorn har strejkat så jag lirar mycket gitarr nu istället. Jag tränar Kyokushin Karate men skulle hällre träna kendo men he finns int här, Kyokushin karate är nog badass för mig i alla fall, jag hoppas på att ta svart bälte en dag och jag tycker att den hårdaste animen som går just nu är Shingeki no Kyojin (Attack on Titan) det är den mest brutala och spännande shounen anime jag sett hittills i alla fall, Seinen favoriten är Steins;Gate. Vill ni veta mer får ni gärna kika på mina animelistor där nere.

 

Jag har en väldigt bred musik smak, jag gillar allt från Deadmau5 > Lisa Miskovsky > Scandal till Slayer, men Metal genren är defenitivt favoriten. Mitt favoritband är svenska In Flames, dom är mina hjältar och jag har sett dom Live 3 gånger, Det jag gillar från japan är i alla fall favorit bandet MUCC och sedan Scandal, Stereopony, 7!!, Dir en Grey, Raison d'être, Cyntia, Aldious, Monoral, Diverse Anime soundtracks Och säkert en massa annan musik som jag inte upptäckt än, för Japan fortsätter ju bara att pumpa ut mer och mer bra musik! man kan fastna på youtube i timmar!

 

He finns väl int så mycke anne å säg, hoppas den här communityn överlever i minst lika många år till! Jag försöker gärna prata japanska med någon, diskutera musik eller anime eller vad som helst om Japan. Tack till ni som tog er tiden att läsa min presentation, yoroshiku onegaishimasu!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...